36 دیدگاه برای راز قوانین زندگی- گام اول | جلسه ۴
03 مشتری این آیتم را پیشنهاد میکنند
برای این آیتم یک نظر بنویسید
You must be logged in to post a review.
-
بنام خداوند عشق و آگاهی
درود بر استاد ضیاء گرامی
این فایل بدلیل شناخت خداوند جذابیت خاصی دارد.
ابتدا از هدف یکسان پیامبران صحبت شده و اینکه هر کدام مسیر جداگانهای ای را جهت رسیدن به خدا انتخاب کرده اند .
قبلا تصورمان این بود که فقط گفتار یک پیامبر خاص را باید قبول داشت و بدون تفکر عمیق آنرا پذیرفته بودیم .
اکنون میدانیم که هدف ، شناخت بیشتر خداوند است و هر راهی که بتواند راحت تر ما را به این هدف برساند قابل قبول و پذیرفته است .
در جایی دیگر از شناخت صحبت شده و اینکه بر اساس مشخصات ظاهری ، نمیتوانیم ادعا کنیم که یک انسان را شناخته ایم هم چنان که خداوند را باید با دقیق شدن در کائنات شناخت نه به حرف و سطحی نگری 👌
ذره ای تفکر و تعمق در گیاهان آسمان و ستارگان و کهکشانها ما را به عظمت خداوند آگاه میسازد و این توجه و شناخت را از آموزشهای این سایت آموخته ایم .
سپاس از این گفتار آموزنده 🙏🙏🙏💐💐💐۱۴۰۲-۱۰-۲۱ -
به نام خداوند عشق و آگاهی
درود بر استادِ نیک اندیش
این فایل در مورد خداوند صحبت میکند و به جرات میتوان گفت که نقطه عطف آموزشهای استاد ، شناخت صحیح از خداوند است 👏
خدا را میتوان در گیاهان مختلف با رنگهای زیبا و عطرهای متفاوت درختان آسمان ستارگان شنها دریاها و هزاران آفریده دیگر شناخت و درون آنها خیره شد با اندکی تفکر میتوان به بزرگی خداوند پی بُرد .
پس خدایی با این قدرت و عظمت چگونه میتواند شکنجهگر باشد ؟!خداوندی که روحش در ما دمیده شده است چگونه میتواند مخالف شادی و شعف ما باشد؟!
در این جهان همه چیز در نظم الهی جریان دارد و کوچکترین حرکتی از دید قانون الهی نادیده گرفته نمیشود . پس زمانیکه حالمون بد میشود باید مقصر اصلی را درون خودمون جستجو کنیم زیرا از ماست که بر ماست 👍
سپاس از آموزشهای استاد ضیاء 🙏🙏🙏🌷🌷🌷۱۴۰۲-۰۹-۲۸ -
به نام خالق زیبایی ها…..🪴
درود و خدا قوت بر استاد عزیز و دوستان گرانقدر 🙂
این فایل انقدر چالش برانگیز هست که هم تو فکر میرم هم خوشحالم بابت آگاهی های جدید🤔🙂
من از جنس طبیعت هستم اما من یک امتیاز خیلی بهتری نسبت به طبیعت دارم اونم اینه که من قدرت تفکر و قدرت خلق دارم قدرت جابجایی دارم،حس خیلی خوبی بهم دست میده وقتی متوجه میشم یک نیروی درونی،درونم وجود داره که میتونه خلق کنه میتونه بسازه😍
در مورد شناختی که استاد فرمودن من میپذیرم که در مورد هیچ کسی و هیچ چیزی شناخت ندارم ذهن من فقط پر از واژه هاست و جای شکر داره که در حال شناخت خودم هستم،
نیازی نیست کسی رو بشناسم بقول استاد خودم رو بشناسم کافیه چون جهان درون من است👌🙂
خیلی خوشحالم که ذهنم و درونم در حال پاکسازی است
الهی شکر🌺۱۴۰۱-۰۹-۰۵ -
به نام خالق زیبایی ها…💚💚💚
درود بر استاد عزیز و دوستان گرانقدر…
واقعا اگه در گذشته و تا الان مسائل و مشکلات مختلفی توی زندگی داشتم بخاطر عدم درک صحیح خدا بود اصلا فکرشو هم نمیکردم خدا از جنس انرژیه،همش فکر میکردم خدا ی شخص خیلی بزرگتر از انسانِ و نشسته ی جایی ی چوبی هم تو دستشه منتظر انسان های گناه کارِ…
در مورد خدا اصلا سوالی برام پیش نمیومد خیلی راحت هرچی دیگران میگفتن قبول میکردم و شب و روزمو در غفلت سپری میکردم…
اما حالا میگم مهمترین چیزی که از نون شب برام واجب ترِ شناخت خدا و قوانین خدا هست واقعا جمله خیلی خوبی گفتن استاد که اگه ما خدا رو درک کنیم تمام مسائل زندگی ما حل میشن،الان میگم من اصلا خدا رو نشناختم تا الان تازه برچسب های اشتباه هم روی خدا زده بودم…
خداروشکر که این دوره بسیار ارزشمند باعث آگاهی من و دوستان شده و میشه،قطعا خدا رو بیشتر و بیشتر درک خواهم کرد🙂
سپاسگزارم استاد عزیز بابت آگاهی های زیبا😍💚۱۴۰۱-۰۸-۲۰ -
سلام درود به خوبان اگاه
فایل چهارم در مورد خداوند صحبت شد خداوندی که انرژیست و ما هم تیکه ای از وجود اوییم و انرژی هم نام ،همدیگر را جذب میکنند . کمی در خدا تفکر کن ،به دنبالش بگرد،قطعا پیدایش میکنی، پس فکرت را درگیر کن،در طبیعت خدا را جستجو کن در وجود خودت ،در یک شاخه گل که چطور رشد میکند ،و رنگارنگ میشود، وعطرش، همه جا را فرا میگیرد ، این نشانه ای از قدرت و انرژی یعنی همان خداست ، که بدون این که دخالتی در امر طبیعی خود بکند ،رشد میکند ،و به کمال میرسد ،حال که ما اشرف مخلوقات هستیم ،و قدرت تفکر و جابجایی داریم ،و از وجود خداییم ،کمی به اطرافمان نگاه کنیم،و در پی اگاهی و پرسشهایمان باشیم،قطعا خدا جواب پرسشت را میدهد .
قول هو الله و احد . خدا یکیست ،یعنی فقط اوست که همه کار از دستش بر میاید ،پس دنبال کس دیگری نگرد ، اهدنا صراط المستقیم که از ساده ترین راه تو را میرساند، کافیست خودت را از ناپاکیها برهانید قضاوت ،نفرین ،دروغ ،غیبت ،تهمت ،را کنار بگذارید،چون تمام اینها به خودت بر میگردد ،حتی اگر دعای خوب در حق کسی بکنید .
باید بدانیم که هیچ خرابی در دنیا وجود ندارد همه چیز سر جای خودش هست و نمیتوانی خواسته ی خودت را به کسی تحمیل کنی هر کس هر کاری انجام دهد مامور هست و دوره تکاملش را میگذراند . فقط این را بدان ،که هر چیزی که حال تو را بد میکند و شادی را از تو میگیرد گناه محسوب میشود، دیگر هیچ.
انسان از روی طبیعت تقلید میکند و کشفیاتی که انجام داده است ،درخواستشان بوده ،و خدا به انها پاسخ داده است ،همه چیز در طبیعت وجود دارد فقط منتظر در خواست توهستند ، وبعد از درخواستت به گونه ای به تو گفته میشود حتی، از زبان کودکی خردسال .✳️
ممنون استاد،بابت اگاهیهای ارزشمندتون 🌹۱۴۰۱-۰۷-۰۲ -
بنام خداوند رحمان .درود فراوان به استاد عزیزم 🌷🌷این فایل خیلی قشنگ مثل بقیه فایل تاثیر گذار باید خیلی تعمق کرد ..در گذشته قرآن میخوندم ولی ماه رمضان کل قرآن دور میکردم چیزی از خانواده از همان اول در ذهن ما خواندن که ماه رمضان واجب قرآن بخوانیم ..من میخواندم بدون اینکه معنی شو بخونم یا بفهمم فقط رو خوانی با خوشحالی میگفتم من قرآن دور میکنم ..فقط رو خوانی شاید غلط وغلوط هم میخواندم ..این فایل که گوش میکنم واقعا میگم چقدر حماقت من زندگی کردم ..اصلا چرا نباید مثل یک کتاب رمان میخوانم حداقل مفهوم کتاب میفهمیم ولی کتاب قرآن چون عربی نوشته شده اصلا درک نکردم معنی فارسی که ببینیم خداوند از ما چه میخواهد ..اصلا قول الله احد یعنی چی ..چرا در روز چندین بار این آیه قرآن به کار میبریم بدون اینکه معنی شو درک کنیم ..اگر واقعا این آیه به کار می بریم ..بگو خدایا یکیست چرا آنقدر ما الان برای اینکه به خواسته هامون برسیم چرا به بنده ها خدا رو میزنیم چرا تا جواب نه می شنویم نا امید وهمش ناله چرا از صاحب این دنیا خداوند حکیم در خواست نمیدیم با ایمان قلبی تا خودش راه نشان ما دهد ..کاش همان طور که به زبان می آوریم تا در عمل هم همین طور باشد ..♥️سپاس استاد.
