سبد خرید
قربانی کردن مرحله قبل برای رسیدن به مرحله بعد

راز قوانین زندگی- گام اول | جلسه ۱۰

امتیازدهی 5.00 از 5 در 39 امتیازدهی مشتری
(37 بازخورد مشتری)

تمرینات شما، برنامه‌ریزی ذهنی شما محسوب می‌شوند

قربانی کردن

قربانی را قُر به آنی گفتن، چه تعبیر لطیفی! درست است، با قربانی کردن به آنی نزدیک می شوی . نزدِ یِک میشوی، میرسی واصِل میشوی!

قربانی یک عبادت تمام است. هر که به جایی رسید با قربانی رسیده است، آن تصور ابتدایی را از قربانی کنار بگذار و دنبال سر بریدن گاو و گوسفند نباش. مفهوم قربانی در قرآن بسیار فراتر از این حرف هاست.

اگر نکته را بگیری راه رشد را برای خود آسان کرده ای. در این جهان آفرینش ورود به مرحله فراتر ممکن نیست، مگر اینکه مرحله قبل قربانی شود. بدست نمی آوری مگر آنکه از دست بدهی، پُر نمیشوی مگر آنکه خالی شده باشی. جوانه نمیزنی مگر آنکه دانه ات در خاک مضمحل شده باشد، پیر نمی شوی مگر آنکه جوانی ات را تقدیم کرده باشی. این روند قربانی گرفتن طبیعت است. نخود تا در دیگ نجوشد و در دل انسان جای نگیرد، تبدیل به اندیشه نمی شود. تا ندهی نگیری.

کسانی را می بینم که بر سر دروازه وصلند، اما هرگز وارد نمی شوند، چون حاضر به دادن چیزی نیستند. حاضر به قربانی دادن نیستند. پس نمی رسند هرچند که بر دروازه اند، هرچند قدمی پیش نمانده است.

آنگاه که تعلقی را قربانی می کنی، به واقع جا را برای آمدن چیزی فراتر خالی کردی. انسانی که پر است، سنگین است، لطیفی به سویش نخواهد آمد، اگر هم بیاید بی آنکه بفهمد از کنارش گذر خواهد کرد. زیرا چنین انسانی در خواب سنگین است. پس برکاتش را یکی یکی از دست خواهد داد.

بزرگی گفته است:

انسان برای رسیدن به حاجات بزرگ سه راه دارد:

یا باید خود پادشاه باشد، چون چیزی بخواهد زمین و آسمان دست در دست هم دهند و فرمانش را اطاعت کنند. یا باید گدا باشد و دست گدایی دراز کند. که البته گدایی آمد و نیامد دارد و قطعیتی در آن نیست. و یا باید قربانی دهد و این راه فرهیختگان است.

وقتی میدانی که پادشاه نیستی، گدایی هم تا به حال دردت را دوا نکرده، معلوم است راه تو قربانی کردن است. پس تا دیر نشده به راه خود باز گرد و قربانی کن، من به تو قربانی کردن را می آموزم، مرحله به مرحله تو را به قربانگاه میبرم، و اگر اهل قربانی نیستی با من دوستی مکن و نزدم میا.

آنگاه که نزد پیرم، قرآن زنده، این هستی کل، این هر آنچه که هست رفتم،   می دانستم که باید سر راه بدهم و دادم . پیر اولین کاری که می کند سر سالِک را می برد، قربانی اش میکند. تا سر ندهی تو را قبول نمیکند. این سُنت دیرینه است و در این سُنت تغییر و تبدیلی نیست.

این سر دادن تو را از شر خودت رها می کند. این یعنی توقف ذهن! خداحافظی با گذشته! دور ریختن خوانده ها و دانسته ها! رهایی از برداشت ها! سکنی گزیدن بر بی خواهشی! پذیرش موت! تسلیم محض! و آنگاه که واصل شدی پیر اذن گذر از وجودش را خواهد داد و این یعنی رهایی!!!

اما برای تو که هنوز اهل سردادن نیستی و می خواهی محفوظاتت را از هر دست که باشند حفظ کنی، قربانی های کوچکتریست. شاید از این رهگذر بتوانی به قربانی بزرگ دست یابی. اگر چیزی خواستی ابتدا جایش را خالی کن! چیزی از وجودت! چیزی از متعلقاتت! صفتی از اوصاف را قربانی کن!

قربانی باید متناسب با خواسته باشد و هم وزن و هم سنگ. چنانچه ارزش قربانی کمتر از خواسته ات باشد قطعیت کار را مخدوش کرده ای و بسیار بعید است به مراد برسی. هستی هوشمند است و کسی نمیتواند به او مکر بورزد.

چیزی می دهیم و هم ارزش آن چیزی می گیریم. این تعامل یک موازنه عادلانه است که هر دو سو از آن منتفع می شوند، به هستی چیزی میدهی و خود را خلعیت می کنی و هستی نیز چیزی هم سنگ داده ات، آن چیزی که مراد توست به تو تقدیم می کند.

اگر ابراهیم دوستی خدا را خواهان شود و بخواهد خلیل باشد قربانی اش مرغ و خروس نیست، ذبح عزیز است. زیرا خواسته از این است. اگر هابیل و قابیل تقرب به خدا را خواهانند قربانی منصفانه ای باید، تا پذیرفته گردد.

هابیل ارزشمندترین مایملکش را داده است و پذیرفته می شود و قابیل مشتی گندم پوسیده و پذیرفته نمی شود. زیرا تناسبی بین خواسته و قربانی نیست. اگر چند تومانی را به فقیر داده ای انتظار نداشته باش سرطانت زاحل شود، این قربانی آن نیست.

نخواه که سر کائنات را کلاه بگذاری. موضع قربانی بسیار دقیق و در عین حال بسیار کارآمد است. نکته دیگر این که تو باید آغاز کننده باشی، تو باید ابتدا قربانی را تقدیم کنی، بسیاری می گویند وقتی حاجتم روا شد این کار را می کنم. این اندیشه سوداگران است. کسانی که پر از شک و تردیدند. می ترسند مایملک موهوم شان را به هیچ و پوچ ببازند.

اینگونه افراد بهتر است به طرف قربانی کردن نیایند. زیرا اندیشه ای که از اول خطاست و ریشه در شک و تردید دارد در این وادی موفق نخواهد بود. یا مردانه با این هستی هوشمند وارد معامله می شوی یا رد کار خود می روی و برکات قربانی را فراموش می کنی. “در بطن این امتحان ایمان نهفته است”. یقینی سرشار.

بهترین قربانی ها نزد خداوند قربانی کردن صفات پلید و رذیله است. اگر بتوانی طمع، حسد، کینه و دروغ را قربانی کنی شاهکارکرده ای. برای چنین انسانی بالاترین پاداش هاست. آنان که مایملکی برای قربانی ندارند. این اوصاف ضمیمه را قربانی کنند و جا را برای نزول خیرات و برکات باز و بازتر نمایند.

آنانکه چیزی دارند باید از تعلقات شان بدهند. به هر چه تعلق بیشتری داشته باشند آن از نظر قربانی کردن ارزشمند تر است. و با رجوع به خودشان به راحتی می توانید بفهمند که تناسبی بین خواسته و قربانی هست یا نیست. و چنانچه از نزد خود افزون تر کنند قطعیت آن را مُحرز کرده اند.

(أَنْ تَأْجُرَنِی ثَمَانِیَ حِجَجٍ ۖ فَإِنْ أَتْمَمْتَ عَشْرًا فَمِنْ عِنْدِکَ ۖ ) موسی (ع)  تعهد خدمتش به شعیب (ع)  را که هشت سال بود از نزد خود به ده سال افزون کرد و آنگاه فارغ از هرگونه بدهی رها شد. او خیری را که خواسته بود قیمتش را به نیکی پرداخت.

گاه انسان موقعیتی را برای نیل به موقعیتی دیگر قربانی می کند. گاه لذتی را، گاه مقامی را و گاه قدرتی را و گاه منیتی و نفس عماره را، که این ارزشی وافر دارد. البته به ندرت مردانی اند که خود را به قربانگاه خدا می برند تا هر آنچه را که اراده کرده است به انجام برسانند اینان اولیاء خدایند.

اما دیگرانی که اهل قربانی نیستند، مفت خواه و مفت خورند و حاضر نیستند آنچه را که از این هستی هوشمند گرفته اند حتی اندکی از آنرا، آن هم برای آرامش خود قربانی کنند. در پایین ترین رده انسانیت قرار گرفته اند. و بدون شک اَزمنه سختی را پیش رو خواهند داشت. اینان کسانی اند که قیمت هر چیز نامفیدی را نقدا پرداخت می کنند اما حاضر نیستند برای رهایی از رنج دیرینه خویش کمترین بهایی را به هستی بپردازند.

هرچند هستی بموقع همه اماناتش را خواهد گرفت. اینان با قربانی و مفهوم بلند آن بیگانه اند و نسبت به نزدیک ترین راه معالجه شان کورند. راه قربانی لیاقت می طلبد. توفیق میخواهد. راه قربانی راه جوانمردان و فتوت مندان است.

 

 

37 دیدگاه برای راز قوانین زندگی- گام اول | جلسه ۱۰

کیفیت
ریویوایکس
100%

برای این آیتم یک نظر بنویسید

08 نفر از مشتریان دیدگاه ثبت کرده‌اند

مرتب‌سازی بر اساس

  • عصمت مرتضوی

    به نام خداوند بخشنده و مهربان درود بر استاد ضیاء گرامی
    اطمینان دارم که نکات گفته شده در این فایل نقطه ضعف و چالش اکثر دوستان هست یعنی تفکر به رفتارهای گذشته و اشتباهات گذشته رو در ذهن دائم تکرار و مرور کردن که حاصلی جز رنج و افسردگی برامون نخواهد داشت و لذت حال را از آدم می‌گیرد.
    مطلب دیگری که به آن اشاره شد ، چسبیدن به داشته هایی که گمان میکنیم متعلق بماست و چنانچه کوجکترین خدشه و آسیبی به آنها وارد شود ، شاید روزها و شبها آسایش و خواب راحت را از ما سلب میکند .
    در حال زندگی کردن هنر انسانهایی هست که قدر چند روز زندگی را میدانند و برای چیزی که گذشته ، اندوهناک نمیشوند زندگی کنیم و از نعمتهایی که داریم لذت ببریم و شکر گزار باشیم زیرا تنها و با دست خالی آمده‌ایم و با دست خالی برمی‌گردیم آنچه که از ما بر جا میماند نام نیک است و کمک به دیگران از هر نوع (فکری بدنی پولی .. ) که باشد زیرا همه چیز در جریان است و طبق نظام طبیعت و چرخش روزگار ، هر عملی عکس العملی را بدنبال خواهد داشت و به سوی خودمان باز میگردد👍
    سپاس از این گفتار آموزنده 🙏🙏🙏💚💚💚

    ۱۴۰۲-۱۰-۰۹

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • اسماعیل سلطانی

    به نام خالق زیبایی ها 💙💙💙💙
    درود بر استاد عزیز و دوستان گرانقدر…
    از گوش دادن به این فایل بسیار ارزشمند واقعا لذت بردم😍
    برای اولین بار بود که در مورد قربانی کردن موضوعات درستی میشنوم خب طبیعتا الان این توانایی رو ندارم که همه موضوعات رو درک کنم قطعا در آینده نزدیک تجربه خواهم کرد چ بسا که تجربه کرده ام اما به یاد ندارم،قبلا توی بقیه فایل ها که استاد در مورد قربانی کردن صحبت میکردن همیشه دنبال این بودم این موضوع برام واضح بشه که خداروشکر این فایل ی آگاهی خیلی خوبی بهم داد🙂 قبلا قربانی کردن رو فقط قربانی گاو و گوسفند میدونستم مثل اکثریت جامعه،هرچه گام های بیشتری توی این مسیر زیبا برمیدارم پنجره زیبایی از زندگی برام باز میشه🪟 واقعا اگه یکی مثل استاد نبود چی میشد زندگی ما؟!!!!
    آرامش محض یعنی دل کندن از دنیا📍 چقدر خوبه که به هیچ چیز و هیچ کس وابسته نباشی ی جاهاییش رو تجربه کردم خیلی برام لذت بخش بود اما هنوز خیلی کار دارم تا ی انسانی رها باشم 🙂
    خدای مهربان شکرت بابت این همه حس خوب و آگاهی 💚
    سپاسگزارم استاد عزیز 🪴

