سبد خرید

دوره معجزه سلامتی | جلسه ۱۶

امتیازدهی 5.00 از 5 در 17 امتیازدهی مشتری
(17 بازخورد مشتری)

تمرینات شما، برنامه‌ریزی ذهنی شما محسوب می‌شوند

بیماری و ویروس ها

در این جلسه در مورد یکی تا از بدترین باورها یا یکی از آسیب زننده ترین باورهای ذهن، یعنی ویروس یا بیماری که ضربه های بسیار سنگینی را به کسایی که با این باور زندگی می کنند، زده است، صحبت می کنیم.

باور عمومی مردم، مخصوصا در زمان فرا رسیدن فصل زمستان این است، که آره الان زمستان شد و خودمان را آماده کنیم که هر لحظه ممکن است به دام ویروس های زمستانی بیفتیم.

شاید خودشان به این تفکر و این رفتار زیاد آگاه نیستند، اما چیزی که قانون به ما می گوید این است، که برای هر چیزی که خودت را آماده کنی، آن چیز از راه میرسد و به استقبال تو می آید، حتی اگر آن چیز ویروس باشد.

دوم اینکه تمام بیماری ها و تمام ویروس ها نشات گرفته از باورهای ذهنی ما هستند و ما سال ها آن باورها را شنیده و تجربه کرده ایم و کاملا پذیرفته ایم که این پدیده ویروس یک امر طبیعی است و می تواند هر لحظه ما را به دام خود بیندازد و راه چاره ای هم برایش نیست.

اما می خواهیم این آگاهی را به شما بدهیم که هر چیزی که شما در این دنیای مادی مشاهده می کنید یا حتی تجربه می کنید، قبل از آنکه ظهور پیدا کند و قابل مشاهده شود در ذهن وجود داشته و سپس به رویت ما در آمده است.

مثلا شما هر ساختمانی را که مشاهده می کنید، قبل از ساخته شدن یک فکر در ذهن فردی بوده است و بعد به ساختمان تبدیل شده است.

یک ماشین، یک دستگاه لوازم خانگی، یک موبایل، یک جرثقیل، یک پل، یک لامپ، یک فرش، یک بشقاب و هر چیزی که من و شما در این جهان در حال مشاهده آن هستیم، در واقع یک فکر است که ما آن را می بینیم. یعنی اول فکر بوده بعد قابل مشاهده شده.

ویروس و بیماری هم دقیقا داستانش همین است. یعنی اول ساختارش به هزاران طریق در ذهن ما شکل می گیرد و سپس به یک واقعیت قابل مشاهده در زندگی ما در می آید.

تفکراتی که در مورد بیماری ها بصورت ناخودآگاه در ذهن ما ایجاد می شون،در بیشتر موارد بخاطر ترس ما زا آن موضوع یا از آن بیماری در ذهن مان مرور می شوند. یا اینکه بخاطر ترسیدن بارها و بارها در مورد آن بیماری یا ویروس با دیگران صحبت و گفتگو می کنیم.

چیزی که ما می توانیم با اطمینان کامل و صددرصد به شما بگووئیم این است که: امکان ندارد شما چیزی را مشاهده یا تجربه کنید، قبل از آنکه به آن فکر کرده باشید.

  و نُقل و شکلاتیِ ما این است که با آغوش باز و با افتخار به استقبال ویروس ها یا بیماری های به اصطلاح خطرناک می رویم.

وقتی که می گوئیم مردم بصورت ناخودآگاه به استقبال بیماری ها یا ویروس ها می روند شاید تعجب کنید، که مگر امکان دارد کسی خودش به استقبال بیماری یا ویروس برود.

در پاسخ می گوئیم که بله امکان دارد، چون هر چیزی که شما در مورد بیماری ها و ویروس ها از هر طریقی می شنیوید، توجه و حواس شما را به آن ویروس جلب می کند بدون آنکه خودتان متوجه باشید، حال آنکه ممکن است شما در مورد ویروس فیلمی یا کلیپی بصورت طنز و خنده دار ببینید، ولی مهم آن ات که شما از این طریق دارید به آن موضوع می اندیشید.

ما از طریق صحبت کردن، از طریق گوش کردن، از طریق دیدن و مشاهده کردن، فکرمان را در مسیر آن موضوعی که در حال صحبت در مورد آن هستیم می گذاریم و بدین شکل فکر ما به آن موضوع فکر می کند و این می شود که ما دقیقا یکک دعوتنامه به آن چیزی می فرستیم که بفرمایید به منزل ما، یا بفرمائید به جسم ما!

پس مهم نیست که چقدر ویروس در اطراف شما وجود داشته باشد، بلکه مهم این است که شما چقدر به این موضوع اهمیت می دهید و به آن فکر می کنید. به مقداری که موضوع برای شما مهم شود و شما در موردش حرف بزنید و فکر کنید، به همان مقدار شما آن را بزودی مشاهده خواهید کرد.

مثلا فرض کنیم شما توی محل تون کسی رو می شناسید که بودن یا نبودنش برای شما اهمیتی ندارد، آیا هیچ زمان حتی لحظه ای به او فکر می کنید؟ حتی لحظه ای درباره اش صحبت می کنید؟ آیا لحظه ای اون رو حضور و غیاب می کنید؟ آیا اصلا برای تان مهم است که آن فرد باشد یا نباشد؟

قاعدتا پاسخ همه ی این سوالات خیر است. چرا؟ چون بودن و نبودن آن فرد در زندگی شما بی تاثیر می باشد. و وقتی این فرد برای شما اهمیتی نداشته باشد، او راه خودش را می رود و شما هم راه خودتان را. بنابراین هرگز از توی زندگی شما سر در نمی آورد.

حالا تصور کنید کسی را در محله یا شهر می شناسید که وجودش در شهر برای شما اهمیت داشته باشد. چه آن فرد را دوست داشته باشید و چه از او متنفر باشید، شما تقریبا در بیشتر مواقع در مورد او حرف، می شنوید یا به او فکر می کنید.

اتفاقی که می افتد این است که از هر طرفی که می چرخید اون رو در جلوی پای خودتون می بینید و تعجب می کنید که چرا من اینقدر این آدم رو می بینم، یا می گید من چقدر دوست داشتم ببینمش یا در حال منفی می گویید من چقدر از این فرد بدم میاد. ولی در هر دو حال شما مرتبا با او برخورد می کنید.

