سبد خرید

دوره معجزه سلامتی | جلسه ۱۷

امتیازدهی 5.00 از 5 در 20 امتیازدهی مشتری
(20 بازخورد مشتری)

تمرینات شما، برنامه‌ریزی ذهنی شما محسوب می‌شوند

احساس ارزشمندی و عدم ارزشمندی

مطابق با مبحث فایل های پیشین در مورد باورهای بیماری زا، در این فایل قصد داریم در مورد باور احساس ارزشمندی یا احساس عدم ارزشمندی و لیاقت که یکی از باورهای بسیار تاثیرگذار در زندگی ما هست و در واقع کانالی برای پیشرفت ما یا مسدود شدن و رنجش ما می باشد بیشتر صحبت کنیم.  

باوری با عنوان عدم شایستگی و ارزشمندی که بسیار مخرب و ویران گر می باشد، ریشه در لایه های زیرین ناخودآگاه ما دارد و این عقیده در وجود ما بسیار عمیق ریشه دوانده است و به مرور زمان از کودکی تا بزرگسالی با تحقیرهایی که شده ایم درست و حسابی در ما لایه لایه تجمع پیدا کرده است.

بدون تردید ضربات متعددی هم از این کانال خورده ایم، تحقیرهای زیادی شده ایم، مقایسه های ناعادلانه زیادی شده ایم و رنجش های زیادی هم داشته ایم. در خیلی از موارد در زندگی عملکردهای نادرستی داریم که به همین احساس عدم لیاقت و عدم ارزشمندی بر می گردد.

محل پیدایش این احساس از دوران کودکی ما سرچشمه می گیرد. یعنی بعد از زمان تولد و به طور احتمالی حتی تا به الآن هم ممکن است تداوم یافته باشد.

گاها از جانب خانواده خواسته یا ناخواسته سرزنش یا سرکوب شده ایم، وعده های دروغین شنیده ایم و… در اکثر اوقات از آنها تقاضاهایی داشته ایم و برای مان مانع تراشی کرده اند و مورد سخره قرار گرفته ایم.

یا در گوش مان خوانده شده تو لایق فلان چیز نیستی از عهده فلان کار بر نمی آیی یا عبارت عامیانه ای که قطعا به گوش تان خورده، تو آدم آن کار نیستی یا نبودی.

عموم این تحقیرها و تخریب ها در ذهن مان ثبت و ضبط شده اند و در آخر ما باور کردیم که آدم ارزشمند، لایق یا مفیدی نیستیم و با هر تلنگر یا تضاد، مانند یک ساعت کوک شده به ما یادآوری می شوند.

در زمان سپری کردن دوران خردسالی، در حال شکوفایی خود و شیطنت بودیم و این امر باید برای والدین ما و اطرافیان طبیعی می بوده است اما انگاری ما درک نشدیم.

چراکه مطابق میل والدین خویش عمل نکردیم طبق سلیقه شان عبارتا نخورده ایم، نپوشیده ایم، رفتار نکرده ایم و فرزند باب میل شان نبوده ایم، و همیشه این نکته را به ما گوشزد کرده اند که تو لیاقت نداری.

این سرزنش ها به احتمال خیلی زیاد از سر ناآگاهیِ اطرافیان و والدین ما به ما وارد شده است و آن ها قصدشان خیرخواهیِ ما بوده، اما اکنون با درک و شناخت خودمان، متوجه می شویم که آنها با محبت شان حسابی آینده ما را تحت تاثیر سرکوف ها و مقایسه های شان قرار داده اند.

وقتی آن ها بارها و بارها عبارت هایی نادرست و تخریب کننده در مورد ما بصورت مکرر در گوش ما تکرار کرده اند ما هم آرام آرام پذیرفتیم و باور کردیم که هر آنچه آن ها در مورد ما می گویند درست است و باور کردیم ما همانی هستیم که آنها می گویند نه چیزی که خودمان در مورد خودمان باور داریم!