    ۱۴۰۱-۰۹-۱۲

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • ناهید ناصحی

    بنام خدا درود بی پایان به استاد مهربانی ها ،🌷🌷🌷خداوند همه کس می‌شود همه چیز. را…برای رسیدن رویاها مون اول از همه باید هزینه کنیم بهای رو بپردازیم چه بهای وقت چه بهای پول …اگر تحولی عظیم در زندگی می خواهیم باید به خودمان تکانی دهیم ..بدست آوردن زندگی رویایی تا مسیر تکامل خود را طی نکنیم هیچ وقت مسیر نمی شود ..تا غرور کاذب تا قربانی نشود ..تا حسادت تا قربانی نشود .تا قضاوت ها قربانی نشود ..ما باید بعضی موقع ها مال دنیا رو هم قربانی کنیم که نتیجه ببینیم ..حضرت ابراهیم آز تکه وجودش گذشت وپسرش در راه خدا میخواست قربانی کند. که به خداوند برسد ما باید از چیزهای کوچیک مان بگذریم رها کنیم ..دلبسته مال دنیا نباشیم جوری زندگی کنیم که لذت ببریم .بخشنده باشیم ..اگر من توانستم آز آنچه دارم بگذرم تا به خود حقیقیم برسم اون وقت خداوند دستمزد به من می دهد. ..چراغی راهی مثل استاد برایم می فرستد تا لذت های بیشتری را پیدا کنم …تشکر از فایل های تاثیر گذار که هر دفعه گوش میکنم کلیدی را پیدا میکنم ودرهای حقیقت را باهاش باز میکنم ..هر دفعه تلنگری قشنگ به من میخورد ..ممنون استاد

    ۱۴۰۱-۰۶-۱۳

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

    • مجموعه آموزشی استاد ضیاء

      ۱۴۰۱-۰۸-۳۰

      درود و خدا قوت خدمت استاد عزیزم
      جلسه دهم رو برای چندمین بار گوش دادم و با هر بار گوش دادن به دریایی از آگاهی دست پیدا کردم
      قربانی همان چیزی است که ما همیشه بد متوجه آن شدیم همیشه فکر می‌کنیم با قربانی کردن یه گوسفند تمام بلاها رو از خودمون دور کردیم وبا این کار تمام زندگی خودمون رو بیمه کردیم در صورتی که این گوسفند نیست که باید قربانی بشه تمام اون شرایطی که ما به آنها دلبسته و وابسته هستیم باید قربانی شوند تا یه گام به سمت آگاهی برداریم
      تمام اون چیزهایی که دست و‌پای ما رو به خودش زنجیر کرده رو باید قربانی کنیم تا بتونیم در مسیر درست گام برداریم
      با قربانی کردن تمام افکار منفی و‌غلط میتونیم ذهنی آرام و‌اگاه داشته باشیم
      با قربانی کردن تمام چیزهایی که مارو در حالت سکون قرار داده و دست و پای ما رو به خودش زنجیر کرده میتونیم طعم شیرین رهایی رو تجربه کنیم
      امیدوارم بتونم در هر مرحله از زندگیم مناسبترین و‌بهترین انتخاب ها رو برای‌قربانی کردن داشته باشم تا خیلی زود و‌آزادی و‌رهایی رو تجربه کنم
      خدای خوبم سپاس بخاطر همه ی این آگاهی ها …

  • زهرا حسینی

    درود به خالق زیبایی و عشق
    چه زیباست قربانی کردن نفس.نفس یعنی چه؟نفس یعنی تمام فایل های اشتباهی که در ذهن ما کپی شده،یعنی تمام باور هایی که ما را در قید و بند کرده.قربانی یعنی رهایی و پناه بردن در آغوش پر مهر خداوند…
    من اگر همه بند ها و وابستگی ها را قربانی کنم و رها کنم آنوقت است که به نقطه صفر و مرکز همه مدارها می رسم که خود خداوند است.
    زمانی که پا در این دنیا مینهیم بدون هیچ وابستگی هستیم اما کم‌کم با وارد کردن فایل های اشتباه در ذهنمان بند از پشت هم می آید و اسیر همه این دنیا می شویم.و اکنون در عین آگاهی قربانی میکنم همه نفسم و بندها و وابستگی ها را تا که در عوض بهترین چیز که همان خداوند بزرگ و خود واقعی است را بتوانم درک کنم و‌پیدا کنم.تا قربانی ندهی چیزی بدست نمی آوری.ممنون استاد عزیزم بابت این فایل پر از نکته

    ۱۴۰۱-۰۵-۲۱

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • زهرا طیبی

    به نام خالق زیباییها
    سلام ودرود خدمت استاد گرامی
    خدایا شکر بابت درک این فایل ، بعدازمدت ها دوباره گوش دادم واعتراف می کنم سری های قبلی خیلی از نکات رونفهمیده بودم ویانشنیده بودم.
    الان که دوباره گوش کردم تازه درس هاونکاتش رو درک کردم ، قربانی شیرین ترین واصلی ترین درس آگاهی است .
    قربانی یعنی رجوع به درون خود وپاک کردن صفاتی که تورا ازمنیت وجودت دورکرده ووتورا از اصل خویش فاصله ایجادکرده
    امروز که این فایل رو گوش ذادم وعمیقا به آن فکر کردم دیدم همیشه این مابودیم که خواسته ای رو داشتیم وشرط کردیم اگر این خواسته برآورده شود، نذر باکاری انجام می دهیم ولی هیچ وقت ماقدم نگذاشتیم داوطلبانه حرکت واقدامی کنیم برای رضایت خدای خود، چقدر خودخواهانه زندگی کردیم وپشت سرهم غر ردیم وبندگی رو درست انجام ندادیم .. خدای مهربانم حال که این درس مهم رو می فهمم باخودم عهدی بستم این بارمن قربانی بدهم بدون اینکه خواسته ای داشتم فقط برای رشد وآگاهی خودم قدم می گذارم ومی خواهم از عمق جانم دراین راه بزرگ کمکم کنی تا نلغزم وتجربه ای جدید و عالی رو بدست بیاورم.
    عهدکردم که قضاوت رو کنار بگذارم تایاد بگیرم انسان های اطرافم رو درک کنم وخوبی هایشان رو پررنگ وعشق ببخشم تا ازدرون خودم آرام ورهاشوم
    درجایی گفتین هرکس براساس خواسته ای که دارد باید قربانی بپردازد این خیلی درک عمیق وآگاهی می طلبد ، خیلی از جاها ماخواسته ای بزرگ داشتیم ولی درمقابلش یا چیزی ندادیم یا اگر دادیم آن قدر کوچک وبی ارزش بوده که به خواسته مان نرسیدیم واقعا برای رسیدن به خواسته های بزر گ باید قربانی های بزرگ تری رو بدهیم.
    سپاس بیکران برای این همه فایل عالی

    ۱۴۰۱-۰۵-۲۰

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • سحر توکلی

    با درود فراوان بر آفریننده عشق ❤️❤️❤️

    قربانی
    قربانی کن تا قربانی نشوی
    هر انچه که تعلق خاطر ماست ، همان ها بندها و زنجیرهای اسارت ماهستند .
    برای رسیدن به کل مطلق باید قربانی کنی .
    قربانی کردن همان رها کردن است و ازاد شدنهایی از بند اسارتهاست.
    یه پادشاهی که همه تحت فرمانت هستند و یا گدایی و یا راه گذایی را انتخاب نمیکنی و راه قربانی را انتخاب میکنی .
    قربانی کردن راه فرهیختگان و انسانهای بزرگ و ازاده است .
    قربانی کردن برای درست زندگی کردن در زمان حال هم ، همان قربانی کردن گذشته ماست و خداحافظی از گذشته ای که پر از اشتباه و درس بوده است.
    قربانی کن قضاوتهای دیگران را در راه قربانی ات
    قربانی کن برداشتهای دیگران را در راه قربانی ات
    قربانی کن تمام ترسها و استرسها و اشوبهای فکری ات را در از دست دان شرایط امن اکنونت

    تا مرحله ای را قربانی نکنی وارد مرحله ی بعد نمیشوی
    نکته مهم : قربانی باید متناسب با خواسته و هم سنگ و هم وزن خواسته ات باشد .
    برای رسیدن به خونه و ماشین و رابه عالی و ثروت و سلامتی نمیتوانی با دادن چند تومان به فقیری به خواسته ات برسی .
    بلکه برای رسیدن به خانه ی ارزوهایت باید خانه اکنونت را بدهی و قربانی کنی .
    برای رسیدن به هر خواسته ای باید از جنس همان خواسته را قربانی کنی .
    و اینجا ایمان به هستی و خداوند است که به کمک شخص قربانی کننده میرسد و هر چه بر روی ایمانت و درونت و ریشه ات کار کرده باشی بدون ترس و شک و دلهره و اضطراب و استرس قربانی از جنس خواسته ات را میکنی .
    و برترین قربانیها ، قربانی کردن صفتهای بد چون کینه و خشم و حسد و دروغ و طمع نزد خداوند است.
    و این نکته و این مبحث که برترین قربانیها نزد خداوند، قربانی کردن صفات بد است بسیار زیباست و من واقعا با تمام وجود این قربانی را حس کردم .
    چون در مسیر قربانی هستم ،یعنی پشت در هستم ولی وجودم پر از خشم و کینه و عصبانیت بود و از زمانی تمرینات استادم را در دوره معجزه ی سلامتی انجام دادم .
    توانستم اول درونم را ارام کنم و قربانی کنم بدی را دادم و خوبی را جایگزین کردم . خشم را دادم و مهربانی با خودم را جایگزین کردم .
    و الان دقیق متوجه میشوم چرا بزرگترین قربانی نزد خداوند ، قربانی کردن صفات بد است . چون درونت زمانی ارام باشد و پشت در قرار داشته باشی در ارامش و اطمینان و بدون پشیمانی قربانی از جنس خواسته ات را میدهی .
    بله برای قربانی کردن اول باید خودمان را، درونمان را ارام و پاک و روشن کنیم تا بتوانیم در مسیر قربانی کردن خواسته هایمان از تعلقات خاطره مان به راحتی دل بکنیم و رها بشیم .

    ۱۴۰۱-۰۵-۲۰

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • عصمت مرتضوی

    بنام خالق عشق و زیبایی
    درود بر استاد بزرگوار
    این فایل بسیار ارزشمند و آموزنده است که در زمینه قربانی صحبت میکنه من بنا به تجربه بیست ساله ام که به سفر حج رفتم یکی از اعمال ان سفر ، همین قربانی کردن بود که اون زمان از مفهوم آن چیزی نمی دانستم و نوعی آن را کار خیر قلمداد می‌کردم و قربانی کردن گوسفند را بمنزله کار خیری مینداشتم که بین فقرا تقسیم میشه و کاری خداپسندانه هست و یکی دیگر از دلایل آن پیروی از عملکرد حضرت ابراهیم بود که میگفتم به هرحال لازمه که اون یکتاپرستی که بهش اعتقاد داریم ،
    آن را بدین صورت ثابت کنیم🌷
    با توجه به صحبت‌های این فایل در قسمت دوم ، به مفهوم عمیق این قربانی پی میبریم و میشه آن را در زمینه های مختلف زندگی تعمیم داد مثلاً کسی که خانواده اش را ترک میکند و به دیار دیگری میرود نوعی قربانی انجام می دهد و کسی که مدارج تحصیلی را طی می‌کند ، او هم مراحل قبل را قربانی مراحل بعد می کند 👍
    در قسمت سوم این فایل چنین صحبت شده که ما تُهی به دنیا می آییم و تُهی هم میرویم عملکرد ما بین این دو تُهی میباشد که مهم هست و آنچه که به دست می آوریم در حقیقت مال ما نیست فقط امانتی است که چند روزی به ما سپرده شده است و اینکه چگونه از آن استفاده کنیم بسته به میزان درک و آگاهی ما دارد و قطعا آنچه را که قربانی می کنیم چندین برابر آن را به دست می آوریم که همیشه هم آن چیزها مادی نیستند و گاهی آگاهی می‌تونه بهترین دست آورد و بهترین پاداش باشه👍
    به امید روزی که عملکرد ما در این دنیا طوری باشه که روز آخر با روحی پاک و منزه بسوی اصل خودمون که همون پروردگار هست سفر کنیم و با آرامش روح و با خوشحالی و پاکیزگی به خدای خودمون بپیوندیم🙏🙏🙏