وقتی بخشی از ذهن شما چه خواسته و چه ناخواسته، چه آگاهانه و چه ناآگاهانه، بر روی موضوعی گیر کرده است و مرتب آن موضوع را مرور می کند، آن موضوع خیلی زود در زندگی شما رخ می دهد، چه بخواهید، چه نخواهید. ویروس هم دقیقا یکی از آن چیزهایی است که با فکر کردن به آن شما دریافتش می کنید.

راه علاج و راه رهایی از هر چیزی که نمی خواهید ببینید یا نمی خواهید تجربه کنید، بی توجهی به آن چیز است. یعنی به هیچ شکلی، نه در موردش حرف بزنید، نه بشنوید، نه ببینید و نه فکر کنید. بعد متوجه می شوید که اگر آن چیز در کنار شما هم باشد به شما کاری ندارد.

پس شما وقتی به کسی یا چیزی توجه داشته باشید دائما در موردش چه خوب و چه بد صحبت می کنید، چه خوب و چه بد گوش می کنید، چه خوب و چه بد فکر می کنید و همه ی اینها اسمش می شود توجه کردن و هر چیزی که به آن توجه کنید آن چیز بخشی از زندگی شما می شود. یعنی شما آنرا خلق می کنید.

یعنی اگر خواسته شما این است که می خواهید افرادی را که دوست ندارید را هرگز نبینید تنها راهش این است که به آنها بی توجه شوید. یعنی در موردشان نه صحبت کنید، نه بشنوید و نه در ذهن تان آنها را مرور کنید. این کلید حل مسئله است.

حال همین فرد را شما تصور کنید یک ویروس یا بیماری باشد، که هم از آن می ترسید، هم از آن متنفرید و هم آن را نمی خواهید. راه ربروی نشدن با آن بی توجهی به آن است.

اگر چیزی در ذهن شما مرور می شود آن چیز برای شما اهمیت دارد که به آن مشغولید، چه خواسته تان باشد، چه نخواسته تان. شما چیزی که برای تان اهمیت نداشته باشد را در سطل زباله می ریزید و برای همیشه از آن خداحافظی می کنید.

پس اگر چیزی که معتقدیم خوب نیست، آشغال است، مرض است، بیماری یا ویروس است را، به یک میوه گندیده ای تشبیه کنیم که شما دائم با خودتان حملش می کنید و در موردش فکر یا صحبت می کنید، هنوز برایتان مهم است.

پس وقتی ما حرفی یا سخنی در مورد بیماری ها یا ویروس ها می شنویم می توانیم آن را اهمیت دار بدانیم و به دقت به آن توجه کنیم، به دقت آن را دنبال کنیم که بخشی از زندگی مان شود، می توانیم نسبت به آن بی توجه و بی اهمیت باشیم که هرگز در دسترس آن قرار نگیریم.

شاید پذیرفتن این موضوع برای دوستانی که با قوانین آشنایی ندارند خیلی سخت باشد اما یادتان باشد که ما اینجا هستیم تا از همین رمز و راز های جهان هستی آگاه شویم که اکثر ماها از آن ناآگاه بودیم.

اگر به هر دلیلی شما پذیرای این صحبت ها نبودی و مقاومت داشتی عیب را در طرز تفکر قدیمیِ خودت بدان و در سدد رفع این مانع باش و به محض اینکه این مانع را برداشتی خودت متوجه آشکار شدن نتایج جدید در زندگی ات خواهی شد.

ما انسان ها دارای قدرت خلاقیت هستیم و می توانیم به هر چیزی که دوست داریم از طریق افکار و توجه هات مان شکل دهیم. آن چیز می تواند یک ویروس باشد یا می تواند یک خانه رویایی باشد. آنچه در ذهن ما مرور می شود و به آن توجه زیاد داریم خیلی زود در زندگیِ ما واقعیت پیدا می کند.

اگر این مطلب درست درک شود متوجه می شویم که ما ناخواسته هزاران هزار بلا بر سر خودمان آورده ایم و این ویروس ها نبوده اند که خطرناک بوده اند، بلکه این ما بودیم که آنها را در ذهن مان پرورش دادیم، خطرناک شان کردیم و سرانجام خلق شان کردیم. به این دلیل که از همین قانون ساده اما حیاتیِ خداوند آگاه نبودیم.

شما اگر نسبت به اخبار ناراحت کننده، استرس زا، ترسناک و خطرناک بی تفاوت باشی، آن ها را نشنوی، آن ها را دنبال نکنی، در موردشان صحبت نکنی، به آن ها فکر نکنی، به آنها اهمیت ندهی و بی توجه کنی، به خودیِ خود آنها سمت شما نمی آیند، این یک قانون است.

اما با توجه کردن به این موارد از هر طریقی و به هر شکلی، شما آنها را جذب زندگیِ خودتان می کنید و آنها بخشی از زندگیِ تان می شوند، چه بخواهید و چه نخواهید، چه خوشتان بیاید و چه نیاید!

فایل این جلسه بسیار نکات ارزشمند و حیاتی را متذکر می شود که با رعایت همین نکات شما هرگز در دام بیماری ها، ویروس ها و غیره نخواهید افتاد.

پیشنهاد می کنیم فایل رایگانِ خبرهای منفی شما را می کشد را ببینید

شاد باشید

17 دیدگاه برای دوره معجزه سلامتی | جلسه ۱۶

کیفیت
ریویوایکس
100%

برای این آیتم یک نظر بنویسید

08 نفر از مشتریان دیدگاه ثبت کرده‌اند

مرتب‌سازی بر اساس

  • ✍️مینا فیاضی

    بسم الله الرحمن الرحیم
    سلام و عرض ادب

    قسمت شانزدهم دوره معجزه سلامتی.

    🟦بله هر حرف یا شنیده ای رو که ما مشاهده میکنیم باید در حد شنیدن باشه و مهم نباشه حتی اگه از نظر بقیه درسته ما نباید قبول کنیم چون اگه قبول نکنیم هیچ وقت تبدیل به باور نمیشه.

    🟦همه چیز به باور ما بستگی داره.