وقتی که ما در حال بزرگ شدن بودیم در خیلی از مواقع دوست داشتیم خیلی چیزها یا خیلی از کارها را تست کنیم، چنانچه به ما این فرصت ها داده می شد و ما در کنار آن کمی هم تشویق می شدیم به احتمال زیاد خیلی از استعدادها و توانایی های ما شکوفا می شد و ما از این بابت اعتماد بنفس شایانی را در خود احساس می کردیم.

ولی هر باری که خواستیم کاری را که مورد علاقه مان بود و یا فکر می کردیم می توانیم آن را انجام دهیم با موجی از انرژی های بد، موجی از ترس ها و تردید ها که از طرف آن ها به سمت ما سرازیر می شد روبرو می شدیم و آنقدر در گوش ما آیه یاس می خواندند که ما از انجام آن کار منصرف می شدیم یا می ترسیدیم که آن را انجام دهیم.

وقتی که در حال تحصیل بودیم به دفعات بسیار زیاد ما را با افرادی با نمرات بالاتر مقایسه کردن و به ما این باور را دادند که ما آدم بی ارزشی هستیم یا ما فرزند زرنگی نیستیم، چون مثل بعضی از شاگردان دیگر نمره بالایی که والدین مان می خواستند نیاوردیم.

وقتی مقطعه ای از تحصیل را پشت سر گذاشتیم و نوبت به انتخاب رشته تحصیلی داشتیم والدین مان مرتبا در این امور دخالت کردند و حتی به دیگران نیز اجازه دادند که در انتخاب ما نظردهی داشته باشند.

به همین دلیل خیلی از ماها رشته تحصیلی دلخواه مان را انتخاب نکردیم و به علاقه مندی های مان پشت کردیم و این بی تفاوتی ها به مرور زمان در ما احساس کمبود، احساس بیهودگی و احساس عدم ارزشمندی ایجاد کردند.

هر چه بزرگ تر شدیم بخاطر احترامی که به والدین مان می گذاشتیم بیشتر به آن ها اجازه دادیم که در همه ی انتخاب های ما نظر دهند، حتی نظردهی هم نبوده است، بلکه آن ها انتخاب می کردند و ما باید نظر می دادیم.

هرچند نظر ما زیاد مورد توجه هم قرار نمی گرفت چون والدین همیشه احساس می کنند که از فرزندان شان بیشتر می فهمند یا آن ها را بیشتر می شناسند، یا راه درست را فقط آن ها می دانند.

ما هزاران کار خوب هم بلد بودیم، هزاران کار خوب هم انجام دادیم، هزاران کار متفاوت و منحصر به فرد هم انجام دادیم، اما انگاری هیچوقت کسی به آن ها اهمیت نداد، آن ها را ندید و کسی ما را تشویق به انجام بیشترشان نکرد.

اما همین که یک خرابکاری می کردیم یا کاری را آن طوری که آن ها می خواستند انجام نمی دادیم، از هر طرفی تحقیر و تخریب می شدیم و آن هم به تعداد دفعات بسیار زیاد و حمله های خیلی شدید!

هر وقت دوستان مان در جلسه ای یا کاری یا بازی ای مشغول خودنمایی بودند و دیگران آن ها را تشویق می کردند شاید والدین ما را از انجام آن کار منع می کردند چون خودشان آن را نمی پسندیدند و این ممانعت ها باعث شده است که تا همیشه ما آن صحنه ها را در ذهن مان بسپاریم و همیشه حسرت آن روزها را بخوریم و بگوییم اگر شما می گذاشتید من الان ….

به ما اجازه نشستن یا دوستی کردن یا همراه شدن با افراد فعال و اکتیو داده نمی شد، از آن طرف همیشه با دیگری که یک یا چند سطح از ما بالاتر بود سنجیده یا مقایسه می شدیم. یا در مواقعی به اصطلاح در زمین و بازی فوتبال نیمکت نشین بودیم و نقش تماشاگر را داشتیم.