    ۱۴۰۱-۰۵-۲۰

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • ناهید ناصحی

    بنام خدا درود دیگر ..نکته ی دیگر ی که استاد فرمودند من الان یادم آمد اینکه هیچ چیز در این دنیا مال هیچ کس نیس همه امانت دست ما ..هر چه داریم مال خداوند است ..ودست خالی از این دنیا میریم واین اموال به دیگری می‌رسد و همین طور در گردش تا آخرش به طبیعت باز میگردد. کسانی هستند که فقط پول جمع میکنند و اصلا پولی خرج خودشون نمیکنن که لذت ببرن از زندگی و همیشه در حال کار و جمع کردن هستند واز زندگی هیچی نفهمیدند جز سختی وهزار درد ومرض که گرفتار می‌شوند وبعد باید دنیا رو ترک میکنند و بقیه اون اموال تقسیم میشود به خانواده واقوام …چرا تا داریم استفاده نکنیم وخودمان طعم خوشبختی بفهمیم …باید از زندگی درس بگیریم حتی همون آدم های که میان به قول خودمان گند میزنن به زندگی مان ..هر کدام مامور هستند. برای اینکه من حرکت کنیم برای زندگی بهتر وعالی تر. ..پس ما متعلق فقط به خداوند داریم دلبستگی نباید داشته باشیم ..متشکرم استادم

    ۱۴۰۱-۰۵-۲۰

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • ناهید ناصحی

    بنام خدا درود فراوان به مهربان استادم ،🌷🌷🌷.عالی فرمودین برای هر چیزی باید بها بدی وقربانی شوی .تا اونی که لیاقتش را داری بدست بیاری .. همون ضرب المثل قدیمی که استاد فرمودند خداوند گفته از تو حرکت از من برکت ..باید بهایش. را داد تا خداوند درهای رحمتش رو برای ما باز کند ..دقیقا درست فرمودین ما تا یه جایی از بدن درد می‌گیرد مثال همون کمر بعد میگن دیسک کمر داریم آخه چرا نمی‌دونم انقدرتکرار میکنیم که باورش میکنیم بعد مدتی دکتر می رویم که دکتر تشیخصیش همون دیسک کمر …دیگه ناله های ما شروع میشه ..این فایل ها یعنی هدایت خداوند از طریق استاد ضیا این به من بستگی دارد که هدایت خدا را جدی بگیرم یا از کنارش رد شوم ..اگر اینجام پس روزی من درخواست دادم ولج بازی وخود خواهی را قربانی کردم ..‌‌سپاس استاد

    ۱۴۰۱-۰۵-۲۰

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • مریم ایرانمنش

    به نام خالق عشق و زیبایی
    درود بر استاد یکتاپرستی
    قربانی کن
    قربانی کن نفست را
    قربانی کن هر آنچه را که مانع رسیدن تو به خداوند است
    قربانی کن هر آنچه که تو را از خودت و الوهیت درونت جدا می سازد
    قربانی کن تا قربانی نشوی
    قربانی کن تا بدست بیاوری
    قربانی کن تا رشد کنی

    پروردگارا به من توفیق قربانی کردن را عطا فرما
    خداوندا می خواهم هر آنچه را که مانعی ست در راه رسیدن به تو قربانی کنم.
    ولی سخت است، خیلی سخت، مرا یاری کن

    خدای مهربانم
    می دانم از توام و به سوی تو باز می گردم.
    و می دانم تنها چیزی که با خود می آورم روحی ست که از وجود تو سرچشمه می گیرد. پس این روح، خودِ واقعی من است و دیگر هیچ.
    پس چرا برای چیزهایی می جنگم که مالِ من نیستند!
    چرا برای بدست آوردنشان، دست و پا می زنم و برای حفظ کردنشان، آرامش را از خودم می زدایم! چرا آنها را قربانی نمی کنم! چرا به آنها تعلق خاطر دارم! چرا به آنها دلبستگی و وابستگی دارم! چرا به آنها می چسبم! چرا رها نمی کنم! چرا قربانی نمی کنم!

    و من می خواهم تمام سعیم را بکنم که نفسم را قربانی کنم، می دانم هر آنچه را که قربانی کنم، نفسم هم در پسِ آن قربانی می شود.

    سپاس استاد بزرگوار بابت فایل قربانی که مرا به یکتاپرستی سوق داد🌹💗

    ۱۴۰۱-۰۵-۲۰

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • ناهید ناصحی

    بنام خدای مهربون..سلام درود به بهترین ها ..فردا عید قربان وبنده به تک تک عزیزان تبریک عرض میکنم ..این فایل مناسب امشب بود که من گوش کنم ..چون باید قربانی کردن واقعی. را یاد بگیریم من درون پر از آلودگی ایست ولی تا پاک نکنم نمیتوانم بگم عوض شده ام .‌‌وای چقدر فایل قربانی زیباست اشک هایش سرازیر شد هر وقت این فایل گوش کنم باز هم کم کاستی خودمو پیدا میکنم ..😥.وای چقدر در خواب غفلت بودم وهنوز باید روی خودم کار کنم آنقدر کار کنم که وقتی این فایل رو گوش میکنم سبک باشم وسبک بال پرواز کنم ..اگر توانستم دل های شکسته رو بدست بیارم یه قدم جلو رفتم ..اگر پیشنهاد وسوسه انگیز به ما بشه ولی در عوض رد کنیم واون جوری زندگی کنیم که حق کسی رو نخوریم وبا ایمان کامل روی باور هایمان کار کنیم ..وعمل کنیم وبه موفقیت برسیم ..نکته ی اخر استاد فرمودند واقعا هر چی که در دست ماست امانت که خداوند موقت به ما داده ازش لذت ببریم ..وله نحو احسنت استفاده کنیم وبعد مرگ همون طور در گردش باشه وبه بقیه برسد وهمه ازش استفاده ببرنت ..چرا بعضی ها فقط مادیات جمع میکنند بدون اینکه خودشون استفاده ببرنت ونمیزارند بقیه استفاده کنند ..وچقدر در نادانی عمرشون هدر می دهند ..واز زندگی هیچی نمی‌فهمیدنن..

    ۱۴۰۱-۰۴-۱۸

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • سحر توکلی

    با درود فراوان به آفریننده عشق ❤️❤️❤️

    سیر تکامل و رشد تدریجی ما به خودی خود مراحل قبلی را قربانی مراحل بعدی میکند . البته این برای کسانی اتفاق میافتد که خواهان رشد و تکامل باشند . و این سیر تکامل با رقابت و لجبازی و سبقت گرفتن و … هیچ سازگاری ندارد چون اگر این رشد همراه با رقابت و سبقت از دیگران باشد و برای ما بُرد و باخت مطرح باشد هیچ گاه به آن آرامش و رشد عالی نمیرسیم . چون شناخته شدن و مطرح شدن ما در مسیر رشد را با بُردهای خودمان مطرح میکنیم و این یک نوع وابستکی و دلبستگی شدیدی را در وجود ما باعث میشود که هیچ هماهنگی با رشد و تعالی ما ندارد . 🌺و ما باید در مسیر رشدمان که همان درست و عالی زندگی کردن ماست . 🌺 از درون ببخشیم . باید ما از درون خودمان را ببخشیم و قربانی کنیم . اول از همه باید اشتباهات خودمان را ببخشیم و از درون خود را آزاد کنیم . وقتی از درون ازاد بشیم درست مثل یک پرنده که از قفس آزاد شده است دنبال مطرح کردن خودمان به واسطه موفقیتهایمان نیستیم و با بُردَن ها و پیروزیها و موفقیتهایمان شناخته نمیشویم . وقتی از درون آزاد باشیم قید و بندهای ما شکسته میشود و کارهایی انجام میدهیم که فقط دیووانه ها انجام میدهند . وقتی کسی یا چیزی را دوست داریم بدون قید و شرط ان را ابراز میکنیم و به دنبال محدودهای ذهنی و جامعه نیستیم . شاید در این حین کسانی از باور و دیدگاه خودشان انگشت مسخره کردن به سمت ما بگیرند ولی در این لحظه هیچ انگشت و برداشتی را نه میبینیم و نه درک میکنیم . و این همان اوج ازادی و رهایی است .
    وقتی قید و بندهای جامعه و اطرافیان کنترل ما را به دست بگیرند اگر ما به ظاهر موفقیتهایی را به دست اورده باشیم ولی از درون هیچ گاه احساس رضایت نداریم و مدام میگوییم من درگیر کار و زندگی و …. هستم .
    در صورتی که زندگی چیزی نیست جز یک میدانی از لذتها و خوشیها که ما با باید کنترل آن را با رهایی خود به دست بگیریم و ما خدا و خالق زندگی خودمان باشیم نه زندگی خدا و خالق ما باشد .
    مثلا گلشیفته فراهانی به درجه ای از رفتار و عقیده رسیده بود که تمام وجود خود را بی وجود میدید یعنی هیچ مالکیتی نه خود بر ان داشت و نه جامعه بر ان داشت و این را در عمل نشان داد . البته هر کسی با توجه به خواسته اش قربانی مخصوص به ان را انجام میدهد‌. اینکه نه ما مالک کسی هستیم و نه کسی مالک ماست . نکته ای است که متاسفانه به واسطه همان تملک داشتهایی که داریم و اجازه میدهیم بر روی ما داشته باشند ، حال چه به صورت رفتاری چه به صورت درونی و ذاتی .
    نداشتن منیت و نشان ندادن خود به واسطه پوشش و رفتار و …. خود ازادی است .
    اینکه ما به واسطه صلاح‌دید جامعه و دیگران میپوشیم و میخوریم و رفتار میکنیم و با داشتن گوشی مارک فلان و ماشین فلان و لباس فلان شناخته میشویم یعنی اسارت مطلق ماست .
    باید انقدر قربانی بکنیم که رفتار و چهره ما نشان دهنده ازادی و رهایی ما باشد . نه لباس و پوشش ما .
    اگر با یک لباس ساده در جامعه بودیم با زمانی که با لباس مارک فلان بودیم هیچ فرقی برای درون ما نداشته باشد . این قضاوتهای درونی ماست که اجازه میدهد میز محاکمه برای ما نه تنها در درون ما شکل بگیرد بلکه در بیرون هم توسط دیگران نقد و بررسی میشویم و به نوعی هم کنجکاو هستیم تا این تفسیرها و برداشتها و محاکمه کردنها را دنبال کنیم .و به واسطه این دنبال کردنهایمان حکم قضاوتی که از طرف دیگران و جامعه برای ما صادر میشود شروع به محکوم کردن خود و مواخذه کردن و نبخشیدن های درونی خود میکنیم .
    درصورتیکه برای آزادی و رهایی باید اولین کاری که میکنیم در درون خودمان را ببخشیم و قربانی کنیم .

    ۱۴۰۰-۰۹-۲۷

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • ناهید ناصحی

    بنام ایزد دانا ..سلام مهربان استادم ،🌹🌹.من اگر لجبازی کنم وبرای عوض شدن خودم گام برندارم.وباعث بشم به بدنم آسیب برسانم وهمش بشینم به درگاه خدا زجه بزنم ونذر کنم برای برطرف کردن مشکلاتم این اصلا نخام فکرمو عوض کنم و همچنان در نادانی به سرببرم …روزگارم بدتر میشه من باید اول اون حس های کینه ولج بازی. رو قربانی کنم .من ناهید برای اینکه عوض کنم زندگی مو باید خانواده مو قربانی کنم باید مدتی ازشون دور کنم چون برای عوض شدن نباید مدتی رابطه داشته باشم چون رابطه با اونها باعث میشه من برگرددم به گذشته وکلی انرژی منفی که در زندگی شون وجود داره وبه من سرایت می‌کنه ..پس من که تک دختر اونا هستم وکلی وابسته به من وهم وابسته مادرم هستم این مدت خیلی سخت بود ومن مادرم مریض هست روزی چند بار باید با اون حرف میزدم این که هفته ی یه بار زنگ بزنی خیلی سخت بود ولی باید قربانی میکردم واز راه دور فقط براش انرژی مثبت بفرستم هرچند خیلی حرف برام درست شد که من قید همه چیز زدم ولی مهم روحیه ی خودم بود که آروم هستم ..من باید این روز ها تا حالم بهتر شه تحمل کنم …دقیقا همون طور استاد فرمودید من تا الان قربانی اقوام وخانواده آم بودم.وهمه درگیری ومساعل زندگی سمنو حتی برادرانم من باید حل میکردم و دیگه همش جوش وغصه واسترس برای من بود من جرات کردم کلمه نه رو به کار ببرم ..وحالم آروم باشه ..من جرات کردم قربانی کنم وخودم آماده ی متلک ونیش اطرافیانم باشم چون تا الان به این سن رسیدم و دیگه خواسته ی بقیه وظیفه ی من شده بود ..من احساسات خود رو قربانی کردم ..