    🟦ما میتونیم با چشمایی که خداوند در اختیارمون قرار داده همه چیز رو از دید خودمون زیبا ببینیم حتی چیزایی رو که بقیه با ما موافق نیستن.

    🟦ما میتونیم با گوشایی که خداوند در اختیارمون قرار داده همه چیز رو از دید خودمون زیبا بشنویم حتی چیزایی رو که که بقیه با ما موافق نیستن.

    🟦در کل خداوند به ما قدرت تفکر داده
    و این خصوصیات منحصر به فرد هست
    و هر فرد از هر گفته و شنیده و هر جوری که دوست داره و به نفعشه برداشت میکنه و این میشه اعتقاد شخصی خودش که با تکرار و تکرار یه باور رو میسازه.

    🟦چقد قشنگ بود این قسمت صحبتتون استاد😍

    دقیقااااااااااااااا
    اگه در مورد چیزی
    خیلی فکر کنی
    خیلی کنکاش کنی
    خیلی دو دوتا چار تا کنی
    اذیت میشی.
    باید همه چیزو ساده گرفت و ذهن اهمیت نداد تا قلب در آرامش باشه
    و با گذر زمان ذهن ببینه براش دلیل و مدرک
    نیاوردی خودش ساکت میشه و اون جریان رو فراموش میکنه
    اگه در یه موردی به ذهن بها بدی همچنان و همچنان سوال و جواب میکنه و این انتها نداره
    پس بهتره که اونجوری که به نفع خودته بپذیری حتی اگه سر دو راهی موندی
    چون همون جنبه پذیرفتنی که با دو دلی انتخاب کردی با تکرار تبدیل به باور میشه.

    🟦آرهههههه استاد😅
    قشنگ چنین چیزی یادمه

    من سه سال دبیرستان رو توی خوابگاه درس خوندم اول دبیرستان بودیم که یه شب یکی از بچه ها گفت بیاین یه بازی یادتون بدم.
    تک به تک یه گوشه اتاق سرپا وایمیستادیم چشمامونو میبستم و دوستمون میگفت هر دو دست خودتون رو جوری آویزون نگه دارین که بهتون نچسبه و مقاومت نکنین.
    هر چی که میگم ده بار تکرار کنین.

    جمله این بود: ای روح عزیز هر دو دستانم را بگیر و به بالا ببر.
    بعد دفه دهم چشمامونو که وا میکردیم
    میدیدیم کاملا بدون اینکه بفهمیم دستمون خیلی بالاتر از جایی که نگه داشته بودیم وایستاده😂
    و اون میگفت جن ها این کارو میکنن
    بعد شب میترسیدیم بخوابیم🤣
    هنوزم اگه این کارو انجام بدی همون جوابو میگیری
    ولی خب در ذهن اگه مقاومت کنی
    و روی دستات متمرکز بشی که
    حرکت نکنه واقعا میتونه دستات
    همون جای قبلی بمونه.

    حالا میدونم
    این یه تلقینه و توجه که باعث حرکت دست میشه یا نمیشه👌

    👌یه نکته مهم داره
    و اینه که
    ما با تکامل یافتن
    با گذشت زمان
    در هر سال یا هر روز
    به اندازه مقدار آگاهی که داریم درک میکنیم.
    پس اگه ما آگاهی مونو افزایش بدیم
    میتونیم هر چه زودتر باورهای غلط رو پیدا کرده حذف کنیم و باور درست جایگزینش کنیم😊

    🤲خداروشکر من در مسیر آگاهی
    با وجود شما تک استاد آگاهی دهنده
    تونستم باورهایی که نادرست هست رو
    پیدا کرده و تغییر بدم.
    و همچنان در مسیر و در تلاشم
    برای ساختن یه فرد با کیفیت از خودم و به زندگی بهتر و لذت بخش☺️🙏

    خداوند همه چیز میشود همه کس را😍
    نوع برداشت ما میشه باور ما😍

    🟦خلق: ساختن
    بله ما در ذهنمون به هر چی هر جوری فکر کنیم نتیجه ای از اون جنس میگیریم.
    و اگه دیدیم فکر کردن ما خوشایند
    و مورد پسندمون نیست
    و رخدادهای زندگی با اون باور رو دوست نداریم
    میتونیم بیایم در ذهن باورمون رو تغییر بدیم تا نتیجه ای و رضایت بخش و مورد پسند و عالی بگیریم🤩

    🟦این داستان عکس و ادیت
    مثل این میمونه که:
    هر کسی توی ذهن خودش در هر موردی
    هر جوری که دوست داره میتونه فکر کنه.

    اولی میگه:
    این کار بده یا گناهه و اشتباهه ونادرسته
    نتیجه ش هم اذیتش میکنه.

    دومی نظرش در مورد برداشت شخص قبلی از اون کار برعکسه.
    میگه:
    این کار عالیه و خوبه و درسته
    و نتیجش هم میشه ذهن و قلبی آروم.

    🟦خودت با ذهن خودت میسازی
    قبول نکن توجه نکن
    تا اگه چیزی یک درصد
    امکان داره یه روزی اذیتت کنه هم
    با بی توجهی و اهمیت ندادن از بین بره.

    🟦بله قضیه قالی بافی رو هم خیلی خوب متوجه میشم.
    بچه بودم مامانم خدا بیامرز قالی بافی میکرد.
    آره
    امکان داره قالی دار بزنی
    دوست نداشته باشی کلا برای همیشه کنسلش کنی.یا ببافیش.
    این به اختیار خود فرد هست.

    یه فکری رو اگه داری
    و میدونی مثبته رویا پردازی کن.
    اگه این فکر منفیه
    همین جا ولش کن بیخیالش شو
    یعنی نخ های قالی رو نبافته قیچی کن 👍
    به امید خدا و توکل به خدا
    و از امروز خیلی ماهرانه تر از قبل
    میخوام یه قالی رنگارنگ زیبا ببافم
    از خلاقیت های ذهنی خودن که بشه فرش قلب زندگیم🥰

    🌸🍃🍃🌼

    ۱۴۰۴-۰۹-۱۷

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • گل رز زرد

    سلام ودرود فراوان
    پذیرفتن اتفاقات ورخدادهایی که در زندگی ما رخ میدهند بسیارمهم هستند.اینکه ما حرفها واتفاقاتی که حس وحال مارا بد میکنند ودر ما احساس بدی را بوجود می آورند را نباید بپذیریم واگر اینطور رفتار کنیم قطعا جور دیگری برای ما رخ می دهد.
    ونکته مهم اینکه بدانیم همه چیز بستگی به قدرت ذهن ونحوه پذیرش ما دارد .ذهن ما مثل یک کامپیوتری است که اطلاعات محیط را دریفت میکند وخروجی که حاصل میشود نتیجه همان ورودی های اولیه است که اگر بر روی خواسته باشد از جنس خواسته وبرعکس رخ میدهد.
    پس همه زندگی ما را همان باورها وتوجهات وافکار مامی سازد.