۱۴۰۱-۰۶-۱۱ -
با درود فراوان بر آفریننده عشق ❤️❤️❤️
قل هوالله احد
این فایل یک فایل تمام عیار است در تکمیل فایل سوم بسیار زیبا خداوند را توضیح میدهد .
برای رسیدن به قل هوالله احدم باید اول خودم را از طریق اهدناالصراط المستقیم بشناسم .
هر انچه حال دلم را خراب کند در این مسیر مناسب من نیست ، و توشه ی این مسیر ، عشق ، مهربانی ، گذشت ، کمک به دیگران ، شادی ، رقص ، خنده ، ارامش ، محبت ، صبر ، ایمان ، صلح ، صفا و …. است .
بهترین راه شناخت و آسانترین راه در این مسیر همواره دوستی با طبیعت است . که به قول قدیمیها همیشه میگفتن هر وقت تونستی به شناخت از یک گل برسی به شناخت خدا هم میرسی .
ولی من همیشه سوال برام بود اخه چه جوری این موضوع ممکن است ولی الان که در مسیر اگاهی هستم و با اگاهیهای استادم یواش یواش دارم این تجربیات زیا و دلنشین و حس میکنم .
و هر روز خدای من در درون من به واسطه ی آشتی دادن خودم با خودم بیشتر و بیشتر میشناسم و درک میکنم .
و واقعا زیباست این درک کردنهایی که نتیجه اش اشتی دادن خودم با خودم است و این یعنی رسیدن به روح الهی و ان منبع اصلی انرژی است .
و زمانی پا در مسیر اگاهی میگذاری به شکلی حضور خدا رو در اتفاقاتی از زندگیمان میبینیم که به صورت عالی و واضح در سفرنامه راه رسیدن به رویاها به شکل کامل حضور خدا رو میبینیم و میتونیم اون رو حس کنیم و لمس کنیم .۱۴۰۱-۰۵-۰۸ -
به نام خدا
سلام و درود خدمت استاد بزرگوار
خداروشکر می کنم که موفق شدم دوباره مرور کنم وکلی نکته های جدید رو بفهمم که بار قبل اصلا متوجه آن نبودم .
نکته های که این بار فهمیدم درمورد این صحبت کردین که وقتی موفق هستید که بتوانید نظرات مخالف روهم بشنوید وناراحت نشوید ، من خودم جزء دسته کسانی بودم که
اگر کسی مخالف نظرم حرف میزد سریع ناراحت می شدم وگارد می گرفتم ولی الان می فهمم که از هرکس می توان درس گرفت حتی اگر مخالف توباشد .
مطلب بعدی هدف همه ی پیامبران و پیشوایان دینی یکی بوده هدایت وتوجه مابه یکتا پرستی ولی از راههای مختلف ، واکثریت همین رو درک نمی کنند وهرکدام ساز مخالف دارندکه خدای من بهتر است ومسیر من آسانتر، مافقط برداشت هامون متفاوته نه چیز دیگر .
خواندن قران بدون درک مطلب های آن ، فقط خواندیم ودوره کردیم ولی هیچ وقت درسی رو از آن یاد نگرفتیم درس مهم آن خودشناسی وبعد خداشناسی ست همین یک نکته یعنی قضاوت نکردن وغیبت نکردن ودروغ نگفتن و………….خیلی کارهایی که ازلحاظ همه غلط ست ولی درسش رانمی فهمیم.
درمورد رشد گیاهان صحبت کردین واقعا چه مثال زیبایی بود یک گیاه یادرخت برای رشد خود کارخاصی انجام نمی دهد می داند به نور وآب و………..احتیاج دارد وصبر دارد برای تکامل ورشدش ولی ما مدام دست می بریم درمسیر خودمون وسعی داریم ازمسیر اصلی مون خارج می شویم وهمین مطلب به مااسترس ونگرانی می دهد .
خیلی فایل آموزنده وجالبی بود
سپاس برای درس های عالی تون۱۴۰۱-۰۵-۰۸ -
درود و سپاس فراوان استاد ضیا عزیز🌹🌹🌹
فایل چهارم ادامه فایل سوم بود و در مورد خدا ، کلمه ای که فقط ما به زبون میاریم بدون اینکه بدونیم چیه؟فقط بکار میبریم طبق تعاریفی که یادمون دادند ….یه خدای متفاوت اینجا توضیح دادتد استاد ، یه خدای واحد، خدای زیبایی ها ،خدای شادی ها ،خدای عشق ،خدای درون خودمون، خود خودمون…..شناخت این خدا دنیا را برامون زیباتر میکنه….انشالا که همه درک کنیم خدای واقعی را🌹🌹🌹
یه نکته که اینجا استاد توضیح دادند در مورد التماس دعا…….که اکثر ماها بکار میبریم….خود من هیچوقت از این زاویه بهش نگاه نکرده بودم…..یعنی چی که میگیم التماس؟؟؟!!!التماس دعا
یعنی با التماس کرون با گریه و زاری دعا و خواسته مون را از یه شخص دیگه بخواهیم انجام بده …..چی حاصل میشه اونوقت؟؟خوایته ای که با گریه و التماس فرکانسش فرستاده بشه چه انرژی و چه ارتعاشی برمیگرده؟هیچی همش حس بد…به کی برمیگرده به همونی که داره با التماس و زاری دعا میکنه، نه به ما…..
استاد خییییییلی عالی بود عالی🌹🌹🌹۱۴۰۱-۰۵-۰۶ -
به نام خدایی که مهربان تر از او نیست.
چقدر دوست دارم حس این لحظه را که یک قدم دیگر برای شناخت خدا برداشته ام و خدایی که درون وجودم هم اکنون لبخند میزند .خدایی که عاشقانه دوستش دارم و حسش میکنم خدایی که در درون من است.
همیشه این جمله رو میشنیدم که میگفتند اگر میخواهی خدا را بشناسی اول باید به خود شناسی برسی اما جای سوال بود که یعنی چه چیزی از خود را باید بشناسم؟اکنون پله پله در حال خود شناسی هستم و متوجه میشوم که چه دنیای بزرگی درون من وجود دارد.
یا میگفتند از دل طبیعت میتوانی به خود شناسی و خداشناسی برسی اما متوجه نمیشدم.
آری طبیعت سیر تکاملی دارد پله پله تکامل می یابد بزرگ میشود بدون خودش تا به جایی برسد که رسالت خویش را عمل کند.رسالت درخت میوه.سایه.اکسیژن.همه اینها به یکباره اتفاق نمی افتد.و زندگی آنها بیهوده نیست.
پس ما نیز باید به دنبال رسالتی به این دنیا قدم گذاشته ایم و بیهوده و فقط برای زندگی دنیوی آفریده نشده ایم هدف ما والاتر از این دنیای فانیست.
همونطور که استاد گفتند ما از این دنیا و مفاهیمش ۱قطره بشناسیم کافیست.
من همین که خدا را در لحظه های زندگیم حس کردم کافیست برای یافتن تمامی دنیا.
سپاسگزارم استاد عزیزم.فایل های شما دنیا دنیا آگاهیست هزاران بار گوش دادن هم برای درک آن کم است.۱۴۰۱-۰۵-۰۶ -
بنام خالق یکتا
درود بر استاد ضیاء بزرگوار
این فایل نیز در ادامه فایل سوم در مورد خداوند و یکتاپرستی هست خدایی که بنا به گفته استاد ظاهرا یک واژه است یک واژه سه حرفی ولی دنیایی اسرار و رموز و آگاهی در آن نهفته است در این فایل یاد گرفتیم که باید درگیر واژه ها نشد و آگاهی و نگاه توحیدی داشت💚
در زمان های گذشته به ما می گفتند قران بخون و واجب می دونستیم که سالی حداقل یک مرتبه مخصوصا در ماه رمضان قرآن رو روخوانی کنیم و از معانی آن چیزی نمی دانستیم و اگر میدانستیم عملکردی نبود
در این فایل به آیه قُل هُوَ اللهُ اَحَد اشاره شده که دو سوم قرآن هست یعنی همان توحید و یکتاپرستی و اگر در معنی این آیه دقت کنیم متوجه خواهیم شد که فقط باید خدا را بپرستیم و به هر کس و هر چیز غیر از او هرگز متکی نبوده و از هیچکس حتی بالاترین مقام دنیا کمک نخواهیم توسل به غیر خدا همون شرک بوده و گناه محسوب میشود و بارها در قران روی آن تاکید شده است.