اگر ما در بروز نقشی ضعف داریم دلیل بر ناکارآمدی ما نیست بلکه ما روی آن مسئله متمرکز نشده ایم، بلکه به ما فرصت آزمودن خودمان داده نشده است. به طور کلی نقاط ضعف مان همیشه پر رنگ تر و نقاط قوت مان در خفی مانده اند و هرگز از لیاقت ها و شایستگی های مان سخنی به میان نیامده است.

اکنون که وارد بزرگسالی شده ایم تماما تحت کنترل همان پروند های ذهنی قرار گرفتیه ایم که سال ها در ذهن مان ذخیره کرده ایم و این پرونده ها قدرت حرکت را از ما گرفته اند قدرت ابراز خودمان را از ما گرفته اند و این بارِ روانی را به نسل بعد از خود نیز انتقال می دهیم.

اکنون این سرزنش و احساس عدم ارزشمندی جزء روند عادی زندگی ما شده است و این پرونده های ذهنی مخرب رویکردی فعال دارند که باعث می شوند ارزشمندی و توانایی خود را نادیده بگیریم. خبر خوب این است که ما قابلیت ریشه کن کردن این پرونده های ذهنیِ مخرب را داریم.

ما می خواهیم نویدی بسیار خوشحال کننده به شما بدهیم که فارغ از تمام این اندیشه های مخرب، ما بخشی از طراحی هوشمندانه خالق هستیم، نه تنها ویژگی کمتر یا پایین تری نسبت به دیگر انسان ها نداریم بلکه ما یک ویژگیِ منحصر به فرد داریم که در هیچ انسان دیگری یافت نمی شود.

از نظر ارزشمندی هیچ انسانی نسبت به انسان دیگر برتری ندارد، و همه ی انسان ها به دلیل روح مشترکی که با هم دارند دارای ارزش یکسانی هستند. همه ی ما خارج از نژاد و جنسیت و رنگ، قسمتی از ماهیت الهی هستیم.

انسانی که پا به این دنیای مادی گذاشته است دارای ارزش است، چون مبدائی که از آن آمده است همان مبدائی است که دیگر انسان ها آمده اند، به همین دلیل هیچ تفاوتی بین هیچ انسانی نیست. تنها تفاوت انسان ها صلیقه ها و عقایدشان است که آن هم دارای ارزشگذاری نیست.  

بنابراین از شما می خواهیم که هر چه تاکنون در مورد خود شنیده اید، چه مثبت و چه منفی، چه برچسب خوب و چه برچسب بد، هیچ کدام را جدی نگیرید و مطمئن باشید تمام این برچسب ها نظرات افراد مختلف بوده است و شما نظرات دیگران نیستید بلکه شما آن چیزی هستید که خودتان نسبت به خودتان باور دارید.

اکنون خودتان را باور کنید و از این پس خودتان هر روز به خودتان یادآوری کنید که من موجود ارزشمندی هستم چون بخشی از روح خداوند هستم. و کمترین توجه ای به نظر افرادی که چیزی خلاف این گفته به شما می گویند نداشته باشید.

از این پس تمام توجه تان صرفا باید روی شایستگی ها و توانمندی ها و ارزشمندی تان باشد، روی علاقه مندی های تان باشد، روی آن چیزی که دوستش دارید باشد، حتی اگر هیچ کسی با آن موافق نیست.

شما انسانی منحصر به فرد هستید دارای توانایی ها و استعدادهای ذاتیِ مخصوص به خودتان که ممکن است کسی آن را نفهمد یا درک نکند. فقط کافی است که خودتان، خودتان را بفهمید، باور کنید و تایید کنید.

وقتی صحبت از عدم توجه به نظرات بقیه می شود منظور این نیست که بخواهید با آنها درگیر بشوید یا خودتان را به آن ها ثابت کنید، منظور این است که وقتی آن ها جمله ای منفی یا دلیلی برای نادرست بودن کارتان به شما یادآور می شوند آن را جدی نگیرید. فقط بشنوید ولی کار خودتان را انجام دهید.