    ۱۴۰۲-۰۵-۰۵

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • زهرا حسینی

    سلام و درود
    چقدر زیبا مثال زدید استاد عزیز.پیرینت از افکار و باور های ما،چیزی که شاید قبول اون سخت باشه برای هر کسی.
    ولی با تفکر و رفتن به گذشته و مرور تجربه ها و افکارمون دقیقا میفهمیم که بله تصاویری که الان در واقعیت میبینیم همه و همه از همون افکار گذشته اومده.و قالی که الان توی زندگی ما پهن شده نقشه اون از تفکرات مون اومده که ذره ذره گره زدیم و الان تمام شده اون رو تو زندگیمون میبینیم.
    در مورد کرونا دقیقا من اون دو سال رو در مراکز درمانی بودم برای درمان اون ناسلامتی که داشتم و در معرض مستقیم اون بیماران مبتلا به کرونا اما چون توجهی نداشتم درگیر هم نشدم اما گاهی به شوخی میگفتم اگر من بخوام بگیرم توی خونه میگیرم و در اواخر دوره کرونا از کسی توی خونه به میزان بسیار خفیف گرفتم،این تجربه من برای خودم بسیار درس داشت که مواظب ورودی ها و گفتارم باشم تا بتوانم زیباترین قالی زندگی را برای خودم ببافم.

    ۱۴۰۲-۰۵-۰۱

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • ناهید ناصحی

    بنام خالق خوبی ها .درود فراوان به استاد مهربانی ها ….چقدر زیبا مثال زدین ..واقعا دوست خانم حسینی درست فرمودند ما طراح زندگی مان خودمان هستیم ..ما خلق میکنیم آنچه در افکارمان است ..من در زندگی خانوادگی مان دیدم واقعا پدر بزرگم که سرطان خون داشت ولی قبول نداشت همیشه می‌گفت من سالم هستم اصلا مریض نیستم ..با آنکه سرش گیج میشد ومبخورد زمین ولی باز خودش بلند میشد که من حالم خوبه با آنکه دکتر ها گفتن. بد خیم ولی زیاد. دووم نمی آورد ..ولی با کمال تعجب چون قبول نداشت و همیشه می‌گفت من سلامت هستم وهمه کاراش خودش انجام میداد از اون موضوع الان پنج سال می گذرد ولی شکر خدا زندگی میکنند وحتی مادر بزرگ مو دارد پرستاری میکنند ..الگوی خوبی برای من شد و همیشه می‌گفت من قرص ها نمی‌خورم چون اعتقادی بهشون ندارم ..من خودم تا زمانی که لیوانم پر نشده زندگی میکنم بدون قرص ولی مادر بزرگ مو از اول تلقین میکرد همیشه ناله میکرد همیشه اگر مریض نبود می‌گفت مریض هستم و همیشه اشک می‌ریخت وحتی آنقدر گفت نمیتونم راه بروم الان فلج شده وواقعا نمیتونه راه بره ومحتاج همان پدر بزرگ من شده ..پس هر چه در ذهن مان بکاریم دقیقا آن را در دنیای بیرونی دریافت می‌کنیم ..🌷من انسان خلاقی هستم من احساس ارزشمندی میکنم به قول خانم توکلی عزیز. گفتنش آسان است ولی در عمل باید ببینیم چقدر میتوانیم آگاهانه انجام دهیم وبه نتیجه ی عالی برسیم ….

    ۱۴۰۱-۱۰-۰۷

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • زهرا حسینی

    سلام و درود
    این فایل میتواند کل قانون جذب و کیهانی را به ما معرفی کند.
    با مثال های زیبایی که استاد عزیز فرمودند قابل درک است که بفهمیم طراح زندگی ما خود ما هستیم…هر چه در ذهن خود بکاریم همان را درو خواهیم کرد و برداشت میکنیم.میتوانیم نقش های زیبا بزنیم با توجه به خواسته ها و آرزوهایمان و خواستن آنها از جهان هستی.
    اما متاسفانه ناخواسته توجه میکنیم به چیزهایی که از آنها بدمان می آید…و باید در آگاهی مواظب صحبت ها افکار و باورهایمان باشیم تا بتوانیم یک نقش زیبا به زندگی خود بزنیم.

    ۱۴۰۱-۰۹-۰۸

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • سحر توکلی

    با درود فراوان بر آفریننده و بخشاینده عشق ❤❤❤

    خودم خالق زندگی خودم هستم .
    این جمله رو وقتی میشنویم به ظاهر آسان است ولی در عمل بسیار استادانه باید عمل کنیم .
    مثال پرینتر بسیار عالی بود و خیلی زیبا این موضوع را برای ما قابل فهم میکند.
    کامپیوتر هر کسی با دیگری متفاوت است ، رمز ورود و دسترسی به آن هم به دست خود شخص است . خوب اگر کامپیوتر زندگیمان را به دست هر کسی بدهیم و رمز ورود آن را به دست همه بدهیم در نتیجه کامپیوترمون ویروسی میشه و نتیجه ای که از پرنتر ما بیرون میاد با کیفیت و مطابق خواسته و رضایت درونی ما نیست.
    پس زندگی خودمان را خودمان باید در دست بگیریم.
    به خصوص بخش احساسات ما که تایین کننده نقش درست زندگیمان هستند.
    کنترل احساسات و عواطفمان به دست خودمان مهمترین بخش از زندگی است.
    یعنی اگر وارد رابطه احساسی با کسی میشیم مراقب باشیم احساسات ما به بود و نبود ان شخص گره نخورد بلکه به دست خودمان باشد .و وقتی به دست خودمان باش حال دلمان و احساسمان به بودن و نبودن آن شخص به هم نمیریزد.
    و این یک نوع تمرین در زمینه رسیدن به آزادی و رهایی است.