    ۱۴۰۰-۰۹-۲۳

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • سحر توکلی

    با درود فراوان بر آفریننده عشق ❤️❤️❤️

    قربانی کردن یعنی همان گامهای کوچک ما ولی پیوسته و آرام برداشتن است . اگر به یکباره بخواهیم حضرت ابراهیم شویم یا استاد و یا یک فرد مهم در زندگی مان شویم امکان پذیر نیست .چون جریان تکامل و رشد چنین اجازه ای را به ما نمیدهد .
    و داشتن قدرت بالای پذیرش اتفاقات زندگی و اینکه در لحظه اگر باید کاری را انجام دهیم بدون هیچ شکی و ایمان کامل به خداوند انجام دهیم هرچند قدرت فکر در دلمان ترس و دو دلی و دلهره را به وجود می آورد ولی اینکه گوش به ندای درون کنیم و دست به اقدام بزنیم نتایج فوق العاده ای را به بار می اورد .
    برای خوردن قرمه سبزی ما بایا یک چوب جادویی نمیتوانیم ان را تهیه کنیم .
    بلکه اول با تصور کردن و هوس کردن برای اینکه به ان برسیم از جای خود بلند میشویم و گام به گام و مرحله به مرحله با هزینه کردن وقت و خرید مواد لازم دست به اقدام میزنیم و با ارامش و حوصله و صبوری اجازه میدهیم تا غذا خوب جا بیافتد و نهایت از خوردن ان لذت میبریم .
    نکته جالبی که هر بار با گوش‌دادن این فایل به من ارامش عجیبی میدهد این نکته طلایی استاد است :
    🌹 که من به عنوان اشرف مخلوقات که بخشی از خداوند هستم هر چیزی که باعث شود به خودم آسیب وارد کنم در واقع به خداوند دارم آسیب وارد میکنم .🌹درک این نکته بسیار اهمیت دارد .

    ۱۴۰۰-۰۹-۰۵

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • ناهید ناصحی

    با درود فراوان .سلام ..همه ی ما بعضی موقع ها به طور موقت غرور کاذب سراغمون میاد با آنکه زمانش کوتا ولی ممکنه به قول معروف سرمون به باد بدیم .باید این غرور.را کنترل کنیم که خودمون هیچ وقت از کسی برتر ندونیم ..چون هرکس برای خود شخصیتی داره آدم های مغرور فقط خودشون رو دوست دارند در واقع همه از شون فراری هستند اگه من زمانی مغرور باشم ولی بتونم این غرور را قربانی کنم درواقع خود واقعی مو نجات دادم .درواقع هیچ کس تو دنیا نمیتونی بگه من بدون هیچ عیب ونقصم خودش نمیتونه بالاتر از بقیه بدونه چون فقط خداوند است که ذات اصلی انسان رو میداند ..من ظاهر نمایی کنم که از بقیه بالاتر باشم ولی از درون خودم پوچ میدونم وفقط غرور دارم ولی در واقع خودم حتی خودمو قبول نداشته باشم ..پس من باید قربانی کنم اول از همه نفس اماره ام را ..باید کینه ورزیدن رو دو رویی وقصاوت بقیه.وحسادت را قربانی کنم ..باید عشق ورزیدن یاد بگیریم که دوستانی پیدا کردم در سایت که خیلی از من بهتر فکر میکنن واین باعث افتخار منه که لیاقت پیدا کردم در کنار دوستان عزیز واستادم باشم ..❤️❤️❤️❤️

    ۱۴۰۰-۰۸-۲۰

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • سحر توکلی

    با درود بر آفریننده عشق ❤️❤️❤️

    برای رسیدن به خواسته ها و آرزوهای خودمان باید رو به جلو باشیم و همیشه مرحله و جایگاه قبلی خودمان را قربانی مرحله بعدی کنیم درست زمانی میخواهیم از قله بالا بریم با برداشتن هر قدم رو به جلو هستیم و از جایگاه قبلی بلند شدیم و جلو رفتیم و دیگه به عقب نگاه نمیکنیم و به نوعی پشت سر را رها میکنیم و این همان قربانی کردن است که استاد بسیار زیبا بیان کردند .
    اگر مشتاق رسیدن به نوک قله باشیم باید مقتدر و محکم رو به جلو حرکت کنیم .
    خیلی ها در جهت رسیدن به هدف میانه راه میمانند و از همانجا لذت میبرند و رسیدن به نوک قله کار خر کسی و خواسته هر کسی نیست .
    بعد از اینه نقشه مسیر و رسیدن به قله را که همان اصلگرایی است از طریق قانون اموختیم مرحله بعد حسگرایی و از ته قلب خواستن و درخواست کردن ارزو و خواسته که همان رسیدن به نوک قله است و در مرحله اخر همان عملگرایی است که اقدام به بالارفتن کوه میکنیم و مرحله به مرحله جلو میرویم

    ۱۴۰۰-۰۸-۱۲

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • ناهید ناصحی

    سلام جمعه تون گلباران ..استاد گلم چقدر این فایل زیباست و نکته های دارد چرا که من وقتی وارد سایت شدم غرور خاصی من برداشت از طوری ادعام میشد که من همه چیز بلدم ومغرور شده بودم ولی دیدم دارم کم کم برمیگردم به زندگی گذشته ام ..وهمون بی حوصلگی دوباره سراغم آمد وعصبی شدم چون دیگه فکر میکردم چند بار گوش کردم دیگه لزومی ندارع امروز از خدا خاستم که خودت منو به فایل الان لازم دارم هدایت کن وندای قلبم منو از من خواست فایل قربانی گوش بدم ..‌اری من باید غرور کاذبم رو کنار بذارم وقربانی کنم ..تا این افکار منفی که ذهنم را فراگرفته وغرور شیطانی که من همه چیز بلدم ..خداوند ما رو مورد امتحان خود قرار میده ..بهترین قربانی ها نزد خدا همون قربانی غرور ..حسد.ودروغ ..ونفس الماره مون هست ..این نوع قربانی خیلی نزد پروردگار ارزشمند است …من امروز هدایت شدم تا خودخواهی وغرور کاذبم را قربانی کنم ..قربانی کردن شجاعت میخاد توفبق خداوند میخاد وعمل کردن میخاد…بله استاد فوق العاده بود این فایل ..چقدر امسال منو از خواب بیدار می‌کنه از خداوند متشکرم که این توفیق به ما میده وما رو انتخاب می‌کنه اینجاست که باور م قوی میشه که ما بی دلیل اینجا نیستیم ..پس چرا تو این مسیر جاده ی سبز را ببریم ووسط راه اگه غرور ..خود خواهی .حسد و…‌سراغمون آمد قربانی کنیم وسوسه نشیم …

    ۱۴۰۰-۰۷-۰۹

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • سحر توکلی

    با درود فراوان بر آفریننده عشق❤❤❤

    استاد این سایت منحصر به فرد و خاص است امروز من فایل موفقیت هزینه دارد را گوش دادم و بعد این فایل را که شما در ابتدای فایل اشاره به فایل موفقیت هزینه دارد کردید و به نوعی هزینه رسیدن به موفقیت همان قربانی کردن وقت و زمان و پول ماست .
    انسانها به واسطه منحصر به فرد بودنشان نسخه موفقیتشان مناسب خودشان است .
    که حتی پیامبران هم روشها و شیوه هایشان با یکدیگر متفاوت بوده است .
    قربانی کردن یعنی گذشتن از آن موقعیتی که هستی برای رسیدن به پله بالایی و بالاتر .درست مانند کلاسهای مدرسه پله پله و مرحله به مرحله با هزینه کردن عمر و وقت و زمان و پولمان ما یکی یکی مقاطع را پشت سر هم میگذاریم .
    واستاد در (( دوره سفارشی راه رسیدن به رویاها )) شما به معنای واقعی در زندگی شخصیتان مانند یک قهرمان شجاع هر مرحله از زندگی را قربانی مرحله بعدی از زندگیتان کردید بدون آنکه آگاهی به قانون داشته باشید .

    ایمان واقعی هر کسی زمانی مشخص میشود که آن هدف و خواسته اش تبدیل به عمل و اقدام شود .
    و خیلی جالب است این نکته که ما با انسانهای اطرافمان تا زمانی که خواسته ها یمان با یکدیگر در یک جهت و هم مدار با همدیگر هستیم و به نوعی هماهنگ هستیم کنار یکدیگریم و همین که خواسته ها و درخواستهایمان با یکدیگر فرق کرد مدارمان از همدیگر جدا میشود .
    و برای طی کردن مرحله تکامل که همان تبدیل شدن کرم درونیمان به پروانه موفقیت است باید مرحله به مرحله قربانی کنیم .
    به نوعی قربانی کردن و هزینه کردن و گذشتن از گذشته میشود پله های تکامل و همان مراحل تبدیل شدن کرم در درون پیله به پروانه است .
    این خیلی نکته زیبایی است که من درک کردم در واقع با قربانی و قربانی و قربانی کردنهایمان مراحل طی شدن کرم درونیمان به پروانه محیا میشود .
    و استاد طبق لایو ۱۵ شما (( قدرت خلاقیت )) باید سوال در ذهنمان به وجود آید و برای رسیدن به جواب آن سوال میتوانیم مراحل تکامل را طی کنیم . که برای رسیدن به این جواب ابزار اصلی که باید همراه ما باشد قربانی کردن است .
    🌹نکته جالبی که گفتید : من به عنوان اشرف مخلوقات که بخشی از خداوند هستم هر چیزی که باعث شود به خودم آسیب وار د کنم در واقع به خداوند دارم آسیب وارد میکنم.

    ما با علم به این قسمت فایل باید برای خودمان ارزش قایل باشیم و به عنوان یک انسان اجازه ندهیم هر کسی از بیرون به خداوند درونی ما آسیب برساند.
    مثلا نمونه واضح قربانی را در درون همین سایت میتوان دید . مثلا از زمان ورود به سایت که با ساختن یک ایمیل شروع میشود و زمانی وارد شدیم یکی یکی فایلها را گوش میدهیم و به نوعی از رایگان ها استفاده میکنیم که خیلی عالی است ولی یک زمانی احساس نیاز میکنیم به فایل های تکمیل کننده این فایلهای رایگان که دوره های سفارشی هستند و زمانی توانستیم آنها را خرید کنیم میشود یک مرحله از قربانی در راه رسیدن به آرامش و سعادت و موفقیت ما .
    و نکته ای که وجود دارد اگر ذره ای دقت کنیم همه ما لخت به دنیا آمده ایم و لخت هم از دنیا میرویم پس این نعمتها و ثروتها و پولی که در درون زندگی ما جاری است را با اندوختن آن هیچ چیزی به ما نمیرسد بلکه با استفاده درست از این نعمتهاست که باعث تعالی روح و جسم ما میشود .و این نعمت و ثروتها طبق قانون و گفته شما در حال چرخش در گردونه طبیعت هستند .
    🌹نکته جالب فایل در آخر بیان کردید : آگاهی و آزادی نامحدود فقط مال شخصی است که میتواند از متعلقات و وابستگیهایش که شامل هر چیزی که با نبودش حالش بد میشود که شامل : خانواده و ماشین و خونه و پول و وسایل و …. میشود دل بکند .
    🌹استاد این جمله که فرمودید : شرایط و متعلقات و مادیات نگذاریم ما را کنترل کنند بسیار قابل تامل است و این یعنی آزادی روح و جسم است .
    و اینکه ما به واسطه ارزشمند بودنمان اجازه ندهیم هیچ کس و هیچ چیزی حال ما را خراب کند که اگر حالمان بد شد یا (( وابسته )) به آن موضوع هستیم و یا ((ضعیف )) هستیم .
    که این دو موضوع موضوعات اساسی هستند که باید برای رسیدن موفقیت که نیاز به قربانی کردن داریم باید حل شوند تا بتوانیم به راحتی قربانی کنیم و بگذریم از چیزهای گذشته و حالمان برای رسیدن به آن هدف و خواسته اصلیمان 🌹🌹🌹❤❤❤🙇‍♀️🙇‍♀️🙇‍♀️