با آگاهی که از جلسات قبل گرفتیم به این حقیقت آگاهیم که ما در دنیا نقشه ای مخصوص به خود داریم که باید در نقشه خود حرکت کنیم و ممکن است دیگران، حتی اعضاء خانواده مان کمترین چیزی از مسیر درست یا همان نقشه الهی ما ندانند.

بنابراین مهم است که بتوانید همیشه و هر لحظه به خودتان یادآور شوید که شما منحصر به فرد هستید و از پرتوهای نور الهی در وجودتان برخوردارید و همواره یک نیروی هدایتگر با خودتان دارید که هم از شما مراقبت می کند و هم شما را به درست ترین مسیر هدایت می کند.

با وجود این نیرو شما نیازمند هیچ کس دیگری نخواهید بود و او هر آنچه نیاز به داشتنش یا دانستنش داشته باشید را از طریقی به شما خواهد گفت و شما دائما در حال هدایت هستید، چه بدانید و چه ندانید، چه بفهمید و چه نفهمید.

تنها کاری که شما باید انجام دهید تا احساس ارزشمندی تان را بتوانید خیلی خوب در خودتان ایجاد و احساس کنید این است که بر روی توانایی های تان بر روی یک موضوع، که همان موضوع مورد علاقه تان است کار کنید و آن را افزایش دهید و مرتبا آنچه باید در مورد آن بدانید را تقویت کنید تا در آن ماهرتر و ماهرتر شوید.

وقتی شما در یک حوزه ای بر روی توانایی های تان خوب کار می کنید و در آن حوزه متخصص می شوید، می توانید از طریق این توانایی به دیگر انسان ها کمک کنید و این کمک شما به خودی خود در شما احساس ارزمندی و احساس مفید بودن و شایسته بودن می دهد، بعد متوجه می شوید که چقدر اعتماد به نفس تان افزایش پیدا کرده و چقدر احساس تان نسبت به خودتان خوب است.

راستی تا یادمان نرفته این نکته را هم یادآوری کنیم که: همانطور که در بالا اشاره کردیم گفتیم شما سعی کنید در یک حوزه آنقدر روی خودتان کار کنید که در آن حوزه متخصص شوید و این به این معناست که چنانچه شما از یک توانایی در حد یک متخصص برخوردار باشید هزاران بار بهتر از آن است که در ده ها حوزه معمولی یا ضعیف باشید.

پس با این حساب شما نیازی ندارید از همه ی چیزها کمی بدانید و دانستن کمی از همه چیز هیچ کمکی به شما نمی کند، اما دانستن یک چیز بصورت حرفه ای هم به خودتان و هم به دیگران کمک شایانی خواهد کرد.

احتمالا شما هم خیلی از افراد را می شناسید که با اینکه در یک حوزه کوچکی تخصص دارند اما آنقدر دانش و اطلاعات در حیطه آن حوزه کسب کرده اند و آنقدر در آن تجربه دارند که برای هر سوالی در آن حوزه پاسخی دارند. و در آن زمینه بهترین خودشان هستند، و این تخصص به خودی خود احساس ارزشمندی را به فرد می دهد .

پس باید از مداخله بیهوده در هر حوزه ای یا وسوسه های سرک کشیدن به هر حوزه ای خودداری کنید و فقط در حوزه مورد علاقه تان حرفه ای شوید تا بتوانید آن احساس ارزشمندی را در نوع بهترینش در خودتان ایجاد نمائید.

بدین ترتیب به احتمال زیاد خیلی زود شما متوجه قرار گرفتن تان در جای درست خودتان می شوید که این مورد احساس و آرامش بسیار زیادی برای تان به همراه دارد، چرا که وقتی سر جای خودتان قرار می گیرید، همان اتفاق درسته افتاده است، یعنی شما در مسیر رسالت تان قرار گرفته اید و این همان طرح الهی زندگی تان است که بسیار حس خوبی به شما میدهد.