    و با دقت و طبق خواسته های خودمان دستور العملی را که دوست داریم و نقشی را که دوست داریم به کامپیوترمان بدهیم تا پرینت دریافتی ما زیبا باشد و از آن لذت ببریم.

    نکته مهم : هر چیزی که حالمان را بد میکنه و احساستمان را بد میکنه نپذیریمش چون با پذیرفتنش در واقع شروع میکنیم به زدن گره هایی از ان طرح که باب میلمان نیست.
    و اخر کار وقتی قالی بافته مان را نگاه میکنیم میبینیم، از دیدن قالی زندگیمون لذت نمیبریم چون حواسمون به حال دلمون نبوده و یه جایی رو گره اشتباه زدیم و قالی را بافته ایم.
    تازمانی که تسلیم باشی و گوش به حرف قلبت کنی تا این زمان از تو مراقبت میکنه.

    یه جورایی از زمانی آگاه شدم به مسیر انتخاب زندگیم و خلق کردن شرایط به شکلی خیلی وسواسی شدم و تا میخواد یه فکر ناخواسته ای در ذهنم بیاد، سریع ذهنمو کنترل میکنم که مقابلش خواستم چیه و به اون فکر کنم.
    و به شکلی نیاز به تمرین داریم ولی یواش یواش عادت میشه و از همونی لذت میببری شروع میکنی به طراحی کردن و نتیجش تو زندگیت مثل پرینتر چاپ میکنیم .

    ۱۴۰۱-۰۹-۰۶

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • عصمت مرتضوی

    به نام خالق یگانه
    درود بر استاد ضیاء بزرگوار
    موضوع این فایل ادامه بحث باورها هست باورهایی که به هر حال نتیجه زندگی ما را خلق می‌کنند در مورد ویروسی که دو سه سال قبل شایع شده بود صحبت کردند و مسائلی بود که واقعا من به تجربه برام ثابت شد که افرادی که از این ویروس ترس و واهمه داشتند و آن را قبول کرده بودند دچار آن شده‌اند و نهایتاً خیلیاشون از بین رفتند
    اگر گاهی می‌بینیم نقشه زندگیمون چیزی که میخواهیم نیست آن را باید در ذهن خودمون جستجو کنیم در ذهنی که آن را بد طراحی کرده‌ایم و موارد منفی را باور کرده ایم
    مثالِ قالی بسیار قابل درک بود یعنی وقتی که گره های زندگیمون رو خودمون میزنیم با دلسوزی و با دقت و تمام حواسمون به همه جوانب هست نتیجه اش فرش زیبایی می شود که آن را دوست داریم و ازش استفاده میکنیم و لذت می بریم ولی اگر اونو به دست دیگران بسپاریم ، در نقوش آن می‌تواند بسیاری از ایرادات گره زده شود و نهایتا محصول حاصله مورد پسند مون نخواهد بود پس واقعیت زندگی مان چیزی هست که در ذهن پرورده و باور کرده ایم
    مثال همون پرینتر و تصویری که در کامپیوتر خودمون ساخته ایم ، نباید توقع داشته باشیم که پرینت ما چیزی غیر از اون تصویر اولیه باشد
    پس باورهای ماست که در زندگیمون جلوه گر میشوند و چنانچه باور های قشنگ را در خود تقویت کنیم ، از نتیجه اون باورهای قشنگ یه عمر لذت میبریم 👍👍👍🌺🌺🌺

    ۱۴۰۱-۰۹-۰۵

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • مریم ایرانمنش

    به نام خالق عشق و زیبایی
    واقعا که این فایل در نهایت زیبایی با مثالهای قابل فهم بیان شده است.
    مثال کامپیوتر بسسسیار زیباست و برای هر قشری قابل درک.
    نتیجه کلی که من از این فایل گرفتم این بود که اتفاقات بیرونی در زندگی ما دخیل نیستند. اینکه واقعیت زندگی دیگران چیست یا واقعیت اکثر مردم جهان چیست و یا حتی واقعیت تماااام جهان چیست، هیچ تاثیری در واقعیت زندگی من ندارد!
    واقعیت زندگی من، آن چیزی ست که خودم ،آن را در ذهنم ساخته ام و طبق تصورات ذهنی خود، به آن عمل کرده ام و قدم به قدم برایش پیش رفته ام و آن را در زندگی ام خلق کرده ام!
    واقعیت زندگی من، می تواند متفاوت از واقعیت زندگی تمام جهان باشد، زیرا ما انسانهایی منحصر با فرد هستیم و دارای واقعیت هایی منحصر به فرد، دارای ذهن هایی منحصر به فرد و …
    و اگر من آن واقعیتی را که در پرینت زندگی خود مشاهده می کنم که دوستش ندارم، باید در مبدا و منشاء پدید آورنده این پرینت، یعنی در کامپیوتر خود تغییر ایجاد کنم و نه در پرینت کاغذی!
    امیدوارم با درک این مسائل ساده و در عین حال عمیق همه ما بتوانیم زندگی دلخواه خود را زندگی کنیم!

    ۱۴۰۱-۰۹-۰۵

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • ناهید ناصحی

    بنام خدا .درود فراوان .مهربان استادم سلام ..زندگی صحنه ی هنرمندی ماست ..این جمله به اضافه ی قشنگی که دارد معنی فراوانی دارد ..من می توانم با تصورات عالی که در ذهنم دارم ..میتوانم هنرمندانه تو زندگی نقش ام رو عالی بازی کنم ..با تصویر ذهنی که قبلا ساختم میتوانم تو زندگی روزمره ام خلقش کنم ..من با شرکت در دوره ی های استاد ضیا میتوانم اشتباهات گذشته ام را اصلاح کنم وتمرکز بیشتری بر روی زندگی ام داشته باشم وتمام ایراد های زندگی ام را پاک کنم وطراحی جدیدی با هنری که دارم بسازم ..سپاس استاد عزیزم ..آگاهی دیگر پیدا کردم .