    ۱۴۰۰-۰۶-۲۸

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • زهرا طیبی

    به نام خداوند لوح و قلم
    با سلام ودرود خدمت استاد بزرگوار
    قران کتاب اسمانی کتاب حکمت …..بارها به صوت ان گوش فرا داده ایم بارها خط به خط انرا در ذهن خویش مکتوب کردیم بی انکه ادراکی از ان داشته باشیم.بی انکه لحظه ای به قراءت معنی ان بپردازیم واز اعجاز ان اگاه باشیم.مبحث اما قربانیست.باور اشتباهی که یک عده همچون شایعه ان را نشر وگسترش ادند که در فلان سال فلان روز باید طبق یه سری رسم ورسوم هزینه هنگفتی پرداخت کرد وقربانی داد.انچه اموختم این بود گاهی باید درنگ کرد وبا نگاهی دیگر نگریست گاهی نباید از تعصبات کور کورانه پیروی کرد گاهی برای درخشندگی وکمال باید سرپیچی کرد وراهی را رفت که کمتر کسی میرود .این است رسم درست زندگانی

    ۱۴۰۰-۰۶-۱۹

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • ناهید ناصحی

    سلام ودرود .خدا قوت .در مورد قربانی حرف زدین ..بله استاد باید ما بیشتر چیزهای که درگذشته بود قربانی کنیم .مثل داستان حضرت ابراهیم برای رسیدن به خدا حاضر شد پسرش را قربانی کنه .تا رضایت وامر پروردگار عمل کرده باشه ..من اگه بخوام به زندگی رویاهام برسم باید اول از همه تکبر وغرورمو قربانی کنم ..باید نفسم را قربانی کنم ..باید دلبستگی های که در دنیا دارم قربانی کنم ..من باید خدا حافظی کنم از گذشته وبعضی از عزیزانم که میدونم فکرشون وذهنشون پر از افکار منفی ..باید بگذرم ازشون‌وان ها را قربانی کنم ..من با ورود به این سایت دوستان سابقم را قربانی کردم ..ازشون گذشتم تمسخر کردن آن ها را با جان ودل پذیرفتم …خداوند به گوسفند های که عید قربان به طور که فقط خود نمایی میکنن درصورتی میتونن دست یتیمی را بگیرند ..گرسنه ی را سیر کنن ..و…من نفس اماره ام ..قضاوت کردن را قربانی کردم ….من برای آرامشم خود حتی عزیزانم رامدتی بیخیال میشم خود واقعی مو پیدا کنم ..من اگر دلبستگی های گذشته مو‌ رها نکنم هیچ وقت نمیتونم به اون چه میخام برسم ….استاد شما از مال دنیا گذاشتین برای فقط یه کلمه که مسیر هدایتون بود همه چیز گذاشتین وامدین این خیلی دل بزرگ میخاد که شما داشتین هم اراده تون‌قوی بود .

    ۱۴۰۰-۰۶-۱۸

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • ناهید ناصحی

    سلام ودرود .خدا قوت .در مورد قربانی حرف زدین ..بله استاد باید ما بیشتر چیزهای که درگذشته بود قربانی کنیم .مثل داستان حضرت ابراهیم برای رسیدن به خدا حاضر شد پسرش را قربانی کنه .تا رضایت وامر پروردگار عمل کرده باشه ..من اگه بخوام به زندگی رویاهام برسم باید اول از همه تکبر وغرورمو قربانی کنم ..باید نفسم را قربانی کنم ..باید دلبستگی های که در دنیا دارم قربانی کنم ..من باید خدا حافظی کنم از گذشته وبعضی از عزیزانم که میدونم فکرشون وذهنشون پر از افکار منفی ..باید بگذرم ازشون‌وان ها را قربانی کنم ..من با ورود به این سایت دوستان سابقم را قربانی کردم ..ازشون گذشتم تمسخر کردن آن ها را با جان ودل پذیرفتم …خداوند به گوسفند های که عید قربان به طور که فقط خود نمایی میکنن درصورتی میتونن دست یتیمی را بگیرند ..گرسنه ی را سیر کنن ..و…من نفس اماره ام ..قضاوت کردن را قربانی کردم ….من برای آرامشم خود حتی عزیزانم رامدتی بیخیال میشم خود واقعی مو پیدا کنم ..من اگر دلبستگی های گذشته مو‌ رها نکنم هیچ وقت نمیتونم به اون چه میخام برسم ….استاد شما از مال دنیا گذاشتین برای فقط یه کلمه که مسیر هدایتون بود همه چیز گذاشتین وامدین این خیلی دل بزرگ میخاد که شما داشتین هم اراده تون‌قوی بود

    ۱۴۰۰-۰۶-۱۸

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • سحر توکلی

    با درود فراوان بر آفریننده عشق ❤❤❤
    استاد عزیزم احساس میکنم دارم منفجر میشم به واسطه این همه آگاهی و قانون …

    برای رسیدن به رشد و تعالی باید از زندگی و مرحله قبلی دل کند و به نوعی گذشت و قربانی کرد. اگر خواهان تغییر و رشد هستیم اگر نه که هیچ اتفاقی نمیافتد و همان مسیر صاف و همیشگی را طی میکنیم.

    برای رفتن به پله بالاتر باید از روی پله قبلی قدمهایمان را برداریم وگرنه اگر فقط نگاه کنیم به پله بالایی محال است تجربه بالا رفتن را تجربه کنیم .
    و برای بلند کردن پاهایمان از روی آن پله باید دل از تمام موقعیتها و امکانات پله ای که روی آن هستیم بکنیم .
    و رها کنیم خودمان را از آن توشه سنگین پر از باری که در آن پله داشتیم .

    درست مثل جابه جا شدن خانه و منزلمان میماند .
    زمانی جابه جایی خیلی از وسایلی را که سالهای سال بدون استفاده بودند و فقط جاگیر بودند را در خانه مان نگه داشته بودیم ولی الان به واسطه ان جابه جایی است که خیلی ها را میبخشیم خیلی ها را رها میکنیم و خیلی ها را عوض میکنیم .
    و جابه جایی منزل به ما و روحیه ما چه قدر کمک میکند چون وارد یک محیط جدید میشویم با حسهای جدید و اتفاقات جدید.
    حتی بعضی مواقع با تغییر دادن دکور خانه و منزلمان چه قدر روحیه خودمان و اطرافیانمان به واسطه تغییر دادن چند تا وسیله عوض میشود .

    حال فکر کنیم منزل دل و روحمان را خانه تکانی کنیم . طبق قانون جهان اول حرکت بعد برکت …….

    اول خودت را ثابت بکن به جهان و دنیا و بگو که به واسطه اشرف مخلوقات بودنت حاضر نیستی هر شرایطی را تحمل کنی و برای رسیدن به آرامشت حاضری اقدام کنی و نترسی وحرکت کنی .این یعنی داشتن شجاعت و جسارت و اقدام کردن است .

    یعنی درست سه اصلی را که استاد در دوره اول راز قوانین زندگی مطرح کردند :
    ۱_اصلگرایی ۲_حسگرایی ۳_ عملگرایی
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹
    حال که اصل قانون را اموخته ایم و به درجه ای از حسگرایی رسیده ایم و مغز و منطق را خاموش کرده ایم و به ندای درون و حسمان داریم گوش میدیم پس باید مرحله سوم را انجام دهیم و آن :

    🌹عملگرایی 🌹است که دل شیر میخواد و کفش آهنین و و یک انسان به معنای واقعی بی کله …
    امید که همه ما به مرحله عملگرایی برسیم و مثل شیر دل به دریا بزنیم و تمام حسهایمان را طبق اصول و اصل قانون به مرحله عمل تبدیل کنیم .
    🌹🌹🌹🌹

    ۱۴۰۰-۰۶-۰۹

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • مریم طیبی

    بنام پروردگار عشق ومهربانی
    امروز که به این فایل صوتی زیبا گوش دادم خیلی برام جالب توجه بود .
    درست چند سال قبل بود که فیلم یوسف پیامبر رونگاه مبکردم وصحنه ای که زلیخا داشت با خدا حرف میزد رو به یادم آورد .زلیخایی که در اوج زیبایی .ثروت.عشق.
    سلامتی ودراوج بود برای رسیدن به محبوب خود تمامی دنیای خودش را قربانی کردن واز درون تهی شد وفقط وفقط برای رسیدن به عشق حاضر شد از همه چیز خودش گذشت کنه وحتی وجود خودش رو قربانی کرد تا به محبوب رسید اون لحظه انگار در درون خودم چیزی رو حس کردم.واما امروز که به این فایل زبیا رسیدم دیدم من برای رسیدن دوباره به خودم برای شناخت خداوند عزیزم وبرای درکنار او بودن وبرای آرزوهایم حاضرم چه چیز را قربانی کنم.؟
    اینکه بخواهم بگویم مثلا غرور وتکبرو حسد ودروغ وریا را قربانی میکنم به نظرمن گفتن این حرفها بسیار عالی است
    اما من احساس میکنم این فایل یک نیروی عجیبی برای من داشت
    حس میکنم برای رسیدن باید از چیزی بگذرم ورای همه ی گفته هایم
    انگار قربانی کردن من در عین سادگی ذبح عظیمی است همچو ابراهیم.همچو موسی وهمچو یوسف
    من برای رسیدن به خودم دوست دارم ترسهایم.ناامیدی هایم .باورهای غلطم .قضاوتهایم وهمه چیزهایی را که مرا ازخودم دور کرده قربانی کنم.
    من امروز دلم میخواد افکار منفی خودم .غم ها را قربانی کنم.
    نمیدانم چه چیز را قربانی کردن مرا اول به تو بعد به خودم میرساند اما برای این وصل وبرای این عشق وبرای پایان دوری قربانی میدهم

    ۱۴۰۰-۰۵-۱۸

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

    • مجموعه آموزشی استاد ضیاء

      ۱۴۰۰-۰۵-۲۴

      بنام محبوب زیبایی ها وعشق
      امروز داشتم به این فایل زیبا گوش میدادم
      واقعا که مفهوم قربانی رو تاحالا به این اندازه درک نکرده بودم.برای رسیدن به محبوب جان ها ودرپناه او آرام گرفتن چه اندازه وسوسه ها ومنیت ها در وجودمان ریشه کرده وتا چه اندازه مارو از خودمان دور کرده.
      تابه حال فقط یاد گرفته بودم تا باید دگر چیزها را قربانی کنم اما اکنون که نگاه میکنم قربانی فقط وفقط باید از درون خودم آغاز شود من از منیت های درونم .از هراسهای وجودم از قضاوتهای نابجایی که درحق خدای درونم میکنم باید شروع کنم.
      چه دید ساده ای داشتم زمانیکه عید قربانی را ذبح موجودی بی گناه میدیدم درحالیکه این ذبح چه عظیم وباشکوه است اگر من از منیت ها واز خودخواهی درونم عبور کنم اگر برای خالص شدن وپاک بودن عبور کنم از تمام چیزهایی که مرا ازهستی وآیینه ماک سیرتم دور کرده
      من نه گدا هستم ونه پادشاه عالم من تنها……منم
      منم
      یک اشرف مخلوقات بنده ای که به اشتباه دیگران را برای داشتن ووصل توقربانی کرد.من برای داشتن تو گوشه دنجی را میخواهم ویک بغل احساس تو در درون منی اما این منم که حصار کشیدم میان من وتو .
      پروردگار عشق ومهربانی من برای طلوع دوباره عشقت برای بودن دوباره عشقت درقلبم وبرای روزهای بی هراس چه باید قربانی کرد درحالیکه من سرشار هستم از چیزهایی که مرا ازتو دور میکند.
      من برای دل سپردن به تو از هرچه در قلبم ریشه کرده دوری میجویم.میدانم آتقدر بخشنده هستی که هرآنچه من در طبق اخلاص قرار دهم تو میبخشی چون تو به من گفتی بیا تا اجابت کنم تو را من در حد خود میبخشم ازهمه کینه هایی که باعث شد تا دریچه قلبم را بروی عشق توببندد.من قربانی میکنم رابطه هایی را که از روی هراس تنهایی ونیاز به آن چنگ زدم .
      من قربانی میکنم خساست هایی را که فراری داد بخشندگی تو را از قلبم.
      می پردازم هرآنچه را که باعث شد فاصله بیفتد میان من وتو .برای نوشتن از تو وگفتن حرفهایم به تو تمامی قلم های تردید را قربانی میکنم.
      من برای تو باید خودم ودرونم را وهوای نفسم را قربانی کنم
      قربانی متفاوت خواهد بود چون من متفاوت هستم برای تو واین جایگاهی است که بالاتر از پادشاهی عالم بود وتو به من بخشیدی
      خداوندا میدانم تو تنها به ایمان وعمل من پاسخ میدهی من گام های لرزانم برای عبور از پل جدایی را برایت قربانی میکنم
      من اشک هایی را که در فراق تو ریختم را قربانی میکنم
      من روزها تنهایی و دلتنگی را برای وصال تو قربانی میکنم .
      ای یگانه محبوب من من برای قصه ای که تو انتهایش را به زیبایی وعاشقانه نوشته ای من هر آنچه را دارم قربانی کنم کم است .من دستان پر مهر وآغوش امن تورا میخواهم❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