ما دریافتیم که خدا مظهرِ شادی و خوشحالی هست و آنچه به ما گفتهاندخرافاتی بیش نیست .
وقتی که در طبیعت به انواع گلها و گیاهان ماهی ها پروانه ها و سایر آفریده های خداوند دقت می کنیم متوجه میشویم که با چه زیبایی نقاشی شده اند و با چه ظرافتی خلق شده اند و این چیزی نیست جز قدرت پروردگار و از هیچ بنده ای چنین قدرتی ساخته نیست بنابراین ما خدا پرستی را در این مکتب آموختیم خدا پرستی واقعی و این موجب آرامش زندگی ماست خیلی خوشحالم که از آموزشهای این کانال استفاده کردم و روز به روز بر آگاهی هایم اضافه میشود و آرزومندم روزی که از طرح الهی زندگیم خارج میشوم فردی آگاه با شناخت کامل از پروردگارم باشم انشاالله.
سپاس از استاد ضیاء بزرگوار با فایل های آموزنده شون 🙏🙏🙏۱۴۰۱-۰۵-۰۵ -
به نام خالق عشق و زیبایی
درود بر استاد یکتاپرستی و دوستان هم مدار
این فایل در ادامه فایل قبل و تاکید بر شناخت خدای واقعی، درک مسائل مربوط به خداوند، قرآن و دیگر اعمال مذهبی بیان شد که واقعا بسیار زیبا و ساده و قابل تامل بود.
و همچنین درباره رشد طبیعی یک گیاه یا درخت و مقایسه آن با انسان صحبت شد و این فرموده ی زیبای استاد که : درگیری هایی که ما داریم به این دلیل است که عقل ما می خواهد از طبیعت سبقت بگیرد!
و واقعا هم همین طور است. اگر ما تسلیم باشیم و اجازه دهیم که روند طبیعی زندگی جریان یابد و عقل خود را خاموش کنیم، با آرامش بیشتر و بسیار راحت تر و در زمان درست خودش، به خواسته هایمان می رسیم.
موضوع مهم دیگری که در پایان فایل مطرح شد اینکه: هر چیزی را که ما به عنوان آگاهی به آن دست پیدا می کنیم، در واقع از قبل وجود داشته و فقط از روی آن پرده برداشته شده است. که این جملات کاملا با فایل نهم دوره معجزه سلامتی همخوانی دارد. بنابراین آگاهی هایی را که ما در جریان تضادهای زندگی خود به آنها می رسیم، در واقع بخشی از طرح الهی زندگی ما بوده اند که خودمان، آنها را انتخاب کردیم و اکنون فقط با پشت سر گذاشتن تضاد خود، آن آگاهی برای ما رونمایی شده است.
سپاس فراوان از استاد محترم بابت این فایل با ارزش 🙏🌺۱۴۰۱-۰۵-۰۵ -
بنام خدای مهربون..درود فراوان 🌷🌷.خدای بالاتر از حد تصور ..اگر من در این سایت هستم خداوندی که آنقدر قبلا گله میکردم که از من متنفر است من رو بدبخت آفریده .از طریق بنده اش هل داد منو به سایت ومعرفی شدم به استاد عزیزم ..وبقیه راه رو بستگی به من دارد درجا بزنم یا به حرف های استاد عمل کنم ..خدای که من را ابر قدرت آفرید تا خودم با ذهنم خلق کنم زندگی ام بسازم آینده ی رویایی خودم. رو ..ذهن من میتواند روی همه زندگی ام اثر بگذارد ..چقدر فرصت ها خداوند در اختیار ما گذاشت ولی با نااگاهی از کنارش رد شدیم ..ولی الان که این فرصت در اختیار من گذاشته باید قدر دان خداوند واستاد باشم وببلعم آنچه استاد دارد به من آموزد ..سپاس سپاس سپاس
۱۴۰۱-۰۴-۳۰ -
بنام خالق عشق .سلام و درود به استاد مهربانی ها ،،،ممنون از حرف های زیباتون .آنقدر قشنگ توضیح دادین در مورد خدا، دیشب فایل جلسه سه کلی من را در خودش فرو برد و واقعا به عمق حرف تون پی میبرم ،خدای خوبی ها شما رو هدایت کرد به سوی ترکیه ،،و آنجا با بهترین شرایط بهترین دوستان رو براتون فرستاد تا شما طعم آرامش را بچشین، چون شما معنی قوالله واحد را درک کردین ،،چقدر این فایل من را به گذشته برد که من خرابش کردم و چقدر میتونستم خوشبخت تر باشم ،،و همیشه میگم ای کاش زودتر با شما آشنا می شدم ،،ممنون استاد خوبی ها ،😍😍😍که خداوند واقعی را به من شناسوندی
۱۴۰۱-۰۳-۲۰ -
به نام خالق بی همتا
سلام ودرود
فایل پراز آگاهی بود ،نکاتی که تا به امروز نشنیده ونفهمیده بودم
باگوش دادن عمیق به این فایل خیلی نکات کلیدی رو متوجه شدم که روشن کننده ی مسیرزندگی م بوده وهست
خیلی از رفتارهایی که قبل انجام می دادیم اشتباه وخطا بوده وناخواسته مسیر انسانهای گذشته رودنبال کرده ایم ،بی آنکه که آگاه باشیم
درحالی که خیلی از این رفتارهای خطا ناشی ازافکار غلط ونادرست بوده ، قضاوت کردیم انسانها رو بدون شناخت ،ودرک متقابل آنها بحث کردیم ،درگیر شدیم ،سعی درتغییر همدیگر داشته ایم
وتلاش کردیم که راه درست روبه هم نشان دهیم، درحالی که راه درست هرکس بادیگری فرق دارد. وحمله کردیم به عقایدهم درصورتی که همه درست می فهمیدیم ،فقط نوع نگاهمان متفاوت ازدیگری ،زیرا که ماهرکدام منحصر به فرد هستیم و هیچ شباهتی به دیگری نداریم
اگر این آگاهی رو بفهمیم این می شود سرآغاز رشد وزندگی ولذت بردن ازتمامی داشته ها
استاد خوبم خیلی زیبا بیان کردین ومثال های مختلف که زدین راه را بر ما ساده وآسان کرده خداروشکر می کنم که خواسته ام بی پاسخ نماند وهدایت ها به سمتم آشکار شد.
سپاس سپاس سپاس۱۴۰۱-۰۳-۰۲ -
بنام حضرت دوست که هرچه دارم از اوست ،🌷🌷حضرت عشق سلام .،،سال هاست همگی ما الگو مون از پدر ومادر وکسانی که با من زندگی کردند و هرچه بقیه گفتند قبول کردیم ،،بدون اینکه تحقیق کنیم وشکی داشته باشیم همیشه بدون شاد باشیم بخاطر قبول کردیم که به ما گفتند دین اسلام از ما مثلا خواسته نماز وواجبات به جا بیاریم ..که همون موقع نماز به قول خودتون استاد به جنگل میرفتیم وبرمیگشتیم ،،وفقط خم و راست می شدیم ،,بدون اینکه معنی های نماز را بدونیم ،، .من قدرت خلق را دارم پس باید ارزش خودم را بدانم وروی خودم کار کنم …که باور کنم من قدرت خلق دارم ،ومی توانم اگر بخوام کوه ها رو جابه کنم …
۱۴۰۱-۰۲-۳۱ -
درود و سپاس فراوان استاد ضیا عزیز🌹🌹🌹
همه ما کورکورانه فقط دنباله رو بقیه ایم…بدون اینکه ذره ای فکرکنیم ذره ای تامل کنیم،اصل را ول کردیم فرع را چسبیدیم،اسلام،مسیحی،ووووو همه و همه یکی اند ،همه به یک واحد وصلند….
موضوع بعدی که توی فایل گفتین:شناخت….هیچوقت نخواستیم هیچی را بشناسیم درست بشناسیم…فقط فقط تقلید و پیرو دیگران….چه همه سال آیت الکرسی خوندم و جز واجبات بود که هر وقت پشت فرمون نشستم بخونم برای تک تک آدمهای توی ماشین…هیچوقت حتی به ذهنم نرسید معنیش چیه؟چی داره میگه؟؟و هزاران مورد دیگه .
وقتی خوندن آیات و موارد دیگه درسته که شناخت راجع بهشون داشته باشیم.
سپاس🌷🌷🌷۱۴۰۱-۰۲-۰۷ -
درود استاد عزیز.فایل عالی بود.ما همه مثل خانواده هامون تفکر میکنیم چون ذائقه ما رو از بچگی این مدلی بار آوردن که چه چیزهایی خوبه چهچیزهایی بد هستن.و هیچکدام از معنی و مفهوم رو نمیدونیم…به نظر من اسلامدین تسلیم شدن هست اما تسلیم چی؟به نظر من معنیش ازین لحاظه که تسلیم خداوند باشیم نه تسلیم دین و مردم.