    ۱۴۰۱-۰۸-۰۲

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • ناهید ناصحی

    بنام حضرت دوست که هر چه دارم از اوست .سلام مجدد .❤️❤️…الان یاد خاطره ی افتادم البته یکی از نقطه ضعف های من بود در گذشته ..من عاشق ترشی بودم خیلی آنقدر ترشی فلفل هم دوست داشتم ولی روزی ترشی خوردم که داخلش فلفل زیاد داشت من با عشق اون ترشی خوردم خیلی هم در خوردنش زیاده روی کردم ..ولی صورت وبدنم کهیر زد آنقدر صورت ورم کرد چشمانم باز نمیشد که به پزشک مراجعه کردم نگفتند حساسیت شدید داشتی نباید بخوری با آمپول زدن بهتر شدم ولی همیشه دیگه این حرف پزشک ملکه ی ذهنم شده بود وهمش از فلفل فراری بودم ولی با آنکه عاشق غذای تند بودم ..ولی حسرتش یه جوری تو دلم موند ولی تا میخاستم بخورم یاد حرف دکتر افتادم که اگر بخوری بدتر میشی ..ومن سال ها تو ترس زندگی کردم ونخوردم ولی امروز با گوش کردن این فایل برداشتم از کم شروع کردم ودر دوغ فلفل ریختم خوردم خیلی حالم انگار بهتر شد ومیخام از کم شروع کنم ودیگر ذهنیت گذشته را نداشته باشم ..وقبول کنم دیگر فلفل نمیتونه بدن من رو قرمز کند …پس ذهنم باید پاکسازی کنم که بدن من به هیچ چیز حساسیت ندارد ..

    ۱۴۰۱-۰۷-۱۱

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • ناهید ناصحی

    بنام خالق سلامتی .درود فراوان به استاد مهربانی ها .❤️❤️❤️.خیلی دلم برای صدای استادم تنگ شده بود .شما مسکن منی استاد .واقعا ما خودمان مسئول زندگی خودم هستم اگر خوشی دریافت میکنم خودم تو ذهنم با تصویر سازی ساختم ..اگر غم واز دست دادن عزیز برام پیش آمد چون الان با گوش دادن آین فایل فهمیدم من روزی به درد کسانی که عزیز از دست رفته ی داشتند گوش کردم ودل سوخت وخیلی تصویر سازی کردم ..پس من خودم خلق کردم این روز ها …من در کامپیوتر ذهنم این روز ها رو ساختم والان نباید اعتراض کنم ..این روزها که جامعه ی کنونی ما وایران درگیر ی ایجاد کردند …وبسیار از مردم دنبال حاشیه هستند. وچقدر شهر ها رو بستند وچقدر یک کلاغ چهل کلاغ کردند ..سعی کردم خودم درگیر جامعه نکنم ..وازرهیچی خبر دار نشوم ..امروز با گوش کردن این فایل اشک هایم سرازیر شد که چرا تو دو هفته قهر کردم از خدا ..چرا نباید تسلیم امر پروردگارم نباشم حتما خداوند میخاسته به من تلنگری بزنه ..تا بیشتر قدر عزیزانم را بدانم از درگاهش سپاسگزاری کنم ..

    ۱۴۰۱-۰۷-۱۱

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • مریم ایرانمنش

    به نام خالق عشق و زیبایی
    درود به همه عزیزان
    این قدر این فایل زیبا و سرشار از آگاهی بود که من، امروز دوباره آن را گوش کردم و یاد موضوعی درباره خودم افتادم.
    من حدود ۲۰ سال قبل، بعد از خوردن چند دانه بادام، یک دفعه بدنم و مخصوصا چشم هایم شروع به خارش کرد و به شدت ورم کرد و من را روانه دکتر کرد و پزشک به من گفت که من به بادام حساست دارم و نباید تا پایان عمرم آن را مصرف کنم و من هم آن را بی چون و چرا پذیرفتم!!
    و به دلیل این پذیرش، و خلق تصویر در کامپیوتر من، نتیجه پرینت من، چیزی به جز حال بد و محدودیت و … نبود!
    من باور کرده بودم که به بادام حساسیت دارم و بادام و حتی خوراکی هایی که در آنها بادام وجود داشت، به هیچ وجه مصرف نمی کردم و جالب اینکه حتی اگر ندانسته خوراکی می خوردم که در آن بادام بود، بدن من واکنش نشان می داد و شروع به خارش می کرد!!!! زیرا این باور ان قدر در ذهن من تکرار و محکم شده بود که حتی در ضمیر ناخودآگاه من نقش بسته بود و اگر حتی خود من حواسم نبود که بادام خوردم ولی ضمیر ناخودآگاه من، مثل یک مراقب یا مامور شبانه روزی، دائما بیدار و هوشیار بود تا به خیال خودش از من مراقبت کند و به محض وارد شدن بادام به بدن من، یک آلارم برای من می فرستاد و به من یادآوری می کرد که نباید یادم برود که به بادام حساسیت دارم!
    و تکرار این موضوع، باور مرا قوی تر می کرد و با خودم می گفتم” پس من واقعا به بادام حساسیت دارم، چون مثلا فلان ماده غذایی را خوردم و اصلا نمی دانستم که در آن بادام وجود دارد ولی باز هم بدنم واکنش نشان داد” ولی من ناآگاه بودم که چطور خودم، با افکار، باورها و تکرار آنها، این پرونده را از ذهن خود آگاه به ذهن ناخود آگاه خود منتقل کرده ام و این محدودیت را پذیرفته و با آن زندگی می کنم ولی با این فایل و اشاره کوچکی که استاد بزرگوار به ذهن ناخود آگاه ما کردند، قضیه برایم روشن شد و آستین همت خود را بالا زدم تا این پرونده اشتباه را ذهن خود و از زندگی خود پاک کنم.
    سپاس بابت این آگاهی ارزشمند ❤️

