سبد خرید

راز قوانین زندگی- گام دوم | جلسه ۱۲

امتیازدهی 5.00 از 5 در 14 امتیازدهی مشتری
(14 بازخورد مشتری)

باورِ داشتن مدرک تحصیلی

14 دیدگاه برای راز قوانین زندگی- گام دوم | جلسه ۱۲

کیفیت
ریویوایکس
100%

برای این آیتم یک نظر بنویسید

08 نفر از مشتریان دیدگاه ثبت کرده‌اند

مرتب‌سازی بر اساس

  • اسماعیل سلطانی

    به نام خالق عشق و زیبایی 💜💜💜
    درود بر استاد عزیز و دوستان آگاهم
    مدرک تحصیلی ملاک ارزش آدم ها نیست، عملگرا بودن تفاوت انسان هارو رقم میزنه،من تنها کسی بودم که توی خانوادم وارد دانشگاه شدم اون هم به اصرار پدرم که اعتقاد داشت هر خانواده حداقل یک مهندس میخواد😄 طوری که خوشش میاد یکی،یکی رو مهندس صدا میزنه،چون علاقه به درس و دانشگاه نداشتم ترم سوم دانشگاه رو بوسیدم گذاشتم کنار😘 بابام هر وقت بیرون کسی رو میدید که مهندس بود میومد خونه بهمون میگفت امروز فلانی رو دیدم که صداش زدن مهندس،البته ی بارم رفته بود توی ی مجلسی که مهندس رو صدا زدن برا چای آوردن😂 بعد چند سال از اتمام دبیرستان دوستانی که معدل پایینی داشتن اوضاع مالی و اجتماعی بهتری نسبت به شاگرد اولای کلاس دارن پس ملاک آدم مدرک تحصیلی نیست همین الان به برادر کوچکترم که مدرسه میره میگم هر وقت عشق کردی مدرسه نری، نرو به حساب من 😄 و هر نمره ای که گرفتی مهم نیست چون آینده درخشان تورو این نمرات تعیین نمیکنن بلکه باورهای مثبتت تعیین میکنن😍

    ۱۴۰۲-۰۲-۲۷

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • مهتاب سلیمانی

    درود و سپاس فراوان استاد ضیا عزیز🌹🌹🌹
    باور مدرک تحصیلی….حیف حیف و صد حیف از عمر و جوانی و وقتمون که رفت برای خوندن یک سری مطالب و چ ر ن د ی ا ت که به درد هیچی توی زندگی مون نخورد،ایکاش از روز اول توی مدارس ،دانشگاه هامون درس زندگی،درس انسان بودن ،درس مهربون بودن و عشق ورزیدن را یاد میدادند،ایکاش استاد شما استاد دانشگاه هامون بودین و این مطالب،و آموزشها را از اون موقع ها یاد گرفته بودیم که به درد هم این دنیامون میخوره و هم دنیای پس از رفتن مون….

    یک عمر خوندیم و خوندیم و استرس داشتیم که نمره مون نشه ۱۹/۷۵ فقط بشه ۲۰ چون قراره دنیا را فتح کنیم