ما برای اتفاقاتی که برامون می افته اگر تسلیم خداوند باشیم و تضاد ها رو بپذیریم و با آگاهی به اون نگاه کنیم و دنبال چرایی نباشیم فقط دنبال آگاهی اون تضاد یا اتفاق باشیم به نظر من اسلام این معنی رو میده…چه خوبه که چشم هایم به روی دینم باز شد و از یک منظر دیگه دینم و خدای خودم رو شناختم.بابت این آگاهی بسیار بسیار ممنونم استاد۱۴۰۰-۱۱-۲۱ -
با درود فراوان بر آفریننده عشق ❤️❤️❤️
ما در مقابل باورهایی که به مرور زمان و یواش یواش آنها را تکرار کرده ایم در وجود ما شکل گرفته اند و تبدیل به یک اعتقاد و یک باور شده اند .
هر آنچه را ما در زندگی مان دریافت و خلق میکنیم ریشه در باورهای ما دارد . شاید جملات تاکیدی و سپاسگزاری و … را بنویسیم ولی چون باور ما باور محدودیت و باورهای قومی و قبیله ای و قدیمی است همواره اتفاقات خوب و حس و حال های عالی به سمت ما نمی آیند . هر زمان در درون حس و حالمان غرق شویم آنجاست که خدا حضور دارد و جملات تاکیدی و شکرگزاری ما به واقعیت عالی زندگیمان تبدیل میشود . در لحظات ناب عاشقی در لحظه رسیدنها در لحظه شادیها و تاپ تاپ کردن قلب است که خدا را میتوان دید و به حضورش یقین پیدا کرد . زمانی که باور به خدا داشته باشیم ولی هزار تا قفل بر رفتار و وسایل و چشم و گفتارمان میزنیم چه فایده دارد .
دیروز یکی از همکارانم در حال وضو گرفتن برای نماز خواندن بودن که دید من گوشی ام را داخل طاقچه اداره گذاشته ام . و گفت : سحر خطرناکه گوشیت و اینجا رها میکنی . در همان لحظه بدون هیچ مکثی گفتم خدا هست و هیچ اتفاق بدی که خال من را خراب کند اتفاق نمیافتد . تعجب کرد .و با کمی مکث گفت بله آفرین .
ما نماز میخوانیم و خدا خدا میزنیم ولی حتی ذره ای وجودش را باور نداریم و تا زمانی این همه نقاب بر صورت و رفتار و گفتار و کردارمان میزنیم هیچ گاه به آن آرامش و آسایش واقعی و درونیمان نمیرسیم .
زمانی حضور خدا در تمام لحظات زندگی ات ببینی حتی اگر با جنس مخالفت در یک مکان تنها و خلوت باشی هیچ اتفاقی نمیافتد .
نکته جالبی که به ذهنم رسید همه ما لحظات ناب عاشقی را تجربه کردیم و جالب است چون در آن لحظه فقط به دنبال حس و حال و ندای قلب و صدای درون مان بودیم نه تنها هیچ اتفاق ناگوار و بدی نیافتاد بلکه همواره ثانیه ثانیه اش را هم در اوج عشق و شادی و کیف و حال بودیم .
🌺 تمام زندگی و ثانیه به ثانیه های آن را و لحظه به لحظه های آن را می توانیم عاشقانه زندگی کنیم 🌺. عاشق کار و دیدار دوستان و همکاران و انسانهای اطراف و وسایل و تمام نعمتهایی را که خداوند برای ما خلق کرده و آفریده است باشیم . وقتی در تمام لحظات زندگی را مانند یک نُت های موسیقی بدون هیچ ملودی از پیش تعیین شده روان بنوازیم . 🌹نابترین آهنگ عاشقانه زندگی را خلق میکنیم حتی بدون آنکه سواد و علم موسیقی را داشته باشیم 🌹. و هر آنچه را که باعث آرامش و آسایش ما میشود اگر با قلبمان بنوازیم و آگاه به ندای قلب و حس و حالمان باشیم آن وقت است که در میدان نیرو و انرژی کاینات و هستی و خداوند غرق میشویم و انگار ذره ذره ، وجودمان ،ذره ذره های وجودی هستی هستند .یک انسان عاشق واقعی ، همان انسانی که مدعی عاشقی خداوند است باید او را در تمام لحظاتش ببیند و درک کند . در لحظه تضاد و بیماری و در لحظه تنهایی و در لحظه سفر ، حتی اگر به کشوری ناشناخته سفر کرد و رفت . بدون آنکه زبان آن کشور را بداند و آگاهی از موقعیت آنجا داشته باشد بتواند با آرامش کامل و آسودگی خیال سفر کند . زندگی ما همانند سفر است سفر به ناشناخته ها و تضادهاست که باعث رشد و تعالی ما میشود .۱۴۰۰-۰۹-۳۰ -
درود استاد ضیا عزیز🌷🌷🌷
سپاس از شما که اینقدر سلیس و خودمونی فایلها را بیان میکنید و الحق چه زیبا.خییییلی زیبا “اهدناالصراط المستقیم” را تفسیر کردید ….همه ما سالها در خواب غفلت….و هنوز هم نآگاه ….بواسطه شما و فایلها کم کم من خودم به شخصه تازه داه چشمهام باز میشه….اونم میدونم فقط گوش کردن و رد شدن از روی فایلها به تنهایی تاثییر نداره باید تعمق کرد و عمل کرد و با ایمان و باور قوی رفت جلو…..و خودمون را بسپاریم به هستی…..
استاد بینظیر بود بینظیر.سپاسگزارم
۱۴۰۰-۰۹-۲۷ -
بنام خدا ..مهربان استادم سلام ..برای چندمین بار این فایل گوش میکنم .چقدر زیباست و نکته های مهمی گفتین برای آگاهی ما ..دروازه امید به سوی ما باز شده وسال ها خواب وغفلت از اینکه اصلا ما کی هستیم ..قرار از این به بعد چطور زندگی کنیم .که لذت ببریم ..چرا واقعا خدای که صاحب همه ی دنیاس فراموش کردیم به بنده ی خدا متوسل شدیم میدونم اگه بارها تمرین کنم ولی باز هم کمه ..چون همون طور که گفتین هنوز اندازه یه قطره فهمیدم درون اون دریا بزرگ .باید بزنم به دل دریا آنقدر در عمق این دریا فرو برم تا درک کنم خدای که منو آفرید چون تا الان خدا رو به غلط به ما فهموندن .
۱۴۰۰-۰۹-۱۹ -
بنام خالق خوبی ها .به نظر من بیشتر ما انسان ها همونای که ادعای مذهبی میکنن بیشتر اعضای خانواده ها از روی اجبار وتحمیل کردن انجام میدم وبیشتر آنها برای جلب رضایت بقیه انجام میدم وشاید یه کسی به قول مردم لاتی بیش نیس وعرق خور ولی دلش پاک باشه وخدا رو بیشتر از کسانی جا نماز آب میکشن بشناسه وقبول داشته باشه ..من کسی رو میشناسم از همون بچگی پیشانیش علامتی افتاده وتیره شده و همه میگن آنقدر سر بر مهر داشته این علامت مهر افتاده بر پیشونیش ..من همیشه تو ذهنم بود این آدم با این اعتبار که بین مردم پیدا کرده وحل مساعل زندگی شون این فرد برای مشورت میبردن ولی چرا این همه ثروت داره دست چند فقرا نمیگیره چرا وقتی افطاری میده فقط آدما ثروت مند واقا زاده رو دعوت میکنه ..چطور این آدم نماز خونه .شب و روز سر به مهر داره چرا کارهای دیگه نمیکنه که خدا. رو خوشحال کنه ..مگه خدا احتیاج به نماز خواندن ما داره ..اصلا برای خدا چه فرقی داره نماز بخونی ودست کسی رو نگیری …آیا کسی عرق خور ولی در عوض دل پاک داره بدون هیچی میبخشه….کدوم فرد خدا بیشتر میپسنده ..بله استاد. ما باید تعمق کنیم به این حرف ها وسخن های شما ..بیشتر انسان. ها بدون اینکه معنی آیه های نماز وقران بدونن ..فقط جهت اینکه وظیفه میدونن میخوند..حرف های شما رو با طلا باید نوشت ..سپاس استاد
۱۴۰۰-۰۸-۱۸ -
با درود فراوان بر آفریننده عشق ❤️❤️❤️
قضاوت …
بله قاضی درون را باطل کردن کار بسیار سخت و دشواری است ولی با تلاش و تکرار میشود این کار را انجام داد .
همه ما چه خواسته و ناخواسته به واسطه بزرگ شدنمان تحت تعلیم قاضی های ماهر و تعلیم یافته ای چون پدر و مادر و خانواده و جامعه مان قرار گرفته ایم .
و تمام بایدها و نبایدهای زندگی که باعث میشود ما به واسطه انها حکم صادر کنیم توسط برداشتهای دیگران شکل گرفته .