  • زهرا طیبی

    باسلام
    فایل پراز آگاهی این دفعه چندمه که گوش می کنم بازهم برایم جدید بود
    درمورد یک خواسته مشترک صحبت کردین چطورمی شود یک درخواست داشت بااینکه مدام به آن فکرمی کنیم انرژی مثبت می فرستیم روی باورهای خودمان کارمی کنیم ولی باز هم نتیجه ای نمی گیریم
    دقیقا درسته وقتی همزمان باچندنفردرخواستی رو ارسال می کنیم کاینات به درخواست چه کسی پاسخ می دهد آن که قوی تراست یا که قربانی خود را داده باشد
    درخیلی از وقتها مسیر برایمان مشخص و واضح هست ولی جرات ورود به آن رانداریم دراین جاست که همه چیزبه خودمان بستگی دارد آیا قدرت تغییر یاتحول راداریم یا قربانی هدف مان شده ودست ازخواسته خود برمی داریم
    وچقدرزیبا بود نکته ای که درمورد آسیب زدن به خودمان بود آسیب به خودم یعنی آسیب به خدای درونم
    براستی که من اشرف مخلقات هستم وتوانایی انجام هرکاری به شرطی که خودم راباوروبه خدای درونم اعتمادوایمان

    ۱۴۰۰-۰۵-۱۸

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • زهرا طیبی

    باسلام و احترام
    موضوعی که دریافت کردم از قربانی شبیه فیلم پی کی بود این برام جالب بود
    همان طور که عبادت کردن های مامتفاوته وهرکس ازطریق خودش به خداوصل می شود وراههای ارتباطی مامتفاوت است راههای قربانی کردن هم متفاوت
    اینکه فرمودین هرساله این همه مسافرخانه خداداریم وهمه اعمالی شبیه به هم انجام میدهند ودریک روز مشخص قربانی می کنند
    برایم این سوال ایجادشد واقعا وقتی از اینجا به سمت خانه خدا می رویم کوله باری از اندوخته ها ودانسته ها راباخودمی بریم از دیگران حلالیت وسعی دربهتر انجام دادن مناسک حج هرکس گوی سبقت رااز دیگری می رباید دربهترشدن حجش و خوشحال از اینکه بارسفرش عالی وکامل ست وراضی از اینکه قربانی اش را انجام داده وحج ش پذیرفته
    پس چرا بعدازاینکه برمی گردد بعد ازمدت که می گذرد کارهای قبلش تکرارمی شود مثلا دروغ وغیبت وریاکاری وغیره
    بدرستی که مفهوم قربانی کردن رو متوجه نبودیم وگرنه با قربانی کردن هوای نفسانی ودوری از پلیدی چقدربه خدا نزدیک تر بودیم وقربانی مان مورد قبول حق
    وخواسته مان برآورده
    البته این نوع نگاه امروز بعد از گوش دادن به فایل بود وبرای خودم هم عجیب وجالب

    ۱۴۰۰-۰۵-۱۷

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • زهرا طیبی

    باسلام ودرود
    این بارکه دوباره فایل روگوش کردم برایم باز جذاب ترازدفعه قبل به قول خودتون باهربارگوش کردن به نکات بیشتری پی می بریم
    به قربانی کردن فکرمی کردم واینکه چگونه می توان قربانی کرد تا به خواسته های که دارم برسم برای شروع به این نتیجه رسیدم که ابتدا هنوز باید روی خودم کارکنم تا به مراحل بالا برسم همان طورکه درفایل گفته شد
    1-خداحافظی با گذشته . که از همه مهم تراست تاگذشته خود را نبخشیم واز اشتباهات خوددرس نگیریم چگونه می توان قدم به جلوگذاشت افسوس خودن به گذشته وباید ونباید به کارهای قبل سخت گرفتن به خود چیزی نیست جزء دچاردشدن به انواع بیماری های روحی و افسردگی باتبدیل شدن به کینه وحسرت
    2- دور ریختن خوانده ها ودانسته ها ..وقتی یک عمر قراراست زندگی کنیم تمامی حواسمان به افکارگذشته وباورهای قدیمی قبل باشد ومدام به دانسته های امروزمان تکیه کینم چطورمی توانیم تغییرکنیم
    3- رهایی ازبرداشت ها .. واینکه مدام به باورهای قبل نگاه و بادیدن های قبلی به دیگران وخودمون نگاه کنیم و نوع نگاهمان ونوع برداشت مان مثل قبل باشد واین خود برگشت به عقب است
    4- سکنی گزیدن در بی خواهشی .. به معنای آزاد ورها زندگی کردن انسان رها آزاد زندگی می کند بدون وابسته بودن به تعلقاتش
    5- پذیرش موت اینکه همه ی ما رفتنی هستیم وقرارنیست تا ابد بمانیم این باور رامی رساندکه چطورمی توان زندگی کرد فقط خودمان نه دیگران این قدربه نگاه دیگران کارنداشته باشیم واززندگی لذت ببریم
    6- پذیرش محض .. اینکه بپذیرم که خواسته ای راداشتم صبرکنم تازمان آن فرارسد وآن راتماما واگذارکنم به خداوند وبس

    ۱۴۰۰-۰۵-۱۷

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • مریم ایرانمنش

    درود و سپاس بیکران استاد عزیز
    این فایل آن قدر زیبا و آگاهی دهنده بود که نمی دانم از کجا شروع کنم و از کدام آگاهی بی نظیر آن بگویم.
    اینکه تصور ما از قربانی کردن در گذشته ، چه بوده و معنی واقعی آن چبست، بسیار زیاد جای تفکر دارد.
    و شما به زیبایی و سادگی تمام، آن را بیان کردید که هرکس باید مرحله قبلی خود را قربانی کند تا به مرحله بعدی برسد و این آگاهی بسیار تا بسیار ارزشمند است و عمل کردن به آن، ایمان می خواهد.
    بله در دل ناشناخته رفتن ایمان می خواهد و نتیجه این اقدام، مسلما پاداشی بزرگ است که به هر کسی داده نمی شود.
    و در جای دیگری فرمودید که اگر کسی نتواند قربانی کند، خودش قربانی می شود و هر کدام از ما، موارد بسیاری را داریم که خود را قربانی انسانها و شرایط اطرافمان کردیم و جالب اینکه تصورمان این بوده که کارمان بسیار درست است و عملی انسانی انجام داده ایم ولی به گفته شما، ما هریک اشرف مخلوقات خداوند هستیم و جزئی از وجود کل و حق نداریم به خودمان کوچکترین آسیبی بزنیم، زیرا آسیب به خودمان ، یعنی آسیب به جزئی از کل و این کار اشتباه است و اگر ما به خودمان احترام بگذاریم، برای خودمان ارزش قائل باشیم و خودمان را دوست بداریم، نتیجتا انسانهای دیگر هم همین گونه با ما رفتار می کنند و در واقع ما به وجود خداوند احترام گذاشته ایم و به او عشق داده ایم و این آگاهی ، چقدر لطیف و زیباست.
    و مورد بسیار مهم و کاربردی دیگری که اشاره کردید اینکه نباید از قربانی کردن یا همان هزینه کردن، بترسیم و اگر برای کاری هزینه می کنیم، این هزینه در طبیعت، فقط تبدیل می شود به چیزهای دیگر و از بین نمی رود و باز هم این آگاهی بسیار آرامش بخش است.
    من بعد از شنیدن این فایل به خودم قول دادم که با آگاهی و جدیت بیشتری نسبت به قبل، اول از تعلقات و وابستگی هایم آگاه شوم و بعد تلاش کنم از ان ها رها شوم و اجازه ندهم این وابستگی ها، من را کنترل کنند و آرامش من را بر هم زنند.
    هزاران درود بر شما و تشکر بابت این آگاهی های بی نظیر🙏🌹🙏🌹

    ۱۴۰۰-۰۵-۱۵

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • عصمت مرتضوی

    درود بر استاد ضیاء گرامی ،
    از خواندن کامنت های دوستان استفاده کردم و لذت بردم و از اینکه با رهبری استادی همچون شما توانسته ایم دور هم آگاهی هامان را چندین برابر کنیم خداوند را سپاس میگویم 🙏
    من دیرزمانی هست که به این قضیه بخشیدن و قربانی کردن اعتقاد دارم زیرا اولین و فوری ترین اثرش اون حس خوب و ارامشی هست که همه وجود ادم رو فرا میگیره که با هیچ لذتی قابل قیاس نیست و دوم اینکه بلاشک تا چیزی قربانی نکنیم و نپردازیم ، چیزی دریافت نمیکنیم و این را هم تحربه کرده ام… حال این بخشش میتونه پول یا جتس یا خوراکی و… ویا بخشیدن بدیها و اذیت کردنای دیگران باشه و میتونه قربانی کردن دروغها غیبت کردنها دشمنیها غرورها ناسپاسیها خیانتها دوروییها افسوس گذشته غم آینده و توقعات بیجا و اضافی از دیگران باشه که مصمم شدم هر کدوم از صفات بدی که نام بردم اگر در خودم وجود دارند ، برای همیشه آنها را محو و قربانی کنم و بابت این آگاهی و فایلهای سرشار از آموزشهای ارزنده و مثبت استادم بسیار خوشحال و سپاسگزارم 🌷

    ۱۴۰۰-۰۵-۱۴

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • زهرا طیبی

    باسلام واحترام خدمت استادعزیز
    چقدراین فایل آگاهی دارد
    قبلا عجله زیادی داشتم برای رسیدن به همه چی ولی الان به این تجربه رسیدم که وقتی سوالی درذهنم ایجادمی شود زمان رسیدن به اون آگاهی نزدیک است
    معنی قربانی یعنی فدا کردن از چیزی که به آن وابسته ایم وچقدروابستگی درذهن وزندگی مون داریم
    برای رسیدن به مراحل عالی وتکامل باید مرحله قربانی رو ردکردتابزرگ شد مثال خودم
    من برای خرید این دوره اول پول کافی نداشتم ولی ذهنم قبول نمی کرد گفتم تحت هرشرایطی باید این مرحله روبگذرونم ودوره روخریداری کردم پول قرض کردم وبعدازیک تاریخ کوتاه پول بدستم رسید
    من دراین مواقع ازاستادعزیز یادگرفتم ریسک کنم و دل درناشناخته ها بزارم هرچندمسیرطولانی رو باید پشت سربگذرانم تابه این حداز تکامل برسم
    الان هم واقعا ازخرید دوره راضی هستم وهرچه جلوتر می روم انگیزه ام برای یادگیری بیشتر

    ۱۴۰۰-۰۵-۱۳

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • زهرا طیبی

    باسلام
    دقیقا این موضوع که ما فکرمی کنیم تمامی راه حل های ماشبیه به هم هست وسعی درکمک کردن به همدیگرداریم درموردمسایل شبیه به هم
    بااین تفسیرکه هرکس نوع نگاهش به مساله اش متفاوت وراه حلش هم متفاوت
    چیزی که امروز فهمیدم سعی کنم مثل قبل وابسته به چیزی نباشم معنی مشاوره ای رو که دیروز بهم دادین روالان متوجه می شوم
    هرچندکمی سخت ولی قابل تامل من بیش ا زاندازه به اطرافیان ومحیطم حساسم ووابسته پس نقطه ضعف خودم رو متوجه شدم وباید روی خودم کارکنم ممنونم بابت راهنمایی های خوب وبه موقع تون