    🌹🌹🌹

    ۱۴۰۱-۰۷-۱۹

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • زهرا طیبی

    به نام خالق بی همتا
    سلام و درود خدمت استاد بزرگوار
    باور مدرک تحصیلی ، باوری که خیلی از ما شاید درگیر یا گرفتار آن شده باشیم ، قبل ناخواسته و ناآگاهانه و حال که این باورهای مهم را فهمیده و شناسایی کرده کلی در زندگی و هدف هایمان جلو افتاده ایم . و می توانیم راهنمای خوبی برای فرزندان و دیگران باشیم خیلی وقتها فکر کردیم که هر کس مدرک تحصیلی بالایی دارد خیلی توانمند و روشنفکر است در حالی که افرادی هستند که مدرک ندارند و فوق العاده توانمند و باهوش هستند .و بخاطر همین باور دچار کمبود اعتماد نفس شده اند .نمونه بارز در اطرافیان خودم پدرم عجیب اعتقاد داشت به این باور اگر کسی برایش خواستگار تحصیلکرده می امد از نظر او فردی دارای فهم وشعور بود و غیر از این طرف مقابل رو دست کم می گرفت و مدام این حرفها رو درخانه متذکر می شد طوری که همه دچار ترس و اضطراب می شدیم البته ان هم برمی گردد به همان ناآگاهی ، من چند نفر از اطرافیان نزدیک خودم رو می شناسم صرفا جهت گرفتن مدرک درس خواندن که درنظر دیگران آدم هایی خاص باشند درحالی که از آن مدرک حتی در کارشان استفاده نکردند و به سراغ کارهای مخالف مدرک شان رفتند و یا یکی از نزدیکانم برایشان قرار بود خواستگاری بیاید ، طرف داماد اول سوال کردند که آیا دختر مورد نظر تحصیلات دانشگاهی دارد یا نه ،اگر ندارد که قدم نگذارند وجالب آنکه دختر خانم بعدازاینکه فوق دیپلم روقبول شد وبه دانشگاه رفت بعداز گرفتن همین مدرک همسرش حتی اجازه سرکار رفتن و ادامه تحصیل را به او نداد فقط برایش مهم بود که همسرش مدرک داشته باشد تمامی این باورها ی مخرب باعث شده که از زندگی و لحظه ی حالمان هیچ لذتی نبریم و مدام نگران اینده باشیم درحالی که ما اینجا یاد می گیریم روی رشد و اگاهی خود کار کنیم و از هر انچه دراطرافمان می گذرد بهترین استفاده لازم راببریم
    سپاس بابت این همه آگاهی

    ۱۴۰۱-۰۷-۱۸

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • سحر توکلی

    با درود فراوان بر آفریننده عشق

    ‌‌باور مدرک تحصیلی ، باوری است . به نوعی یک نوع باور مدرک گرایی اگر باشد و ما به جای اینکه خودشناسی و خودسازی و شناخت ارزشهای وجودی خودمان را ریشه و پایه ی زندگیمان قرار بدهیم .به جاب آن تکیه ب مدرک دانشگاهی و مدارک عالبه داشته باشیم زندگی ما نیز مانند پاره ای از اوراق و مدارک خشک و بی جان و بی روح میشود.
    به نظر من رشد و پیشرفت یک فاکتوری ابت که انسان به واسطه ی انسان بودنش نیاز به ان دارد و این رشد و پیشرفت در درجه اول بابد از بُعد انسانی باشد تا بعد مدرکی و کاغذ بازی .
    در مدارس و محیطهایی که فررندانمان رشد میکنند اولین باور مخربی که ما در ذهن آنها قرار میدهیم درس بخون دکتر بشی ، مهندس بشی .
    هیچ زمان نمیگیم خودت رو باور کن ، و ارزشها و استعدادهای وجودیه خودت رو در درجه اول شناسایی کن ، انسانیت رو و انسان ماندن رو یاد بگیر ، که متاسفانه در هیچ دانشگاهی مدرکی برای این مرحله از رشد به ما نمیدهند اینکه آگاه به انسان بودن و انسان مانندنمان داشته باشیم .
    اینکه باور کردنمان خودمان را یاد بگیریم. و باو کردن دیگران را.
    و تتها جایی که این مدرک مهم رو به ما مبدهد این یابت است ، که انسان ماندن و انسانیت را از طریق خودشناسی به ما آموزش مبدهد.

    من خودم به واسطه ی باور مخرب مدرک تحصیلی ضربه شدیدی خوردم، اینکه از کودکی مدام در گوشم گفته میشد درس بخون باید وارد دانشگاه بشی باید شاغل بشی اگه نشی تو و وجودت بی ارزش هستی .
    تمام ارزشهای وجود خودم و دیگران را در پشت میز نشستنهای طولانی و درس خواندن میدیدم ،
    حتی گاهی اوقات درس نمیخوندم ولی از ترس خانواده تو اتاقم میموندم که مثلا دارم درس میخونم .
    و چه زمانها و وقتهایی را به جای گردش و خندیدن و دنبال علایقم رفتن هدر دادم فقط به خاطر داشتن باور مخرب مدرک تحصیلی .
    و زندگی خود را وقت کُشی کردم.
    این باور در وجود من بود به حدی که در انتخاب همسر هم ابن باور یکی از فاکتورهای مهم من بود که طرف هر چی مدرکش بالاتر باشه انسان تر و مهم تر است .
    و شدیدا از این کانال ضربه خوردم .
    ولی از زمانی وارد مسیر آگاهی شدم ، چیزی که برای من مهم شده است دیدن ذات و اولوهیت درونی انسانهاست بدون در نظر گرفتن فاکتور مدرک و تحصیلات انها .
    و از همه مهتر به خودشناسی خودم رسیدم و انسانها رو بدون فاکتور مدرک میتونم ببینم و ارتباط برقرار کنم و با آنها زندگی معاشرت کنم .
    و خوشحالم که توسط استاد مادری آگاه شدم و در حال آگاه شدن هستم ، مثلا امروز فرزندم چون داییش از سفر اومده بود و تمایل به رفتن به مدرسه نداشت این لذت رو از اون نگرفتم و اجازه دادم در منزل بمونه و لذت کودکیش و ببره .