تک تک ما به واسطه برداشتهای شخصی و درونیمان از صحبتها و اموزشهای استاد کامنت مینویسیم و هیچکدام شبیه دیگری نیست .پس در طول تاریخ زندگی بشر هم همه مورخین بنا به موقعیت و برداشت شخصی خود وقایع را نوشته و انتشار داده اند .
وبه قول معروف ما همان قل هوالله احد را فراموش کرده ایم .
همان نیروی یگانه و معبود عالم هستی را .
و به فرعیات و حاشیه ها چسبیده ایم ..
اگر بتوانیم خلاقیت و مهربانی و بخشش و عشق و زیبایی و فراوانی و پذیرش تمام رویدادهای زندگی را در درون خود نهادینه کنیم .همگام با آزادی درونی و رهایی قدم برداشته ایم همان رهایی که استاد فرمودند خلاف جهت طبیعت حرکت نکنیم این همان حرکت موافق با ذات و سرشت انسانیت ماست .که اگر هم جهت با ان حرکت کنیم رشد و سیر تکامل واقعی و اصلی خودمان را طی میکنیم .۱۴۰۰-۰۸-۱۸ -
خدا قوت درود فرشتگان برشما مهربان استاد ،،🧡🧡همون طور فرمودین دین اسلام خیلی بد تعریف کردند اصلا اشتباه تعریف کردند .تو هرخونه ی یه قرآن شاید چند تا قرآن باشه ..وشاید سال ها خاک میخورد .واصلا نمیخونند وحتی معنی شو نمیدونستن خونه ی ما فقط پدرم میخونه شب دو صفحه وبقیه خانواده فقط برای تبرک لب طاقچه گذاشتن وکسی میخاد جای بره از زیر قرآن رد ش میکنن که سالم باشه وراه قرآن پیش بگیره ..وهیچ کس معنی قرآن نمیخونیم واصلا نمیدونیم ..اهدانا صراط مستقیم ..بدون اینکه درک داشته باشیم ویا همون نماز خواندن فقط برای واجبات واجرای دین انجام میدیم واصلا معنی شو نمیدونیم ..ومعنی سوره حمد که الان فکر میکنم آخه میگن حمد شفا برای مریض بخونیم پس چرا برای فاتحه میخونیم چه تاثیری واقعا برای کسی که دیگه در دنیا نیس داره چرا میگن هرچی فاتحه بخونیم اون دنیا برای اون مرحوم یه جایی اون دنیا نجات پیدا میکنه وحتی شنیدم یه سبد میوه براش میره میگن بخاطر خیراتی که دنیا برات کردند آیا واقعا راسته ..همیشه به چیزها فکر کردم وحتی قبل شناخت قانون …
۱۴۰۰-۰۶-۲۲ -
با درود فراوان بر آفریننده عشق❤
سپاس فراوان به خاطر آن
** اهدناالصرط المستقیمی ** که من را به گوشه ای از درک (( قل هوالله احد )) که همین فایل بسیار پر از آگاهی بود رساند .
خدایا چه قدر زمانی به درک و آگاهی تو رهنمود میشویم در آرامشی و به واسطه منبع آرامش بخش بودنت ما را به آرامی، به شناخت خودت دعوت میکنی .
خدایا هرچه از بزرگی و رحمتت درک کنیم باز هم دریایی از شناخت ناشناخته هایی که برای رسیدن به آنها هر چه تشنه تر میشویم .
نمونه بارز این حرف سایت و فایلهای استاد است که وقتی یک فایل را گوش میدهیم فکر میکنیم که خوب دیگه همه چی گفته شده و تمام، ولی یه فایل دیگه از طرف خدا هدیه می آید و بعد از گوش دادن آن دریایی از آگاهی و شناخت را میبینیم .تمام پیامبران و امامان و حتی استاد عزیزمان نیز انسانهایی غیر از ما نیستند متاسفانه همون باور غلط و کثیفی که در ذهن ما توسط اجداد و اطرافیان قرار گرفته است .و فقط به واسطه اماده خوری و تنبلی و به قول معروف لقمه حاضر اماده را درون دهانمان قرار دهیم .
بدون هیچ چالشی و کنجکاوی و تفکری فقط میگوییم چشم و بله . در صورتی که اگر با فکر و تعقل در یک موضوع آن را قبول کنیم دیگر در دوران زندگی دچار افسردگی و دوگانگی مذهبی نمیشویم و شروع به بد و بیراه گفتن نمیکنیم .
خوب فلانی پیامبر بود این و گفت پس چشم .
یا در سال از افتخاراتمان دوره کردن قران در چندیدن بار است که اگر فقط در سال یک آیه را درک میکردیم، به خدا جایگاه الان ما اینجوری نبود .بله به واسطه عدالت خداوند، که استاد عزیزمان در فایل ((عدالت خداوند ))و فایلهای دیگر به تکرار بیان کرده اند همه ما در خلقت افرینش یکی هستیم و به واسطه انتخاب خودمان است که یکی پیامبر میشود و یکی انسان عادی میشود و یکی هم چون استادمیشود.
زندگی استاد که به صورت یک فیلم مستند از تمام زندگی شان بدون هیچ کم و کاستی برای ما با صداقت کامل و بیان شفاف مطرح شده است .
پس چه میشود استاد در خواب ** قل هوالله احد** را میبیند ولی ما نمیبینم .
بله نکته ای که ما خودمان از بقیه پیامبر انسانهایی عجیب و غریب میسازیم، تنبلی و نداشتن جُربُزه و شجاعت و دل کندن از وابستگی های مادی است که هر کدام از ما با توجه به آن مقدار زحمت و تلاشی که برای آن بذر خدایی که در درون همه ما به واسطه عدالت خداوند قرار داده شده است میکشیم .و نتیجه آن را میبینیم .همانند استاد که یک نمونه حاضر و زنده در حضور ماهستند.معنی کلمه اسلام یعنی تسلیم شدن . به نظر من این را برای راحتی و انسانهای مفت خور قرار داده اند که حال و حوصله تَجَسُس و تلاش را در درک خداوند و شناخت او ندارند و نداشتند.
به نظرمن آن فردی که در جامعه آزاد اروپایی به اراده خودش و انتخاب خودش به دنبال درک خداوند میرود و از بین هزاران دین، دین اسلام را قبول میکند در عمل این انسان نشانه ای از تسلیم نیست بلکه نشانه ای کامل از آزادی و اختیار تام و کمال او به عنوان یک انسان آزاد است که توسط خداوند خلق شده است میباشد .
و نگاه و دید و درک او از خدا و اسلام بسیار عمیق تر از ماست که به واسطه محیط تربیتمان درست مانند یک آدم آهنی به خورد ما داده اند..
پس کافی است مثل آدم آهنی نباشیم و هر چه گفتند نگوییم چشم . بله . باشه .
ذره ای برای انسان بودن خودمان ارزش قائل بشویم و برای وجود نازنین و خداییمان ارزش قائل شویم و خود و فکر و ذهنمان را به چالش بکشانیم . تا زمانی که مساله ای را قبول میکنیم با تمام وجود آن را پذیرفته باشیم .درست مانند یک کودک و بچه باشیم که وقتی مسئله ای را به او میگوییم مثلا حواست باشه این موضوع را به خاله نگویی .و کودک ما از بس سوال میکند. خوب برا چی نگم، مگه این موضوع چیه و ….
حوصله ما سر میرود و چون حرفها و سوالات کودکمان دقیقا عین واقعیت است فقط به واسطه حقه بازی و دروغ گویی و پنهان کاری ما بر سر آن موضوع است که باعث میشود نتوانیم درست جواب او را بدهیم و با عصبانیت میگوییم : ((همینی من میگم بدون چون و چرا و اما و اگر بگو چشم ))و فرزند ما به واسطه نداشتن قدرت تملک و استقلال مالی و زمانی و مکانی مجبور میشود بگوید چشم .
نکته جالبی که استاد فرمودند این بود که برای رسیدن به آن قل هوالله احد نباید خلاف طبیعت رفتار کنیم .این جمله ((نباید خلاف طبیعت رفتار کنیم ))بسیار طلایی است .
رشد طبیعی خود ما به آرامی و در کمال آرامشاست و از زمانی در درون رحم مادر قرار داریم تا تولد و نوزادی و دیگر مراحل رشد بدون هیچ واسطه ای و درکمال آرامش رشد میکند .
مانند یک گل و درخت که مراحل رشدشان به آرامی است ولی باز تفاوتی در رشد انسان و درختان وجود دارد .
و آن دخالت دست انسان هوشمند است که با تولید کود های شیمیایی این روند رشد طبیعی را دست کاری میکند و سریع تر محصولات کشاورزی را به مرحله رشد میرساند .
ولی ان میوه ای که با کود شیپیایی رشد میکند تا آن میوه ای که به صورت اُرگانیک و طبیعی رشد میکند از نظر ظاهر و رنگ و شکل تا مزه بسیار تفاوت دارد .