در چنین مواقعی دیگر شما فقط برای دل تان کار و فعالیت می کنید و نه هیچ چیز دیگر! وقتی شما در جای درست زندگی تان قرار می گیرید دیگر همه ی فعالیت های خودتان را ارزشمند می دانید، روزهای زندگی تان را ارزشمند می دانید، چهره تان را زیبا می دانید، انسان ها و هر آنچه در جهان می بینید را زیبا و لازم می دانید و از کسی گلایه مند و شاکی نیستید، چون نقش تان را در دنیا یاقته اید.

ما انسان های معنوی هستیم که وارد این دنیای مادی شدیم تا زندگی مادی را تجربه کنیم و این تجربه، بدون معنوی بودن ناقص است، بدون فعالیت فیزیکی داشتن هم ناقص است، بدون سلامتی داشتن ناقص است، بدون ثروت داشتن هم ناقص است.

جالبی ماجرا این است که وقتی شما در جای درست زندگی قرار می گیرید تمام این موارد را در کنار هم خواهید داشت و نهایت لذت را از زندگی تان خواهید برد!

اگر من و شما از خلاقیت و استعداد های ذاتی مان درست بهره ببریم می توانیم یاری گر انسانهای دیگر باشیم، اما اگر وقت خود را بیهوده و بی هدف صرف کنیم، دیدن موفقیت های دیگران برای مان رنج آور می شوند و ما نمی توانیم در مقابل موفقیت دیگران احساس خوبی داشته باشیم، به این دلیل که خود را نالایق و بی مصرف می دانیم و احساس عدم شایستگی و پوچی  می کنیم.

شاد باشید

 

 

20 دیدگاه برای دوره معجزه سلامتی | جلسه ۱۷

کیفیت
ریویوایکس
100%

برای این آیتم یک نظر بنویسید

09 نفر از مشتریان دیدگاه ثبت کرده‌اند

مرتب‌سازی بر اساس

  • ✍️مینا فیاضی

    به نام خدای زیبایی ها
    سلام استاد ضیاء

    👌همه ما آدما
    چون آفریده خدا هستیم
    ارزشمندیم.
    ولی با شکوفا سازی این ارزش ها
    خود را ارزشمندتر میسازیم.

    👌هر انسانی با استفاده از خلاقیت خود
    به دیگران نوعی خدمت رسانی یا کمک میکند.
    که این کار به او ارزش میدهد.

    👌هر انسانی چه آقا چه خانوم
    در این دنیا موظف است از استعداد
    و توانایی های خود استفاده کند.
    که این استعداد و توانایی
    انواع شغل ها را شامل میشود.
    و در برابر ایفای نقش خود پاداش کسب میکند.

    👌خیلی مثال قشنگی زدین

    🟦ماهی آزاد دریایی:
    آزادی. تقلا. تلاش. تحرک. تنوع تغذیه

    🟦ماهی حصار شده استخری:
    حصار. آرام. بی تحرک. تغذیه یکنواخت

    👌از مثال ماهی
    ارزشمند بودن و با استعدادی رو درک کردم:

    اگه آزاد و مفید و خلاق و توانا باشی
    و شاغل و بادرآمد از خودت رضایت بیشتری داری.

    اما اگه همه چی برات حاضر و آماده باشه
    حوصله سر بر و خسته کنندست.

    بله:
    تا به دنیا خدمت نکنی صاحب پاداشی نمیشوی.
    نابرده رنج گنج میسر نمیگردد.

    آره دقیقا
    چون میبینی استعدادی نداری
    یا هنوز استعداد خودتو کشف نکردی
    و علاقه مندی و خلاقیت خودت نیست و تقلید هست عقب نشینی میکنی.

    خیلی دلنشین بود🌼🌸🌸🌼

    ۱۴۰۴-۰۹-۲۱

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • ✍️مینا فیاضی

    به نام خداوند بخشنده مهربان
    خدای آرامش
    خدای سلامتی
    خدای شادی
    سلام و احترام
    💫💫💫

    مقایسه کردن خود با دیگران ممنوع🚫
    سرزنش کردن خود ممنوع🚫

    چون باعث پسرفت یا در جا زدن میشه.
    هر فرد انسانی ارزشمند هست.
    خداوند تک تک ما آدما رو منحصر به فرد آفریده.