    ۱۴۰۱-۰۷-۱۸

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • زهره رضایی

    سلام به استاد مهربون و اگاه
    فایل دوازدهم :باور مدرک تحصیلی
    این باور نیز یک باور همه گیر هست که هم درسته چون اون باوری که داریم وبا تلاش و پشتکار می تونیم به خوشبختی و ثروتمندی برسیم مثل یکی از فامیلهای نزدیکم که مدرک پزشکی داره و الان فرانسه هست و خوشبخت زندگی میکنه .
    و نادرسته چون همه چی درس و مدرک نیست کسانی هم هستند ،که بدون مدرک تحصیلی موفق هستند ،که بازهم یکی از فامیلهای نزدیکم که شاید مدرک دیپلم رو هم نداشته باشه ولی پیشرفت کرده و ثروتمنده و میتونه در هر کشوری که بخواد،خوشبخت زندگی کنه ،
    و باور بعضیها هم اینه که باید مدرک داشته باشند تا اعتبار داشته باشند و مثلا من برای پسرم رفتم خواستگاری همه اول از من میپرسن مدرک تحصیلی عروستون چیه ؟!
    و این باور اگر نبود جوونها شادتر زندگی میکردندو موفقتر بودند ✳️

    ۱۴۰۱-۰۷-۱۷

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • مریم ایرانمنش

    به نام خالق عشق و زیبایی
    درود بیکران به استاد دلها و دیگر دوستان دل آگاهم
    باور مدرک تحصیلی، باوری بسیار رایج در جامعه ماست

    برای عده زیادی از مردم مدرک تحصیلی بسیار مهم است، آنها فکر می کنند که بدون داشتن مدرک تحصیلی، نمی توانند شغل مورد علاقه خود را پیدا کنند!
    ✔ این افراد کاملا درست فکر می کنند✔

    عده دیگری هم عقیده دارند که بدون داشتن مدرک تحصیلی می توانند به موفقیت لازم در زمینه شغل و زندگی خود برسند.
    ✔این افراد نیز درست فکر می کنند ✔

    همان طور که در فایل بسیار زیبای “چرا حقیقت تلخ است؟” آمده است، واقعیت زندگی افراد با هم متفاوت است و افراد مختلف با باورهای مختلف، واقعیت و نتایج مختلفی در زندگی تجربه می کنند.

    🌹بنابراین گروه اول طبق افکار و باورهای خود دریافت می کنند و بدون مدرک تحصیلی، نمی توانند موفق باشند و گروه دوم نیز طبق باور خود، در هر صورت می توانند موفق باشند🌹

    ⬅️افکار و باورهای ماست که نتایج زندگی ما را تغییر می دهد
    نه داشتن مدرک تحصیلی و دیگر مسائل بیرونی➡️