    ۱۴۰۰-۰۵-۱۳

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • زهرا طیبی

    باسلام ودرودخدمت استادگرامی
    ممنون از فایل پرمحتواوعالی مثل همیشه
    خوشحالم ازاینکه توانستم این فایل رو گوش کنم ودرکناردوستان خوبم هروز به آگاهی های جدیدی برسم
    نکته ی جالبی که دریافت کردم من دوستان زیادی داشتم ولی ازموقعیکه این دوره ی قوانین روکارمی کنم باعث شده که ازاونها فاصله بگیرم اول ازاین موضوع ناراحت بودم چون شدیدا احساس تنهایی می کردم طوری که درکنارشون قرار می گرفتم هیچ حرف مشترکی رومثل قبل نداشتم بزنم وفقط سکوت میکردم این قضیه منو رو ناراحت کرده بود چون به مرور بین مون فاصله افتاد
    ولی الان بعدازگوش دادن به این فایل به این نتیجه رسیدم من باقربانی کردن ودورشدن ازدوستان قبلی که به یک نگاه همه منفی بودن واز لحاظ فکری باهم متفاوت ولی الان دراین لحظه حس خوشحالی عمیقی دارم دوستانی دارم ازسرتاسرایران ودنیا که همه شبیه به هم هستیم بایک دنیامسافت ولی نوع نگاه مون به زندگی واهداف شبیه به هم
    این نوع زندگی ونگاه جدیدم به دنیا رومدیون استادعزیزودوستانم هستم خداروشکر می کنم که درکنارتک تک تون به آگاهی های بالامیرسم

    ۱۴۰۰-۰۵-۱۳

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • ناهید ناصحی

    سلام ودرود برایتان عزیزم وبقیه خواهرا و همچنین خانم توکلی عزیز آنقدر شیوا ورسا حرف زدین که به من واگاهی من کمک بیشتر شده من عزیزم خوشحالم خواهر دوست پاک‌سرشتی مثل شما تو سایت همراه ودرکنار هم هستیم ..واقعا متشکرم ازتون چون واقعا آنقدر زیبا حرف میزنید که من از بیان شما میفهمم که چقدر آگاهی پیدا کردین ومن پیش شما باید درس پس بدم متشکرم دوست عزیزم از محبت و مهربونیت .سپاسگزارم از پروردگار م‌که ما عین یه خانواده در این سایت کنارهم قرار داده تا بتونیم به موفقیت برسیم

    ۱۴۰۰-۰۵-۱۳

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • سحر توکلی

    با درود فراوان بر آفریننده عشق ❤

    اول فقط باید سپاسگزار خداوند باشم که این همه آگاهی را از طرف این فایل به من رساند .

    استاد عزیزم من دومرتبه ،هر سه قسمت این فایل را گوش دادم .فوق العاده بود.

    ((( هر کسی باید مرحله قبلی زندگی اش را قربانی کند و اگر از مرحله قبل زندگی نتوانیم بگذریم به رشد نخواهیم رسید )))این جمله بیانگر معنی قربانی است .🌹

    مثلا وقتی میخواهیم طلا، که یک فلز با ارزش است را بخریم باید از یک سری لذتهای مادی و گذرا مثل رفتن به رستوران و خرید لباس و لوازم آرایش و خوراکیها و بدلیجات و تفریحات دیگر و …. دست بکشیم و به نوعی لذت استفاده همه اینها را قربانی خریدن طلا بکنیم .

    ولی در عوض استفاده کردن و لذت بردن از خیلی از لذتهایی ، را که در درون خود قربانی میکنیم.
    برای آنکه به طلا که فلز با ارزشی است برسیم .
    و تمام لذتهای گذرایی را که دیگر قابل برگشت نیستند را قربانی رسیدن به طلا میکنیم که هیچ وقت از ارزشش کم نمیشود و به نوعی دارایی مان را در درون طلا که در قالب و شکل بسیار زیبا و گرانبهایی نگه میدارد،
    شاید برای رسیدن به این طلا قرض کنیم لباس های قدیمی مان را مجبور باشیم بپوشیم و از کنار خیلی لذتها و تفریحاتی که تا اکنون تجربه نکرده ایم مجبوریم فقط با یک نگاه کردن به آنها از کنارشان رد شویم و به نوعی آنها را قربانی رسیدن و خریدن طلا کنیم که درواقع ما با رها کردن آنها صاحب و مالک طلا یی میشویم که تمام آن چیزهایی را که در رسیدن به آن طلا قربانی کرده ایم با داشتن آن طلا میتوانیم به دست آوریم .

    بله مانند حضرت ابراهیم به دلیل والا بودن خواسته و هدفشان باید بالاترین و والاترین دارایی خود را قربانی میکردند و آن فرزندشان اسماعیل بوده است .

    ولی برداشت سطحی ما از عمل حضرت ابراهیم این است که فقط قربانی کردن گوسفند را میبینیم و به نوعی با عرض معذرت از دوستانم تفکر و برداشتی گوسفند گونه را داریم.

    همه ما تا دَم دروازه میرویم ولی شجاعت و جرات میخواهد دَر را بازکنیم و آنقدر کنجکاوی و ریسک میخواهد که بخواهیم در دروازه را باز کنیم .
    هرچند میدانیم پشت این دروازه که همان ترمزهای ذهنی ماست باغ بزرگی از ناشناخته ها و تجربیات جدید است ولی دل شیر میخواهد تا به درون آنها برویم و طعم آن را بچشیم.
    و فقط باید چشمها را ببندیم و به پشت سر که گذشته ما و تمام تعلقات مادی و عاطفی ماست نگاه نکنین و با قدرت و تمرکز زیاد دَر دَروازه ناشناخته ها و چالش های آینده ای را که خواهان آن هستیم، و فقط به واسطه انسان بودنمان خواهان باز کردن در دروازه هستیم .
    چون انسان بواسطه انسان بودنش باید به رشد و تعالی برسد .
    و از روزمرگی و تکرار مکرر روزهای زندگی اش بیرون بیاید و تا زمانی، هدف اصلی از خلقت خود را درک نکند قادر نخواهد بود با تمام قدرت و تمام تمرکز دروازه ناشناخته ها را باز کند تا به رشد و تعالی خود برسد .
    🌹((که این خیلی نکته عمیقی است ))))🌹

    و این یعنی درک قسمتی از انجام عمل قربانی کردن است .

    مانند استاد که در زندگی درجات و سطوح زیادی از قربانی را پشت سر گذاشتند و مانند حضرت ابراهیم استاد، دو فرزند خود را در درون خود قربانی کردند .

    دنیا و جهان به واسطه اینکه در حال رشد و پیشرفت است در این زمان استاد برای رسیدن به خداوند نباید مثل زمان حضرت ابراهیم (ع) چاقو را برمیداشتند و فرزندانشان را قربانی میکردند، و در واقع همین دور شدن از کشور و محل زندگی در شرایط کنونی جهان، این عمل را نوعی قربانی کردن برای استاد قرار داده است.

    نکته جالبی که من همییشه به آن فکر میکنم . تمام دستورات اسلام متناسب با آن شرایط ۱۴۰۰ سال پیش اعراب نوشته شده است مثلا به دلیل رعایت نکردن نظافت شخصی و حمام نرفتن وضو و غسل کردن در دین اسلام واجب شده است در صورتی که اگر پیامبر الان ظهور میکردند مطمینم این اعمال را واجب نمیکردند . چون ما هر روز حمام میرویم و نظافت شخصی را به نحو احسند انجام میدهیم ‌.
    💖💖💖
    ((ایمان حرف نیست و عمل است ))

    خانم ناصحی عزیز :
    کامنتتون را خواندم خیلی خوشحال شدم از درک زیبا و تصمیم بزرگی که امشب برای قربانی کردن زندگی گذشته خودگرفتید و میخواهید همه اتفاقات به ظاهر تلخ اما آگاه کننده زندگی شخصی خود را کنار بگذارید و برای تجربه کردن یک زندگی جدیدتان ، آن غرور و نفس و حرفهای گذشته را قربانی لذت بردن از حضور همسر عزیزتان را در زندگی ارزشمندتان ببرید .

    مشتاقانه خواستار شنیدن اتفاقات بعدی زندگی شما دوست عزیزم هستم که به واسطه عمل کردن و اقدام کردنتان میسر میشود .و لذت زندگی دوباره را به دست خواهید اورد
    .و در واقع با رسیدن به ایمان درونیتان است که منجر به عمل و قربانی کردن میشود .

    💖💖💖💖
    و نکته جالب و مهممممممم فایل استاد این بود :

    که در زمان قربانی باید به این درک رسیده باشیم که خواهان مرحله قبلی و گذشته زندگیمان نیستیم و خواستار زندگی جدیدمان هستیم که فقط به واسطه انسانیت مان و انسان بودنمان است .که خواستار رشد و تعالی و به دست اوردن ناشناخته هایی که همراه با لذتهایی که قابل وصف نیستند هستیم .
    و خانم ناصحی عزیز نیز به این درک رسیده اند و در واقع میخواهند از زندگی گذشته رها شوند و به زندگی جدیدشان برسند.
    هزاران تبریک به شما دوست عزیزم 😘😘

    باید بگذری و رها کنی چون اگر نگذری و رها نکنی با سیستم جهان جور نیست و سیستم جهان اجازه نمیدهد تا تو زندگی جدیدت را تجربه کنی.

    مثلا ما پشت ویترین مغازه یک کیف را میبینیم و شدیدا مشتاق میشویم ان را بخریم . تا ما قصد خریدن آن را نکنیم پول جمع نمیکنیم و اقدام به خرید آن نمیکنیم و مغازه دار همان سیستم جهان است که آن کیف را از کارخانه آورده است و در مقابل پرداخت کردن هزینه و قربانی کردن پولمان به آن کیف که همان خواسته مان است میرسیم .

    (((( برای رسیدن به خواسته باید جرات قربانی کردن را داشته باشیم ))))

    باید جرات انتخاب کردن بین هزاران کیف و هزاران خواسته دیگر را داشته باشیم و یکی را انتخاب کنیم و برای به دست آوردن آن خواسته جرات قربانی کردن را در رسیدن به آن خواسته را داشته باشیم
    .نزدیک به ۶ سال پیش با جاری ام به یک مغازه رفتیم و یک کیف بسیار زیبا و چرم را دیدم کارت همسرم دستم بود ولی من جرات هزینه کردن را نداشتم هر چند خیلی آن کیف را دوست داشتم .ولی زمانی در درون خود جرات و جسارت را ایجاد میکنیم اعتماد به نفس فوق تصوری را در درون خود ایجاد میکنیم .
    🌹🌹🌹🌹

    برای رسیدن به خواسته باید همه هماهنگ باشیم مثال زیبایی استاد زدند، در اینکه با ۵۰ تومن همسر گوشت میخواهد بخرد و خانمش لوازم آرایش چون مبلغ معین است و برای تهیه هر کدام یکی باید قربانی دیگری شود واگر هیچ کدام را تهیه نکنند هر دو قربانی میشوند .

    نمونه بارز این موضوع ،خواسته های ما در جامعه است،

    دقیقا از ۴۰ سال پیش هیچ کدام از ما که در این جامعه زندگی میکنیم با همدیگر هماهنگ نبودیم و خواسته هایمان با یکدیگر هماهنگ نبود برای همین است که هنوز به نتیجه رضایت بخشی در جامعه نتوانستیم برسیم .
    و این یک نکته طلایی است که باید در جامعه کوچک خانواده خودمان و در سطوح بالاتری چون شهر و کشور و جهان به آن توجه کنیم .

    و دلیل نرسیدن مردم به هدف این است که سیستم جهان اینجوری کار نمیکند که فقط خواهان رسیدن به شرایط عالی باشیم که این در واقع راحت طلبی ما را میرساند .
    و به نوعی خواستن برکت است بدون حرکت کردن . که با سیستم جهان کاملا در تضاد است ..

    و سیستم جهان این جوری کار نمیکند و طبق قانون جهان اول حرکت کردن و بعد برکت است.
    و برای لقاح الله به یکباره ما نمیتوانیم مانند حضرت ابراهیم اسماعیلمان را قربانی کنیم .
    بلکه از همه واضح تر و آشکار تر زندگی شخصی استاد عزیزمان که در دوره رویاها گفته اند جز به جز تمایلات و تعلقاتمان را باید قربانی کنیم .
    بله یواش یواش مانند استاد باید قربانی ،قربانی،قربانی،قربانی،و قربانیهایی را انجام دهیم تا برسیم به مرحله آخر و قربانی کردن فرزند و اخرین دارایی ها و تعلقاتمان است .