ولی انسان دیگر چون اشرف مخلوقات است و خداوند در خلقت انسان تمام نظام قانونمند هستی را اجرا کرده است و هیچ کود و موادی قادر نیست که انسان را بدون گذراندن مراحل رشدش به رشدی فراتر و زودتر برساند .
اگر ما فقط جنس خداوند که انرژی است را درک کنیم و قوانین رسیدن به این درک را تمام و کمال انجام دهیم دیگر هیچ مشکلی نداریم .
و تمام ثانیه به ثانیه زندگیمان لذت بخش و معنا دار میشود .۱۴۰۰-۰۵-۱۱ -
سلام یکشنبه تون گلباران استاد عزیزم .چقدر زیبا خدارو تفسیر میکنید من واقعا کیف میکنم این فایل رو گوش میکنم برای بار دوم .مشکل همه ما انسان ها اینه دقیقا مقاومت داریم چیزی حتی خودمون بهش شک داریم .ولی چون تو مغز ما از بدر تولد فرو کردند بخاطر همون مجبوریم قبول کنیم وچقدر تو زندگی مون تاثیر میزارع.من مطمعنم اسلام و دین وکه پیامبر مون گفتن با چیزی الان به من گفتن تفاوت داره..دین اسلام اجبار وجود نداره ولی الان همه غده شده براشون.کارهای به اجبار انجام میدیم .قرآن رو میخونیم بدون معنیش و بخونیم وبدونیم .ما تو هردین ومذهبی باشیم وهدف ما فقط باید خدای یکتا باشه همون یه خدا داریم باید خدای واقعی رو شناخت .حالا به هردین ومذهبی هستی .امروز میفهمم استاد من آدم ها چه شیعه چه سنی فقط هدف مون به قول شما فقط رسیدن به قله ی کوه که همون خدای واقعی مون باشه ..از نظر خداوند ودیدگاهش همه بنده ی اون هستیم وخداوند هیچ فرقی بین ما نمیزارع نه پولدار براش فرق داره نه فقیر نه سیاه پوست نه سفید پوست .امروز من خدایم کنار با لحظه نفس کشیدن کنار خودم حس میکنم این برایم کافیست .
۱۴۰۰-۰۵-۱۰ -
درود بر تو استاد عزیز امروز اولین بار بود فایل گوش کن چقدر فهمیدم از خواب غفلت بودم تا الان ..چقدر فقط تا الان نماز روزه که قرآن فقط برای اینکه به ما گفتن بخونید فقط روخونی کردیم بدونمعنی شو بدونیم ودرک داشته باشیم فقط برای اینکه گفتنواحب بر ما خوندیم .بدون اینکه آرامش بگیریم ….چقدر ما رو از خدا ترسوندن اگه نماز نخونیم ویا روزه نگیریم خداوند تو اون دنیا ما رو آتیش میندازه ما بیشتر برای ترس واز نامیلی قرآن و نماز خوندیم وبجای اینکه با خدا دوست باشیم اونومثل اینکه یه رعیس که باید ازش حساب ببریم وگرنه اون دنیا مجازاتمون میکنه ..تا الان اطاعت کردیم چون وظیفه مون میدونستم وهیچ دلبستگی به نماز روزه نداشتم انگار فقط از مجبوری بود .ووقتی کره تو زندگیم میفتاد نذر و نیاز میکنیم که خدا ما رو ببخشه وکره از زندگیم برداره.تو شادی هیچ وقت سراغ خدا نرفتیم ویادمونرفت که خدا بوده که آنقدر هوای ما رو داره ..استاد مطمعم این فایل باید چندین بار گوش کنم تا واضح بفهمم ودرک کامل بدست بیارم .استاد چقدر آرزو دارم روزی مثل الان شما باشم بفهمم قرآن چیه نکاتش چیه …چقدر قشنگ گفتین اهدنا صراط مستقیم اگه معنیش بفهمیم چقدر خداوند راه. ها رو برامون هموار میکنه وچقدر بندگانش بسیج میکنه که به کمک ما بیان .وفکرمون مثبت کنیم وقشنگ بیندیشیم تا قشنگ برامون ساخته شه .
۱۴۰۰-۰۴-۲۵ -
باسلام ودرود بیکران .فایل بسیار آموزنده ای بود .هرچند من این پیام رو بعداز اولین مرتبه ای که فایل رو دیدم قرار دادم وباید به قول استاد بارها وباره نگاه کرد وهربار نکات کلیدی وجالب توجهی رو باتوجه به آگاهی وشناخت خودمدن ازفایلها به دست میاریم .به نظرم همه مابه نوعی پیامبر هستیم واینکه ما ادیان الهی رو ازهم جدا بدونیم کاملا خطا واشتباه هست.واین همان بیراهه رفتن وبه دنبال خدایی که ساختگی رفتن است درتمام ادیان انسانها رو دعوت به نیکی کردن .دعوت به عشق دوست داشتن.ودعوت به انسان بودن
ووجه اشتراکی که همه داشتند به نظرم این ها بوده وما متاسفانه همیشه به دنبال حاشیه رفتیم که کدام دین رو داشته باشیم وکدام رو نه
نکته مهم این فایل درمورد خداوند هست خداوندی که خودش انرژی است وانرژی های همانند را فرا میخواند ومابرای رسیدن به این منبع هستی باید خودمان وروحمان را از ناخالصی ها پاک کنیم تادر مدار این انرژی قرار بگیریم .
نکته اول برای پاک شدن روح این است که انسانهارا از یکدیگر تفکیک نکنیم نه برای رنگ پوست.نه مذهب ومیزان اعتقادشان ونه برای هیچ چیز دیگر
نکته بعد بخشیدن عشق وآگاهی است که بازهم این تنها فقط از راه بخشیدن عشق به جهان خودمان وانسانهای اطرافمان میسر میشود
پس یاد بگیریم فارغ باشیم از هرآنچه مارا از ذات انسانیمان که همان نیکی است دور میکند .
نیکی کنیم
نیک بیندیشیم۱۴۰۰-۰۴-۲۴ -
با درود فراوان
🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻
استاد عزیز و بزرگوارم انقدر در شرایط اکنون زندگی ام اتفاقات بسیار زیبا و هیجانی و عجیب در حال وقوع است که با گوش دادن این فایل ارزشمند و طلایی ارامش عمیقی همراه با اشک شوق و لذت بخش را از درون من سرازیر کرده است .
❤به نظر من امدن این فایل در شرایط اکنون زندگی ام همان
(( قل هوالله احد )) است . ❤من حضور خدا را در این شرایط زندگی ام به وضوح لمس میکنم و میبینم که با ان انرژی خارق العاده و قوی برتمام وجود من سایه افکنده و من را در لوای پرتوهای گرم و لطیف و ارام بخشش احاطه کرده است .
استاد عزیز و بزرگوارم به نظر من تک تک ما میتوانیم پیامبری از طرف خداوند باشیم البته همچون انان ریاضت ها و مراحل ابتدای را همچون (( دوره راه رسیدن به رویا )) طی کرده باشیم .
استاد عزیز زندگی شما به نوعی زندگی پیامبران را به وضوح برای ما نشان میدهد .
بله وحی شدن یعنی همان حس کردن تمام و کمال طبیعت و خداوند است و باید حس هایمان را درک کنیم تا بتوانیم وحی و پیام خداوند را در لحظات زیبای زندگیمان درک کنیم.
پس نکته کلیدی به حسهای درونیمان توجه خاص و ویژه داشته باشیم چرا که خداوند همه مخلوقاتش برایش برابرند و به واسطه درک کردن حسهایمان است که سلسله وار حسهای بعدی را دریافت میکنیم .
هدف اصلی پیامبران اشنا کردن ما با منبع اصلی و بی نهایت انرژی بوده است .🌹 نکته جالب این است که برای شناخت خدا باید اول به درک نشانه های وجود خداوند که همان طبیعت و از همه مهتر شناخت خود وجودیمان است بپردازیم .
و برای این درک و رسیدن به اگاهی ما نیاز داریم به تعقل و کنجکاوی در وجود و خودمان ولی بدون شتاب و برخلاف مسیر رشدمان جلو نرویم .
انسان هم همانند ان گل و درخت از یک بذر بی جان و بی خاصیت به واسطه وجود عشق الهی بوجود امده است که این شباهت انسان با طبیعت اطرافمان است .
وقتی ما به درک اولیه از این شباهت برسیم که به ان بذر ، وجودی انسان و گیاه چیزی جز یک انرژی و عشق نبوده است که به ان حیات داده است .
و در اینجا دلیل تمایز انسان این است که بذر درونی انسان با دو انرژی از درون دو انسان به وجود امده است ولی بذر گل و درخت به واسطه شرایط محیطی و جوی است که انرژی تبدیل شدن به گیاه را از درون خاک و محیطش میگرد و یک بعدی است .نشانه های اولیه درک و اگاهی این است که اول خودمان را درک کنیم و به سمت شناخت خداوند در حرکت قرار میگیریم .