    ۱۴۰۱-۰۷-۱۶

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • زهرا حسینی

    درود به استاد عزیزم.
    چقدر که این باور در این فایل فرمودید در جامعه ما مهم هست،و اگر کسی نداشته باشه از همه طرف قضاوت میشه و چقدر گاهی بعضی افراد در بین مردم سرخورده هستند بخاطر نداشتن مدرک دانشگاهی.
    و یا ختی گاهی میبینیم کسانی که در درس خوب هستند وقتی دانشگاه در رشته ای که مورد قبول جامعه هست پذیرفته نمی شود دچار افسردگی میشوند و چه پیامد هایی برای انها دارد.
    من خودم زمانی دبیرستان تحصیل میکردم هیچ هدفی نداشتم و سر در گم بودم که چه رشته ای درس بخوانم و فقط طبق نظر اطرافیان در رشته تحصیلی وارد شدم و بعد از دو سال تازه متوجه شدم که در کجاها میتوانم کار کنم و تازه بعد از پایان تحصیلاتم متوجه شدم اصلا روحیه من به درد این کار نمیخورد و به طور اتفاقی و احساسی من در آن زمان فرکانس هایی ارسال کردم و خواسته ای درون من شکل گرفت و به طور معجزه آسایی من در شغل الانم وارد شدم و هیچ وقت آن مدرک من و آن درس هایی که در دانشگاه خواندم به درد شغل الان من نخورده😅
    پس این باور میتواند درست و بجا استفاده شود تا کاربردی باشد.
    ممنون استاد عزیزم

    ۱۴۰۱-۰۷-۱۶

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • ناهید ناصحی

    بنام خدای مهربانی ها .سلام به مهربان استادم ..این فایل من یاد گذشته ام انداخت که سال ۸۹گواهینامه ی رانندگی را گرفتم ولی تاسال گذشته که وارد سایت شدم وجرات پیدا کردم که ببرم سوار ماشین بشم وخودم لذت ببرم از رانندگی .ولی اون یازده سال الکی میگفتم گواهینامه دارم چرا چون اون زمان ذهنیت من این بود که فقط گواهینامه رانندگی بگیرم که به من بگن مدرک دارم ..الان میفهمم چقدر در تباهی به سر می برم ..پس تحصیلات ومدرک اگر استفاده ی از آن نشود هیچ ارزشی ندارد ..من خودم آرایشگری میشناسم که چند مدرک آرایشگری دارد ولی اصلا هیچ از از حتی آرایش نمی داند ولی باز کسی هست تحصیلاتش سیکل است ولی در کار خود ماهر است که کلی در آمد با همان مدرک کم دارد ..پس فقط باید باور مان را عوض کنیم وبپذیریم بدون مدرک هم می‌تواند بهترین ها باشد وکلی به دیگران منفعت برسانیم …سپاس استاد

    ۱۴۰۱-۰۵-۱۲

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • مهتاب سلیمانی

    درود و سپاس فراوان استاد ضیا عزیز🌹🌹🌹
    یعنی واقعا چه مدت زمان زیادی را صرف کردیم تادفقط دیپلم بگیریم،لیسانس بگیریم و…..ولی چه فایده فقط عمر رفت….از لحظه لذت نبردیم و این پروسه داره برای فرزندانمون تکرار میشه ….
    اصلااصلا با مدرک گرفتن و با تحصیلات مخالف نیستم برعکس خیلی هم احترام قائلم برای تمامی افرادی که مدارج عالیه و مدارک بالا دارند و فکر میکنم حداکثر افراد تحصیل کرده (البته نه تمامی افراد) از فهم و شعور بالایی برخوردارند ….ولیییییییی این تحصیلات ملزم بر باشعور بودن و باادب بودن فرد نمیشه صددرصد….طبق فرمایش استاد مهم مهارت انجام کار و استفاده درست از این تحصیلی که کسب کردیم هست….
    🌹🌹🌹