    ۱۴۰۱-۰۷-۰۸

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • عصمت مرتضوی

    بنام خالق هستی
    درود بر استاد ضیاء بزرگوار
    فایل بسیار آگاهی دهنده ای در زمینه سلامتی هست و اینکه بدانیم سلامتی امری طبیعی بوده و از ابتدا ما در صحت و سلامت کامل خلق شده ایم و آنچه بمرور زمان باعث ایجاد بیماری در ما شده چیزی جز پذیرفتن و باور آن بیماری نیست
    ما اختیار داریم و آزادیم که ویروس یک بیماری را نپذیریم و آنرا درون بدنمون راه ندهیم در اینصورت هرگز به اون دچار نمیشویم
    من تجربه دارم و به عینه دیدم که طی دوسالی که ویروس کرونا شیوع داشت ، تنها کسانی از اون شکست خوردند که ازش ترسیدند و بهش فکر کردند و باورش کردند و سرانجام رفتند
    مثالهای قشنگ استاد ثابت میکنه که افراد دیوانه یا معتادان یا کودکان که قدرت تفکر ندارند به این ویروس دچار نشدند چون نه بهش فکر میکردند و نه ازش میترسیدند ولی افراد عاقل خیلی بیشتر از این بیماری آسیب دیدند
    مثال قالی و اینکه خودمون در آن نقش آفرینی میکنیم ، بار دیگر طرح الهی زندگیمونو مجسم کرد و اینکه بیاییم گرههای درست با رنگهای زیبا را در طرح قالی زندگیمون بکار ببریم تا از زندگی که خودمون خالق اون بودیم لذت ببریم 💚
    نپذیرفتن هر نوع ناسلامتی و بهش فکر نکردن و بجای اون بکار بردن جملات مثبت تاکیدی و باور اونها تقش مهمی در حذب سلامتی خواهد داشت :
    من در نهایت صحت و سلامتی کامل تا پایان عمرم زندگی خواهم کرد
    👍👍👍🙏🙏🙏🌺🌺🌺

    ۱۴۰۱-۰۷-۰۶

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • زهرا طیبی

    به نام خداوند مهربان
    سلام و درود خدمت استاد گرامی
    این فایل سراسر آگاهی وعشق بود لذت بردم ازشنیدن ودیدن آن ، نکات عالی ومهمی روبیان کردین ومثال های واضح وقابل درک برای همه هرچه تابه خلق کردیم وباورکردیم باز هم برمی گردد به خودمان وشنیده هایی که اجرا کردیم درزندگی ، درموردحساسیت صحبت کردین دقیقا من خودم به درخت اقاقیا آلرژی داشتم از بوی آن دچار عطسه وآبریزش می شدم طوری که هر وقت درخیابان این درخت رامی دیدم مسیرم راعوض میکردم تا از گرده آن اذیت نشوم و الان خدا رو شکر با آگاهی هایی که بدست آوردم این مساله برایم حل شده واصلا نگران نیستم ، ومساله ی بعدی هم حساسیت به گوجه فرنگی بود که دراین فایل هم اشاره کردین خداروشکر باتمرین جلسه پانزده این مساله هم برایم حل وآسان شد .
    سپاس بابت فایل عالی وآموزنده

    ۱۴۰۱-۰۷-۰۵

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • زهرا حسینی

    سلام و درود.
    چه زیبا گفتید دار قالی،کامل قابل درک و ملموس بود.از ته دل اعتقاد دارم.
    زمانی بود که من دچار حساسیت فصلی شدم و پاییز و بهار دچار عطسه شدید و آبریزش می شدم و قبل از دچار این موضوع شدن من گاهی بعد از دوش گرفتن زیر باد کولر مینشستم و مادرم میگفت این کار را نکن سینوزیت میگیری و من اهمیت نمیدادم تا بعد از چند سال دچار این موضوع شدم و همه میگفتند:دیدی که چنین اتفاقی افتاد و من دکتر و دارو را شروع کردم اما هر چه مصرف میکردم بدتر میشد.
    در نا آگاهی بودم اما گفتم خسته ام و دیگر نمیخواهم دارو مصرف کنم و با اینکه عطسه و آبریزش داشتم اما دارو را کنار گذاشتم تا پارسال که به ناخوداگاه من توجهم برداشته شد و الان یکسال هست که من مشکلی ندارم.و دو نفر از فامیل نزدیکم که تقریبا همزمان با من چنین اتفاقی برایشان افتاده بود بر اثر مصرف داروهای زیاد و اینکه بیماری رو قبول کردند مجبور به جراحی شدند و تاثیر انچنانی بر آلرژی آنها هم نداشته است.

    و چقدر این سخن شما عمیق است که زندگی را خودمان خلق میکنیم.
    باور چنین سخنی برای آنان که زندگیشان پر از حال بد اتفاقات بد و اطرافشان پر از آدمهایی هست که از آنها ضربه دیده اند سخت است چون ما عادت داریم به اینکه دیگران را مقصر اتفاقات ناخوشایند زندگیمان بدانیم اما این سخن بهترین راه برای رسیدن به زندگی فوق العاده رویایی است.
    در مورد ویروس هم من الان حدود۶ماه هست که اصلا ماسک هم استفاده نمیکنم و در صحت و سلامت کامل هستم و یاد دارم زمانی که شما فرمودین قبول نکنید من قبول نکردم با اینکه در مکان های شلوغ و آلوده و مراکز درمانی بخاطر همان ناسلامتی بزرگ،هم زیاد تردد داشتم با اینکه سیستم ایمنی ضعیفی داشتم اما درگیر نشدم ولی فقط یک باور اشتباه داشتم که من در خانه میگیرم(چون افراد فامیل زیاد به منزل ما می آمدند)دقیقا همان اتفاق افتاد و از یک فرد ناقل بدون علامت گرفتیم اما بسیار ضعیف بود و با آگاه شدن در ان زمان توانستم به راحتی بگذرانم.
    پس دقیقا استاد زندگی ما پیرینت از ذهن ماست و چه موهبت بزرگی خداوند به ما داده که میتوانیم خودمان خالق زندگی خودمان باشیم اما صد حیف که این آگاهی را انسان ها ندارند و در بیرون از خود دنبال زندگی رویایی میدوند.
    ممنون بابت چنین آگاهی بزرگی من ازین پس بیشتر از قبل مواظب طرح قالی خود هستم که تار و پود آنرا درست بزنم.🥰

    ۱۴۰۱-۰۷-۰۵

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • مریم ایرانمنش

    به نام خالق عشق و زیبایی
    درود بر استاد عشق و آگاهی
    حقیقت جهان سلامتی ست و اگر واقعیت زندگی ما با حقیقت جهان متفاوت است، نشان اینست که ذهن ما، نتوانسته حقیقت زیبای جهان را باور کند و متاسفانه واقعیت زندگی دیگران، حرف های آنها و افکار و باورهای آنان را پذیرفته است. بنابراین تا دیر نشده باید به داد خود برسیم!
    باید جای خود را عوض کنیم تا واقعیت زندگی مان تغییر کند.