حال چرا گیاه و درخت در صدد شناخت خداوند برنمیاید اینجاست : که تفاوت انسان با دیگر مخلوقات خداوند نمایان میشود و آن قدرت انتخاب و تفکر و خلق کردن خواسته هایمان است ؛ چرا که انسان به واسطه قدرت تفکر و انتخابش میتواند محل زندگیش را تغییر دهد ولی درخت و طبیعت هیچ قدرت انتخابی ندارد و این نقطه تمایز انسان است که خداوند او را اشرف مخلوقات قرار داده است ؛ تا به واسطه قدرت تفکر و انتخابش به شناخت و درک خداوند برسد .
انسان میتواند برای شناخت ودرک خداوند از طبیعت و وجود خودش الهام بگیرد چون شباهت زیادی در زمینه خلقتشان وجود دارد که این شباهت در درک و رسیدن به اگاهی از نشانه های وجودی خداوند برای رسیدن به منبع بزرگ انرژی بسیار کمک کننده است .
به نظر من زمانی به درک و شناخت خدا میرسیم که حضور او را در تک تک لحظه های زندگیمان حس کنیم و همان رسیدن به *(((قل هوالله احد )))* درونی است ؛ که ما را به اهدنا الصراط المستقیم هدایت میکند .
همان اهدنا الصراط المستقیمی که در کوتاه ترین زمان ممکن ما را به شناخت خود میرساند که نهایت امر به شناخت منبع اصلی انرژی دنیا و جهان است .🌹 نکته جالب دیگر این فایل طلایی این بود که :
(((( خدا انرژی است و انرژی های هم جنس همدیگر را جذب می کنند . )))
هر انچه ما درگوگل سرچ کنیم چه درست و نادرست ؛ چه خوب و چه بد ؛ دقیقا متناسب با فرستادن هر کلمه و نوشتن ان به همان میزان اطلاعات دریافت میکنیم .و از جنس همان داده اطلاعاتی که به گوگل میفرستیم داده اطلاعاتی دریافت میکنیم .
🌹 نکته بعدی :
اگر قانون را یاد بگیریم ؛ انرژی خودمان را برای خودمان جذب میکنیم . هر انرژی خوب و بدی که نسبت به دیگران از وجودمان بیرون میاید از یک منبع انرژی درونی برمیخیزد ،اگر حس خوب باشد از منبع خوب حالمان از وجود خودمان برخواسته و اگر حس بد و نفرین باشد از منبع بد حالمان که باز از وجود خود برخواسته است و در واقع ان انرژی که برخواسته است اگر خوب باشد حال دلمان را خوب میکند و اگر بد باشد حال دلمان را بد میکند .
🌹 قانونی که در این میان به کار میاید :
از قضاوت کردن خود و دیگران دست برداریم چون به مرور و گذشت زمان قطره قطره این قضاوتها در درون ما تبدیل به دریاچه و دریا و نهایت اقیانوسی از افکار و قضاوتهای نادرست و نابه حا میشود که همراه با طوفانی از خشم و نفرت و حس بد درونی ماست که باز باعث غرق شدن ما میشود .ولی اگر دست از قضاوت کردن و غیبت کردن خود و دیگران برداریم قطره قطره در دریایی ارام با هوایی افتابی و در ارامشی وصف نشدنی میتوانیم درون ان افکار زیبا و مثبتمان شنا کنیم و لذت ببریم .
💖💖💖💖💖💖💖
🌹🌹🌹نتیجه ای که از این فایل طلایی من گرفتم : 🌹🌹🌹اگر ما بتوانیم جنس خدا و جنس انرژی خدا را بشناسیم تمام مشکلات فکری و اخلاقی و وجودیمان حل میشود در واقع درون ان نیروی انرژی بخش لایتناهی غرق میشویم .و تمام ان میکروبها و افتها و قارچ های ذهنی ما به واسطه قرار گرفتن در منبع اصلی انرژی که مانند خورشید گرم و انرژی بخش است کشته میشود .
💖💖💖💖💖💖💖۱۴۰۰-۰۴-۱۰ -
سلام استاد وقت بخیر
فایل آموزنده وکاملی بود نکات قابل توجه برای خودم درمورد بعضی مشکلات که درزندگی بوجود اومدند تنها دلیلش واقعا خودمون بودیم نه دیگران اینکه مدام از نگاه دیگران درمورد کارهامون بترسیم ویا اینکه موردقضاوت شون باشیم این حسی بودکه قبلا من خودم هم داشتم مدام نگران وپرازاسترس نکنه این کاری که من می کنم اشتباهه
ولی الان نه فقط به خواسته های خودم فکر می کنم وتمام سعی رو می کنم که خودم رو تغییربدم نه دیگران رو
من از اینکه درجامعه نسبت به ادیان دیگه بی احترامی میشودویا نژادهای مختلف رو با حس بد نگاه می کنن که اونها بامافرق دارند وفقط کارهای مادرست است رو از اول هم قبول نداشتم اعتقادم به اینه که هرکس هرجوری که دوست داره حق انتخاب داره
اینکه همه ی پیامبران مقدس و کامل بودند وهرکدام درموقع خود به جا سخن گفتن ولی مایاد گرفتیم که ما کامل ترین هستیم وناخواسته با این تفکر درحق دیگران اجحاف کردیم من خودم دریک مورد دیدم که یک آیه از قران رو به راحتی تحریف کردن وبا سلیقه ی خودشون تغییردادن خیلی ناراحت شدم باخودم گفتم پس ممکنه قسمتی از آیات رو تحریف کرده باشن ومن تا الان متوجه نشده بودم حس بدی بود
والان دارم سعی خودم رو می کنم نکاتی که شما مطرح می کنین بدون قضاوت کردن گوش بدم و میرم دنبال سوالاتی که عنوان می کنین اینکه نسبت به قبل بیشتر مطالعه می کنم وخودم رو درگیر می کنم حس خوبیه میدونم که نتیجه ش برابره با اننخاب آگاهانه خودم
ممنون بابت وقت وانرژی که صرف آگاهی ما می کنین۱۴۰۰-۰۲-۲۲ -
سلام خدمت استاد بزرگوار و دوستان هم مسیرم دقیقا هدف همه پیامبران یک چیز بوده ولی اینجوری به ما گفتن که فقط دین اسلام کامل ترین دین هست کدوم کاملی در این دین هست ؟شاید هم هست من نمی فهمم و چرا بقیه ادیان رو قبول ندارن و برای همین من اصلا نمی تونم مذهب رو قبول کنم چون خیلی جاها خیلی دست و پا گیر هستن
۱۴۰۰-۰۲-۱۷ -
سلام خدمت استاد عزیز این فایل خیلی جالب بود اینکه فرمودین برای پیامبر یکسری صحبت ها الهام می شد و اینکه آیا درآن لحظه کسب کنار پیامبر بوده و همه آنچه الهام می شده رو در همون لحظه می نوشته و یا اینکه تا وقتی به کسی می رسیده و می گفته بنویس کامل به اون شخص انتقال می داده و بعد اینکه اون شخصی که می نوشته آیا اینقدر اون شخص امین و قابل اعتماد بوده که دقیقا صحبت های پیامبر رو می نوشته ؟ من خیلی دز این موارد فکر کردم و به خاطر همین همیشه احساسم این است که قرآن نیز تحریف شده است ؟
۱۴۰۰-۰۲-۱۷ -
دوست داشتم در کامنتی جداگانه، سوالی را مطرح کنم و از دوستان شرکت کننده در دوره راز قوانین زندگی، می خواهم که در صورت تمایل، نظر شخصی خود را درباره این موضوع، در زیر سوال من بنویسند و در پایان، استاد بزرگوار پاسخ درست را توضیح دهند:
سوال: در قرآن آمده ” لا اکراه فی الدین” یعنی در دین، هیچ اجباری نیست. از طرف دیگر اکثریت ما بدون تحقیق درباره دین خود، مسلمان شده ایم.
در هر صورت، چه با تحقیق و چه بی تحقیق، در حال حاضر مسلمان هستیم و خود را موظف می دانیم که به عنوان یک مسلمان، به دستورات اسلام واقعی، عمل کنیم و در اسلام به نماز خواندن، تاکید شده و پیامبر ما برای ارتباط گرفتن با خداوند، نماز می خوانده.
گرچه همان طور که استاد در فایل توضیح دادند، پیامبران دیگر برای ارتباط با خدای خود، از روشهای دیگری استفاده می کردند ولی پیامبر ما، از روش نماز خواندن اتصال برقرار می کرده.