    ۱۴۰۱-۰۳-۱۳

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • مهتاب سلیمانی

    درود و سپاس فراوان استاد ضیا عزیز🌹🌹🌹
    با گوش دادن این فایل این شعر اومد توی ذهنم:سالها فکر من این است و همه شب سخنم که چرا غافل از احوال دل خویشتنم……….واقعا چرا؟؟؟؟چرا غافل از احوال دل خویشتنیم؟!!!!!
    واقعا منم خیلی وقته به این موضوع فکر کردم تا حالا….که چرا بهترین روزهای زندگیمون نوجوانی ،جوانی مون را فقط و فقط درس خوندیم…..بدون اینکه بدونیم چی داریم میخونیم و چرا داریم میخونیم؟!!!
    همیشه و همه وقت به این موضوع ها فکر کردم که مثلا منی که هیچ علاقه ای به مباحث پیچیده ریاضی،جبر،احتمال،الگوریتم و و و و ….نداشتم و ندارم چرا باید سالهاااااا این مباحث پیچیده را بخونم زجر بکشم و از همه مهمتر وقتم ذهنم همه از بین بروند،مباحث دیگه به زور باید عربی بخوتی،فلان درس بخونی و هزاران مورد دیگه و بعد از دوران مدرسه هم باز هم از روی اجبار والدین،جامعه ،فشارها وارد یک رشته دانشگاهی بشی و ۴ یا ۶ سال هم اونجا دوباره اتلاف وقت کنی که چی؟؟که فقط بخوای بگی من لیسانسم،فوق لیسانسم……..،من خودم یکسال رشته مهندسی کشاورزی شاخه زراعت خوندم با بالاترین رتبه و نمرات ولی دوست نداشتم رشته مو،ولش کردم انصراف دادم و رفتم همون رشته ای را ادامه دادم که دوستش داشتم همیشه عاشق یادگرفتن زبان انگلیسی بودم ….و توی همین رشته ادامه تحصیل دادم……
    ایکاش که یادبگیریم به بچه هامون ،به اطرافیانمون احترام بگذاریم هرکی هرچی دوست داره میخونه ادامه تحصیل میده و یا اصلا درس نمیخونه تحصیلات دانشگاهی نداره….خوب نداشته باشه،مهم این هست که چه درک و شعوری داره ،چه باورهایی داره چه شناختی از خودش و دنیای درون خودش داره.
    استاد سپاس از این فایل بینظیرتون🌷🌷🌷

    ۱۴۰۱-۰۲-۰۹

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • ناهید ناصحی

    سلام ودرود فراوان بر مهربانترین استاد ،🌷🌷.فایل ۱۲که در مورد مدرک وباور اشتباه که همه مردم دنیا بهش توجه دارند .که فلانی چند تا مدرک داره پس قابل اعتماد برای زندگی .،🌷.مدرک گذاشتن که فقط به قول معروف بزاریم لب طاقچه برای نمایش دادن چه ارزشی داره وقتی فقط مدرک داریم هیچ توانایی نداریم در اون مورد ،واصلا سررشته نداریم وفقط مدرک گرفتیم مثل الان مدرک با پول به همه میدن .،🌷.پس گول نخوریم وبه ظواهر اهمیت ندیم …همون طور استاد. عزیز فرمودند ممکنه کسی آنقدر توانایی داشته باشه .که اصلا هیچ مدرکی نداشته باشه ولی از صد تا مهندس ودکتر بیشتر بدونه …پس فقط الگو های ذهنی ما باعث میشه بدون مدرک هم بتونیم کار با شرایط عالی وحقوق عالی پیدا کنیم …فقط باید الگوی ذهنی مون تغییر بدیم ..