    چه زیبا بیان کردید که کامپیوتر ذهن ما می تواند هر تصویری را خلق کند. حال آن تصویر می تواند سلامتی باشد یا بیماری، ثروت باشد یا فقر، عشق باشد یا نفرت، حال خوب باشد یا حال بد و …
    بعد از خلق تصویر، حتی ما می توانیم تصویر ایجاد شده را باز هم در کامپیوتر ذهن خود ادیت کنیم ولی … ولی اگر آن تصویر، به مرحله چاپ برسد، دیگر نمی توان در تصویر چاپ شده تغییری ایجاد کرد. در واقع تصویر چاپ شده نتیجه ی تصویر خلق شده در کامپیوتر ماست و اگر ما نتیجه دلخواهی دریافت نمی کنیم، نمی توانیم در پرینت تغییری ایجاد کنیم، بلکه باید برگردیم و اصلاحات لازم را در کامپیوتر خود ایجاد کنیم. واقعا که چه مثال قشنگی ست از کارکرد جهان و خلق نتایج ما.

    من فکر می کنم این فایل، حجت را بر ما تمام کرد که آهای آدم هایی که دائما از این و آن می نالید و انگشت اتهام را به سمت دیگران، خانواده، جامعه، شرایط اقتصادی، سیاسی ، مذهبی و .‌‌‌… گرفته اید، بهوش باشید که همه چیز در درون خود شماست. در کامپیوتر مغز شماست، در به اشتراک گذاری فایل های ناخوشایند دیگران با شماست. بهوش باشید و از کامپیوتر شخصی خود حفاظت کنید، بهوش باشید و قالی زندگی تان را مطابق طرح دلخواه خود ببافید، به هر گره ای که به قالی زندگی خود می زنید، آگاهانه بیندیشید و عمل کنید، آگاه باشید و اجازه ندهید دیگران، نقش و نگار و رنگ های انتخابی خود را به قالی زندگی شما وارد کنند.

    شما انسانهای منحصر به فردی هستید و باید نقشه قالی زندگی خود را، همچون نقشه راه خود و طرح الهی زندگی خود، خودتان انتخاب کنید و هماهنگ با آن پیش روید تا به نتایج دلخواه خود برسید، به رسالت خود دست یابید، در جای درست خود قرار گیرید و به رضایت درونی از زندگی برسید.
    به امید این حس زیبا برای همه ما در مسیر آگاهی و سپاس از استاد خوبم بابت این فایل فوق العاده آموزنده و دلنشین

    ۱۴۰۱-۰۷-۰۵

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • سحر توکلی

    با درود فراوان بر آفریننده عشق ❤❤❤

    استاد چه کردین ؟
    چی گفتین ؟
    اینا رو کی گفت ؟
    نمیدونم قیمت این دوره رو با چه میزانی میشه سنجید ؟
    این همه هدیه رو مجانی چه جوری آخه ؟
    خدایا چه قدر من ارزش دارم که تو این مسیر قرار دارم ؟
    با این همه آگاهی‌ها و این همه لطف و عنایت از طرف خدا توسط دستان استادم به این زیبایی ؟
    این همه عشق ؟ اونم مجانی ؟
    چه زیباست پا گذاشتن در باغ زیبای رویای هستی و چه زیبا در این باغ به رویمان باز شد و زندگی کردن و زیستن برایمان معنایی زیبا پیدا کرده است .

    استاد چه مثال‌های زیبایی را بیان کردید و چه قدر عالی موضوع این فایل و محتوای هستی در وجودم نقش بست .

    یک نکته زیبایی که در قسمتی که در مورد حساسیت فصلی مطرح کردید ، این بود که این حساسیت فصلی از یه جایی وارد تصویر ذهنی ما شده حتی شاید از ۵ سالگی در وجودمان شکل گرفته است .
    من در زمانی ۱۱ سالم بود با یکی از اقوام رابطه نزدیک داشتیم و حالب بود همه اونا حساسیت فصلی داشتن و من در اون زمان برام این موضوع حساسیت جالب بود و انگار در کامپیوتر مغزم اون رو کشیدم و بعد از حدو ۲۰ الی ۳۰ سال فرزندان من این موضوع را دارند.
    این آگاهی خیلی جالب بود یعنی امکان داره فرزندان ما دچار این بیماری بشن و فرزندان من هم با این باور مخرب که باباشون حساسیت داره و اونا هم دارند.
    ولی من که آگاه به قانون شدم با این موضوع به شکلی دیگه رفتار کردم .
    و با یه رفتار ساده فرزندانم رو از ابن حساسیت و خوردن داروها نجات دادم .
    زمانی که بینی اونا قفل میشد و نفس کشیدن براشون سخت میشد به فرزندم میگفتم اروم باش عزیزم ، بیا با هم بینی ات را ناز کنیم و بهش حس خوب بدبم .
    و شروع مبکردبم حرف ردن با بینی فرزندم و دُرُست انگار بینی فرزندم چشم و گوش داره و داره حس میکنه .
    دوستان باورش میدونم براتون شدنیه و به راحتی تمام من باور
    فرزندانم را تغییر دادم و اون بیماری پر کشید از وجودشان …..
    بله ما والدین چون دسترسی به فتوشاپ فرزندانمان داریم که این هم خلاف قانون است بلکه هر کسی اختیار ذهن و فتوشاپ کامپیوترش رو داره .
    و اما ما به عنوان والدینی که در این مسیر هستیم باید آگاهانه نقشه و طرح زیبایی رو در ذهن و باورهای فرزندانمان ایجاد کنیم تا پرینت نتیجه و رندگیشان به زیبایی هر چه تمام تر باشد .
    و با رفتارمان و کلاممان و آرامشمان و نتایجمان فرزندانمان نیز به این مسیر علاقه مند می‌شوند و گسترش عشق یکی پس از دیگری در حال انتقال میباشد .

    سپاس فراوان به خاطر ابن همه آگاهی دسته اول و ناب ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

    ۱۴۰۱-۰۷-۰۵

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

توجه کنید: این جلسه فقط برای دانشجویان این دوره مجاز و در دسترس است.

اشتراک گذاری