    یکی از قربانیهای بسیار زیبایی که قبل از دادن مغازه و خوار و بار فروشی و پسته فروشی و اخرین دارایی هایشان استاد انجام دادند .بخشیدن صفر تا صد جهاز فرزندشان به سه خانواده بود که در مقابل آن خداوند در سه مرحله از زندگیشان بعد از امدن از ایران به صورت معجزه استاد را منقلب و شگفت زده کردند و فقط خداوند دلیل آن معجزات، این بود که استاد را از دیگران متمایز کنند و استاد از وجود خداوند و حضور خداوند از این طریق آگاه شوند.

    به واسطه مرحله به مرحله انجام دادن قربانی هایی که به جرات میتوانم بگوییم هیچ کدام از ما به یکباره نمیتوانیم و باید مانند استاد گام به گام انجام دهیم تا استاد شویم.
    و باید دوران و مراحلش را بگذرانیم چون لزوم سیر تکامل و پروانه شدن ما را میطلبد .

    جسارت و جرات .جسارت و جرات .جسارت و جرات . جسارت و جرات . جسارت و جرات .جسارت و جرات

    استاد خیلی زیبا این قسمت را بیان کردید :
    که منِ، انسان به عنوان اشرف مخلوقات بودنم بخشی از خداوند هستم و هر چیزی یا کسی یا موقعیتی که باعث شود من به خودم آسیب برسانم در واقع 🌹🌹
    ❤ به خداوند آسیب وارد کرده ام
    ❤به خداوند آسیب وارد کرده ام
    ❤به خداوند آسیب وارد کرده ام .

    استاد عزیزم ، فایل سوم که صوتی بود خیلی زیبا و تکمیل کننده دو فایل قبلی تان بود و به نوعی قربانی آن دو فایل شده بود چون تصویری نبود .
    ولی به نظرم آن دو فایل اسماعیل هایی بودند که باید تهیه میشدند تا این فایل صوتی زیبا که فرا آگاهی بود بوجود بیاید
    .
    در واقع برای رسیدن ما به این مضمون و مفهموم عمیق فایل سوم که صوتی بود را باید با دیدن آن دو فایل که تصویری بودند را میدیدیم و بر روی آنها تمرکز میکردیم و بعد به شنیدن این فایل صوتی بسیار شگفت انگیز میرسیدیم.

    استاد واقعا درک فایل سوم نفس گیر است .

    وقتی درک کنیم که ما لخت امده ایم و لخت میرویم دیگر خو را مالک خانه و ماشین و طلا و جواهرات و موقعیت و جایگاه و حتی فرزندان و خانواده مان نمیدانیم .
    و سخاوتمندانه هر آنچه را داریم در این مسیر تکامل خرج میکنیم و هزینه میکنیم چون اطمینان داربم که این پول و امکانات و وقت و زمانی را که هزینه میکنیم از بین نمیرود بلکه دارد در مسیر تکامل و رشد خودمان که نهایت به درک خداوند و هستی و خلقت منجر میشود در درون طبیعت و هستی در حال گردش است .

    درک کردن این فایل ما را در پذیرش مرگ به آگاهی میرساند و با آغوشی باز خواهیم گفت هر وقت مرگ، آمد خوش آمد.
    به عنوان نمونه ما باخرید دوره ها با مبلغ ناچیزی که در مقابل این همه آگاهی و بینش و روشنایی میپردازیم تک تک ما داریم زندگی جدیدی را تجربه میکنیم .

    که به وضوح میتوانیم نتایج و ثمراتی را که تک تک ما از دوره ها دریافت کرده ایم را درون کامنت ها ببینیم .

    بعد از ،از دست دادن و اشتباه کردن وارد مرحله بعد بشویم .
    مثلا شوهر خود من در چند مورد اجاره دادن منزل سرش کلاه رفت و خیلی راحت ان موضوع را رها میکرد و دنبال شکایت نمیرفت میگفت هزینه شکایت بیشتر از این ضرری است که کردم . او خیلی راحت رها میکرد ودر این قسمت کارش خوب بود ولی اینکه یک اشتباه را سه بار تکرار کردن خنده دار است و من گفتم خداروشکر خونه فروش رفت 😂

    درس گرفتن از تمام ثانیه های زندگی نکته بسیار عجیب و غریب و ظریف و خردمندانه ای است . به نوعی ما در زندگی سر کلاس درس و امتحان هستیم .

    (( اگر ما نگران هیچ اتفاقی نباشیم و فقط درسش را بگیریم و دنبال راه حل آن باشیم ))

    🌹گذشتن از متعلقات = رسیدن به آرامش 🌹
    رها کردن متعلقات باعث میشود ما به آرامش برسیم و اگر چیزی را از دست دادیم با حفظ آرامش مان به ادامه زندگی خود بپردازیم و مسیر را طی کنیم .

    و هر کاری که میخواهیم بکنیم درهمان لحظه مطابق با فایل ((به ندای قلبتان گوش دهید )) عمل کنیم .

    این فایل ((به ندای قلبتان گوش دهید ))عجیب زیباست .اگر ما به گفته استاد انجام دهیم و به ندای قلب خودمان که ندای قلب هر کسی ماله خودش است و قلب جایگاه خداوند است گوش دهیم در واقع در لحظه زندگی میکنیم و این یعنی به اوج و انتهای موفقیت رسیدن است .

    نه درگذشته بمانیم و در جستجو و نگران آینده باشیم بلکه فقط و فقط با گوش دادن به احساس و صدای قلبمان که همان صدای خداوند مهربان است به زندگی زیبایمان بپردازیم .
    الهی شکر
    الهی شکر
    الهی شکر
    برای همه اتفاقات زندگی ام .❤❤❤🌹🌹🌹
    استاد عزیزم، خدارا شاکرم به واسطه حضور شما در این لحظه از زندگی ام ❤❤❤🌹🌹🌹

    ۱۴۰۰-۰۵-۱۳

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • ناهید ناصحی

    سلام مجدد .آنقدر لذت میبرم هرچی تو ذهنم میاد دوست دارم تایپ کنم ..این قسمت آخر فایل ..خیلی خیلی لذت بردم ..بله واقعا همه چیزهای که ما داریم امانت دست ماست واخرش با یه کفن وبا دست خالی از این دنیا میریم ..وچه بهتر از این امانت ها درست وقشنگ استفاده کنیم …روزی که فایل ها را خریدم قبلا گفتم پول قرض کردم ولی اصلا ذره ی دلبسته ی مال دنیا نبودم چون میدونستم این پول میاد تو دستم که به کسی قرض کردم برگردونم ..وله قول شما استاد همه چیز در گردش ..من قربانی کردم وله مدت کوتاه چیز بالاتری جذب کردم وخداوندبه من برگردونن..نکنه ی مهم آخر این فایل اینه دنبال چیزهای که رفته نباشیم وحسرت نخوریم چون همون فکر کردن وغصه خوردن باعث میشه هزینه بیشتر وحتی درمان بدیم ….مهم اینه دفعه دیگه اون اشتباه را نکنیم واگاه تر رفتار کنیم ..مهم تجربه واگاهی ..که بدست بیاریم مسیر درست را بریم …،😍😍😍😊😊❤️❤️❤️🧡..حسرت خوردن را قربانی کنیم ..دنیا در گذر چون همه چیز حتی بهتر ش میاد تو زندگیمون به شرطی دلبستگی نباشه ..تا داریم خوش باشیم و استفاده کنیم ..ضعیف نباشیم وضعفی نداشته باشیم .من ارزشمندم خودم را عاشقانه دوست دارم و دیگر نمیخام ضعیف باشم ..عاشقتم استاد عزیز

    ۱۴۰۰-۰۵-۱۲

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • ناهید ناصحی

    استاد عزیزم من به شما خبطه میخورم که چقدر با ایمان قوی قربانی زیادی کردین ..وخداوند هم جواب ایمان تو داد والان مثل پیامبری ما را هدایت میکنید ..شما جواب شجاعتون را الان پاداش گرفتین امشب با وسیله این فایل هدایت شدم تا غرور کاذبم را قربانی کردم امشب در مقابل بخشیدن مقاومت نکردم وتنفر را قربانی کردم .مثال همسر من برای اینکه نی زدن یاد بگیره چند سال پیش برای ده دقیقه که استاد بیات بهش درس بده این همه راه می‌رفت اصفهان میومد ولی الان می زدن همسر جوری کلی طرفدار داره و مراسم ها ازش استقبال میکنن.. وقت شو قربانی میکرد برای اینکه ده دقیقه کنار استادش نی زدن تمرین کنه ..الان من این چیزها درک‌ میکنم که قانون دارم میشناسم ..

    ۱۴۰۰-۰۵-۱۲

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • ناهید ناصحی

    استاد امشب فرشتگان به زمین آمدند تا وقتی این فایل گوش میکنم همراه من شوق میکنن ..دوری مادرم منو اذیت میکنه ولی امشب میخام بپذیرم قربانی نشم وقربانی کنم اون وابستگی شدید رو برای مادرم آرزوی سلامتی واز راه دور انرژی مثبت بفزستم .وله خداوند بسارمش..غرور مو امشب قربانی میکنم واز ته دل به همسرم میگم .میخام مثل قبل باشم وببخشم وبرگردم به زمانی که هیچ اتفاقی نیفتاده وگذشته رو به فراموشی بسپارم‌.،😊😊😊..چقدر سبک بالم خدایا سپاسگزارم

    ۱۴۰۰-۰۵-۱۲

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • ناهید ناصحی

    امشب فهمیدم این پیام خداوند بود که من باید نفس ام را قربانی کنم …باید از قضاوت مردم ناراحت نشم وحشی رو قضاوت نکنم ..امشب میخام اسماعیل درونم را قربانی کنم تا هدیه بزرگ تری از خداوند دریافت کنم ….امشب کسانی که من اذیت کردند وبا من دشمنی کردن میخام تنفر درونم را قربانی کنم ..امشب از عمق وجودم کسی شریک زندگیم بود واذیتم کرد میخام ببخشم واز ته دل عشق ورزیدن رایان بگیرم وظاهر نمایی را قربانی کنم ..از عمق وجود عشق بورزم .امشب عصبانی بودن را قربانی میکنم ..تلافی کردن را قربانی میکنم ..ومطمعنم هدیه های خوب در انتظار منه پاسخ این همه قربانی کردن را دریافت میکنم .امشب عمل میکنم به هرچی که قرار قربانی کنم ..استاد بخدا خیلی آموزنده بود متشکرم بابت این فایل زیبا ..😍😍😍…

    ۱۴۰۰-۰۵-۱۲

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • ناهید ناصحی

    سلام ودرود استاد عزیزم ..فکر کنم اولین نفر هستم این فایل گوش میکنم .واقعا خدا قوت. بله استاد موفقیت هزینه دارد دقیقا حق با شماست .هزینه وقت گذاشتن …هزینه قربانی کردن …حضرت ابراهیم نفسش را قربانی کرد وحتی با امتحان با قربانی پسرش امتحان شد ولی در عوض خداوند چیز بزرگ تر بهش داد پسرش رابهش بخشید ولیاقت پیامبر بودن را بهش لقب داد .من تعهد با خودم بستم ..نفس اماره ام را قربانی کنم ..بدون اینکه از کسی انتظار داشته باشم ببخشم ..دروغ گفتن کینه ورزیدن را قربانی میکنم ..حسادت دو رویی را قربانی میکنم …اگه چیزی ارزشمند داشتم ببخشم و زیاده خواهی را قربانی کنم .قدرت طلبی وزیاده خواهی را قربانی میکنم .امشب در دفترم تعهد نامه نوشتم چه چیزهای را قربانی کنم …وای چه حس خوبی دارم امشب آنقدر قشنگ استاد اشکام میاد خدایت سپاسگزارم امشب داشتم خطای میکردم ولی با وجود این فایل راهنمایم کردین ..امشب هدایت شدم امشب به خودم آمدم وفهمیدم چطور قشنگ خداوند هدایت می‌کنه خیلی خیلی ممنونم استاد گلم .

    ۱۴۰۰-۰۵-۱۲

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

توجه کنید: این جلسه فقط برای دانشجویان این دوره مجاز و در دسترس است.

اشتراک گذاری