    ۱۴۰۱-۰۱-۲۸

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • ناهید ناصحی

    بنام خالق زیبایی ها .مهربان استادم سلام ..سپاس که باز دارم امروز فایل جدید وقشنگی وپر از آگاهی دارم گوش میدم .در مورد باور تحصیلات .که امروزه همه این باور دارند که فلانی تحصیلاتش دکتراس وچند لیاسانس.داره واینکه.طرف فقط دیپلم داره ویا زیر دیپلمه .‌‌که فلانی درس زیاد خونده حتما بیشتر می‌فهمه .ویا حرف های کسی که بالای لیسانس حتما ارزش متخصص خاصی داره ..من خودم میخام خاطره ی درباره ی این موضوع تعریف کنم ..آنقدر این باور غلط در بین مردم رایج که حتی تو ازدواج وحتی مهریه داشتن بهش توجه میکنن .من برادر من خاستگاری که رفته بود البته چون به ازدواج ختم نشد تعریف میکنم خانواده ی گفته بودن که دوتا دختر داشتند دختری دیپلم داشته بود پدر خانواده گفته بود اشکال ندارع مهریه ایشون سکه ی باید نوشته شه زیر ۱۰۰باشه ولی دختر دیگه اش که لیسانس داره حتما سکه اش باید از ۳۰۰تا به بالا ..وقتی دلیلش و پرسیدیم گفته بود دیگه مشخصه چون اون لیسانس داره پس ارزشش بیشتر از دختر کوچیکه اس که دیپلم داره من وقتی این آقا این حرف زدند فقط خندیدم گفتم مگه قرار مدرک بخریم چرا شخصیت دخترا تو زیر سوال میبری ولی ایشون فقط مرغش یه پا داشت وخلاصه حرف های قشنگ استاد من یاد این خاطره انداخت آیا واقعا کسی فقط یه مدرک داره وشغلی هم نداره مشخصی دیپلم داره .وهردو خانه داد هستند چرا باید مقایسه کرد ویا اصلا حتی شاغل باشند
    چرا باید فرق داشته باشه با کسی مدرک پایبن تر ..چرا واقعا این باور مخرب در بین جامعه وبیشتری از ما ها باب شده ..استاد عزیزم همون طور که فرمودین که آگاهی دیگری رو پیدا کردم .بله واقعا چرا مثلا آقای که مدرک دکترا داره نباید خاستگاری دختری که دیپلم داره بره چرا آنقدر باور شون خرابه که در شعن وشخصیت اون آقای دکتر نیس ..پس ما اگر این باور اشتباه روپاک کنیم .میتونیم با مدرک پایین تر هم شاغل باشند وحتی آدم های با مدرک بالاتر برایشان کار میکنن…دقیقا مثال دیگه ی که زدین من خودم تا سال گذشته که وارد سایت شده ام ..گواهینامه رانندگی گرفتم سال ۸۹ولی اصلا جرات پشت فرمون نشستن نداشتم وفقط اون زمان به این فکر میکردم که بگن طرف مدرک گواهینامه رانندگی گرفتم .ومدرک آرایشگری فقط میگفتم اون زمان باید دختر چند مدرک داشته باشه ولی هیچ کدوم تو زندگی به کار نبردم وچند ماه پیش ماشین به طور عجیب جذب کردم و علاقه پیدا کردم پشت فرمون بشینم ..واینکه فهمیدم مدرک داشتن واینکه ازش استفاده نکنی هیچ ارزشی نداره …ویا اینکه کسی هست مدرک مهندسی مکانیک داره ولی اصلا هیچی از ماشین وهیچی در مورد خرابی ماشین بلد نیس و هنگامی مشکلی برای ماشینش پیش میاد وحتی اون شاگرد میکانیکی که اصلاسواد نوشتن نداره ولی رفته پیش میکانیکی شاگردی کرده ویاد گرفته .همه ماشین بهم می‌ریزه ودرست می‌کنه ..که حتی اون مهندس مکانیک اصلا سردر نمیاره وباز مشکلی پیش میاد از اون شاگرد میکانیکی میپرسه که اصلا سواد نوشتن نداره..وقتی به قول شما استاد عزیزم کسی که بدون سواد شده رعیس جمهور کشوری پس ما ها که مدرک مون به زیر لیسانس پس میتونیم آنقدر آگاهی پیدا کنیم وتوانایی خودمون جور دیگه ی تو زندگی به کار ببریم ..الان بخایم تحقیق کنیم حتی چند از بازیگر های خوب کشور مون که معروف هستند مدرک دیپلم دارند ولی آنقدربه. توانایی شون آیمان داشتند..ادامه دادند ودر بازیگری معروف شدند ..وخیلی هم موفق شدند ..ودر آخر استاد عزیزم که آنقدر توانستین رسالت خود رو به خوبی انجام بدین وبرای من استاد وتمامی دانشجوهای شما تو سایت شما بهترین استاد تو دنیا هستین والگوی من تو موفقیت خود شما هستین ..چون من چند سال چند تا استاد که مدرک دکترا هم داشتند چند سال دنبال شون میکردم ولی اصلا نتونستم آگاهی به دست بیارم واینکه بتونم خودم تغییر بدم ..ولی شما استاد آنقدر با انرژی به ما آموزش میدین وانقدر روی من تاثیر گذاشته که برام از همه ی دنیا ارزشش بیشتر است ..ممنونم استاد. عزیزم