بنابراین با توجه به اینکه ما هم مسلمان هستیم و پیرو پیامبر اسلام، آیا باید مطابق دین خود و روش پیامبر خود، حتما از طریق نماز خواندن به خداوند متصل شویم یا خیر؟
یا به صورت واضح تر سوال می کنم: ما می توانیم دین دیگری را انتخاب کنیم ولی اگر در دین اسلام مانده ایم، باید به دستورات دین اسلام، از جمله نماز خواندن عمل کنیم؟؟۱۴۰۰-۰۲-۱۱ -
درود بر استاد بزرگوار و دیگر دوستان
این فایل پر از مطالب مهم، آگاهی دهنده و البته کمی هم سنگین بود.
مطلب بسیار مهمی که در این فایل مطرح کردید، مساله ” به طور طبیعی رشد کردن” بود و اینکه وقتی ما دچار آشفتگی می شویم که می خواهیم، غیر طبیعی باشیم، یعنی مثلا سریع تر از طبیعت حرکت کنیم یا چیزی را از بیرون، وارد زندگیمان کنیم و به نظر من، این موضوع واقعا درست است و جای تعمق زیادی دارد و با درک آن، به آرامش زیادی دست پیدا می کنیم.مورد مهم دیگری که فرمودید، درباره آیه ” قل هو الله احد ” بود که به ما توحید عملی را یادآوری می کند و این دقیقا همان چیزی ست که متاسفانه امروزه کمی در جامعه کمرنگ شده. البته همه از یکتاپرستی حرف می زنیم ولی در عمل، نگاهمان به دستِ این و آن است و فراموش می کنیم که قدرت مطلق، فقط و فقط خداست و دیگران هم، اگر کاری برای ما انجام می دهند و یا کمکی به ما می کنند، واسطههایی هستند که از طرف خداوند، مامور شده اند که بر سر راه ما قرار گیرند و به ما کمک کنند.
موضوع بعدی که برای من بسیار جذاب بود، اینکه همیشه طبق باورهای قدیمی، آن قدر پیامبران را برای ما دور و غیر قابل دسترس معرفی کرده بودند که ما هیچ تلاشی نمی کردیم که آنها را بشناسیم و اندکی سعی کنیم مثل آنها باشیم و مساله الهام گرفتن را فقط مختص آنها می دانستیم و حتی صحبت کردن درباره این مسائل را کفر می پنداشتیم ولی اکنون با شناخت درباره خدای جدید و پیامبرانی که از سوی او برای هدایت کردن ما آمده اند، خیلی خود را به آنها نزدیک می بینیم و تلاش بیشتری می کنیم تا همچون آنها ولی به شیوه خود، خدا را عبادت کرده و از این عبادت خود لذت ببریم.
همچنین من تعریف شما از گناه را خیلی دوست داشتم، چه تعریف ساده و زیبایی بود. واقعا هر چیزی که به ما حس بدی بدهد، گناه است. مثل نامیدی از رحمت خدا، تهمت زدن، حسادت کردن و حتی غم و اندوه.
و موضوع مهم دیگری که مطرح کردید، اینکه هرآنچه را که ما به عنوان آگاهی و پاسخ سوال خود لازم داریم، از قبل در جهان موجود بوده و منتظر است که ما یک قدم برداریم تا آن پاسخ، خودش را برای ما نمایان سازد.واقعا که این جملات خیلی پر مفهوم هستند و نیاز به شنیدن و تعمق بسیار دارند.
خدا قوت و سپاس از شما بابت این همه آگاهی 🙏🌺
۱۴۰۰-۰۲-۱۱ -
درود بر استاد ضیاء گرامی ، واقعا نمیدونم از کجا شروع کنم همه کلمات بکار رفته در این جلسه در جهت شناخت خداوند عالیست همون خدایی که یکبست و بعنوان یک منبع انرژی فوق تصور ، همه جا و در وجود همه خلایق حضور داره… از تفکر به چیزی که با چشم معمولی قادر به دیدنش نیستیم و دنیایی رو تحت تاثیر قرار داده تا خیره شدن به یک برگ گل وامواجی که امروز من و شما را بهمدیگه وصل کرده ، هرگز نمیتونیم بگیم چقدر عظمت هست و چنین خدایی را ما کور کورانه فقط بخاطر تقلید چقدر کوچک فرض میکردیم که گمان میبردیم شناخت و قبول داشتن او یعنی انجام همون اعمالی که قرنها بما دیکته شده و ما فقط اطاعت کردیم بدون ذره ای تعمق و تفکر.. امروز با اگاهی که تا همینجا داریم جور دیگه ای با خدای احد و واحد حرف میزنیم و از او میخواهیم به راه راست راه مصلحت و درست راه میانبر و راه آسان هدایتمون کنه ما امروز خودمون و خدای درونمون رو گول نمیزنیم و نمیتونیم گول بزنیم زیرا حس ما وقتی آلارم بد میده یعنی گناه کردیم و از خدا دور شدیم امروز نمیگذاریم اون زنگ خطر بصدا دربیاد و با آرامش خاطر با خدای خودمون عشقبازی میکنیم و با سلول سلول وجودمون فقط اونو میپرستیم و ازش یاری میخواهیم خدایا شکرت که هرچند دیر ولی بالاخره راه درست شناخت خودت رو بمن نشون دادی و کارمو راحت کردی یگانه معبودم همجنان مرا در صراط مستقیم خودت قرار بده ازت سپاسگزارم سپاسگزارم سپاسگزارم 💚💚💚
۱۴۰۰-۰۲-۱۰ -
با سلام و سپاس فراوان بابت این فایل زیبا و ارزشمند🙏 مطالب بسیار جالبی فرمودید و همان طور که در نظر داشتید واقعا ذهن را به چالش کشید. سالها جور دیگری به زندگی نگاه کردم و الان در این شرایط هستم خدا را سپاسگزارم بابت راهی که در پیش گرفتم. من از زمانی که به یاد دارم هیچ وقت چیزی را بدون دلیل و اینکه فقط حرف دیگران هست و به آن اعتقاد دارند نپذیرفتم، البته مسایلی که برایم مهم بودند و به آنها فکر میکردم و در بسیاری موارد همان راهی را رفتم که دیگران رفتند که اگر غیر از این بود الان در بهترین شرایط بودم از هر نظر. زمانی که آماده یادگیری و دریافت آگاهی شدم هر چند کوچک، فهمیدم که نیاز نیست وقت و انرژیم را صرف خیلی از چیزهایی کنم که قبلاً بارها انجام شده اند، البته باور دارم که هر کس راه خودش را دارد ولی در خیلی از مسایل میتوان از تجربیات دیگران کمک گرفت. مثلا وقتی به فکر زندگی سالم و روابط خوب هستم، راه و روش کسانی که در این زمینه موفق هستند را بررسی میکنم و میدانم نکاتی که باید از آن شخص به من برسد در ذهنم می ماند یا به شکلی به نظرم مهم تر می آید. یا در زمینه مالی، اشخاصی که از نظر من در شرایط بسیار خوبی هستند و ایده آل های مرا در زندگی دارند، میشوند الگوی من. در مواردی که فرمودید کاملا با شما موافقم آرامشی که هر شخص از هر چیزی میگیرد مختص خود اوست و این راه ممکن است دایمی و همیشگی نباشد و در زمان و موقعیت های مختلف تغییر کند. امروز شنیدن یک موسیقی به من آرامش میدهد، فردا بوییدن عطر خاک. به امید دیدن و فهمیدن نیروی شگرف درون🙏🙏🌺
۱۴۰۰-۰۲-۰۹




بنام خدای آگاهی دهنده …
درود و خدا قوت خدمت استاد ضیای عزیز که با انرژی کلامشون هر روز منو به سمت آگاهی و روشنایی هدایت میکنند
فایل چهارم رو برای چندمین بار گوش دادم ذهنم رو خیلی درگیر میکنه صحبت های شما ،در مورد شناخت تاکید بسیار زیادی در این فایل داشتید و یقینا هم همینطوره بدون شناخت زندگی در این جهان هستی فقط طرف کردن عمر و انرژی است چرا که با صحبت های استاد در مورد شناخت بیاد کاری که یکی از دوستانم انجام میدادن افتادم ایشون در ایام ماه رمضان ختم قرآن رابر میداشتن نه فقط روزی یک جز بلکه روزی سه جز همراه با سه گروه مختلف یعنی در طول یک ماه سه مرتبه قرآن رو ختم کامل میکردن ولی از نزدیک که به زندگی ایشون نگاه میکردم هیگ تاثیری از آرامش ویا آگاهی در زندگی این شخص نمیدیدم و همیشه برام سوال بود چرا این فرد با اینکه این همه وقتش را صرف خواندن قرآن میکنه ولی اوضاع آنچنان مساعدی نداره امروز متوجه شدم صرفا خواندن چندین مرتبه از روی قرآن قرار نیست ما را به درک و شناخت بیشتر برساند بلکه تفکر و تعمق بر روی آیه ها تاثیر مثبت خواهد داشت
خدای مهربانم سپاس بخاطر درک این موضوع مهم