    ۱۴۰۰-۱۲-۱۶

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • مریم ایرانمنش

    به نام خالق عشق و زیبایی
    درود و سپاس از استاد ضیاء عزیز بابت این فایل آموزنده
    من خودم نمونه کسی هستم که سالهای زیادی از عمرم را در رشته ای متخصص شدم و حتی کار کردم که هیچ علاقه ای به آن نداشتم.
    البته من الگوی ذهنی مدرک گرایی نداشتم و در واقع به خاطر انتخاب نادرستم که ناشی از ” حرف مردم” بود، به آن رشته رفتم، تحصیلات عالیه را سپری کردم، حتی سالها در آن رشته کار کردم ولی در نهایت به دلیل اینکه نتوانستم احساس رضایت درونی داشته باشم، از ان کار بیرون آمدم و این وسط فقط سالهای عمرم را قربانی تخصصی کردم که صرفا یک مدرک بود! و نه یک لذت!
    ولی خوشحالم که با کسب آگاهی از این سایت، توانستم دست به این تغییر بزرگ بزنم و تصمیم بگیرم که بیش از این قربانی ندهم و در مسیری زندگی کنم که حتی اگر مدرک تحصیلی هم نمی گیرم ولی می توانم متخصص شوم، موفق شوم و از همه مهمتر لذت ببرم.
    الهی شکر به خاطر این آگاهی ها 🙏

    ۱۴۰۰-۱۲-۱۴

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • سحر توکلی

    با درود فراوان بر آفریننده عشق ❤️❤️❤️

    برای بار دوم این فایل فوق العاده رو گوش دادم . چه قدر صحبتهای شما استاد دلنشین بود . من چند وقته واقعا این مدرک گراییها برای من جای سوال داشت که کجای داستان زندگیمون هستیم و چه کار میخواهیم بکنیم . اشخاص تحصیل کرده با مدرک بالا و اکادمیک ولی هیچچچچچچ تخصص و کاری حتی در زمینه همان مدرکی هم که گرفته اند ندارند . و زمانی به انها میگویی که چرا از تخصص و مدرکت استفاده نمیکنی ، سریع فقط قیافه مهر و امضای پایین مدرکشان را میگیرنند ، که مثلا من اقا یا خانم دکتر هستم و کار ها و فعالیتهای خودم را انجام دادم ، الان مملکت و …. شرایط را برای ما شرایط را محیا نمیکند ، همیشه این سوال برای من بود ، این چه تخصصی هست که وابسته به سیاست و شرایط جوی و مملکت و … داره . و خدا رو شکر جواب سوالات بی نهایت و فراوانم را در این مکان مقدس توسط استاد عزیزم به اسانی دریافت کردم .
    و خوشحالم که دیدگاهم توسط استاد عزیزم روشن شده است .
    و این اشخاص به نظر من فقط مجسمه های دنیای مجسمه های خود ، و همان دنیای مردگان خود هستند که تنها مزیت انها در دنیای مردگان و مجسمه ها این است که پلکارت و پرچم یک مدرک با مهر و امضا گرفته اند و جواب تمام حرفها و صحبتهای ما را فقط نشان دادن همان مدرک با مهر و امضا میدهند ‌‌
    و این جماعت هیچ وقت به معنای انسانی در کالبد جسمی خود زندگی نمیکنند.
    استاد عزیزم مدرک تحصیلی برای ما مانند پوست یا کاور یک شکلات است . ، وجود و درون یا همان ریشه ما مانند شکلاتی است، بعضی شکلاتها با کاوری بسیار زیبا و شکیل ولی طعمی دلچسب ندارند . در صورتی شکلات واقعی و انسانی که داری ریشه دُرُست است و روی درون و ریشه و خودش کار کرده است طعمی بسیار دلچسب و لذت بخش دارد و با آن کاور و پوسته یا همان مدرکش شناخته نمیشود .
    باید درونمان و ترکیبات وجودی خودمان را ان قدر خوب کار کنیم که حتی بدون پوسته و کاور خوشمزه ، دلچسب برای روزگار و زندگیمان باشیم و به نوعی بدون پوسته و کاور خوشمزه و با کیفیت باشیم .
    زندگی شکلاتی مون باید طعم واقعی شکلات بدهد. و چه زیبا زندگی میکنند کسانی که خودشان را وابسته به کاور و پوسته شکلات زندگی نمیکنند و به معنای واقعی شکلاتی وار زندگی میکنند .زنده باد این شهر شکلاتی که توسط استاد عزیزم در این سایت افتتاح شده است و خوشحالم از زیستن در کنار تمام دوستان شکلاتی ام . عاشقتونمممممممم ❤️❤️❤️❤️🌹🌹🌹🌹

    ۱۴۰۰-۱۲-۱۴

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

توجه کنید: این جلسه فقط برای دانشجویان این دوره مجاز و در دسترس است.

اشتراک گذاری