    باور داشتن به خود
    افتخار کردن به خود
    ایمان داشتن به خود
    باعث پیشرفت میشه.

    رفتارهای اشتباه یا نادرست ما
    تبدیل به تجربه میشن
    تا راه درستو پیدا کنیم.

    با استفاده از توانایی خود
    یا کمک کردن به دیگران
    جهان در برابرش بهت پاداش میده.

    زندگی معنوی و مادی هست.
    که ما با ایجاد توانایی در خود
    و شکوفایی توانایی های خود
    از خود فردی ارزشمند میسازیم.

    سپاسگزارم
    فایلی بسیار زیبا 👌🌹

    ۱۴۰۴-۰۹-۱۹

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • گل رز زرد

    سلام ودرود فراوان.
    پارت دوم این فایل درمورد این موضوع صحبت شد که زمانیکه مادر مسبر درست خودمان قرار داریم به ما الهام میشود وما در مسرمان تواناتر وقدرتمندتر میشویم واگر به جای توجه کردن ومقایسه خودمان روی خودمان وتوانایی هایمان کار کنیم وتمرکز کنیم میتوانیم از آنها بهره بگیرین وبه ماالهام میشود.
    وانسانها اگر در رفاه کامل باشند وهیچ فعالیتی نداشته باشند دچار فساد میشوند وهیچ لذتی از زندگی نمی برند .واینجا استاد مثال ماهی وطعم ماهی داخل اقیانوس رو مطرح کردند که مثل انسان در حرکت وتلاش کردن است وهمین باعث طعم متفاوت آن میشود.
    وزمانیکه ماهم روی خودمان وارزشهای خودمان کار کنیم حس قدرت میکنیم وزندگی جدید را تجربه می کنیم.
    چون یکی از کانالهایی که باعث بیماری است همین احساس بی ارزشی است که در ما ایجاد رنجش میکند وباعث میشود تابه ما احساس پوچی دست بدهد.
    وقتی ما سرجای درستمان باشیم حس بی ارزشی هم نمی کنیم

    ۱۴۰۲-۰۵-۰۹

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • گل رز زرد

    سلام ودرود فراوان
    من واقعا این فایل رو خیلی دوست دارم .احساس ارزشمندی چیزی که سالهای سال از این حس دور بودم بواسطه همان باورها وافکار نادرستی که نسبت به خودم وهنری که دوستش داشتم توسط اطرافیانم ومحیطی که درآن زندگی میکردم ازمن گرفته شده بود .اما وقتی من وارد این مسیر شدم وزمانی که روی خودم وباورهایم کار کردم وآنها وخودم را بیشتر شناختم وزمانیکه با تمام وجودم ازتک تک احساسم لذت بردم وباخدایم آشنا شدم وبه کار وهنرم علاقمند شدم وکم کم توانستم خودم را بشناسم وحس زیبای ارزشمندی درمن شکل گرفت وتوانستم دنیا را با دید بهتری ببینم وخوشحالم برای بودم در این مکان عالی ….
    خدایا سپاسگذارم سپاس🥰🥰🥰🥰🥰

    ۱۴۰۲-۰۵-۰۵

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • زهرا حسینی

    سلام و درود
    همیشه در زندگی احساس بدی نسبت به خودم داشتم و همیشه فکر میکردم یک موجود اضافه هستم و چرا اصلا من به دنیا اومدم و اصلا از خودم راضی نبودم اما حالا اونقدر احساس ارزشمندی و غرور دارم که حتی یک لحظه هم احساس پوچی ندارم.
    و همه اینها مدیون استاد عزیزم هستم.
    بعد از شنیدن این فایل برای بار اول سعی کردم همه حرف هایی که گذشته راجب خودم شنیدم بودم در مورد مقایسه یا سرکوفت یا هر جمله ای که زایده ذهن انسان های دیگه بوده رو فراموش کنم،و سعی کردم در هر زمینه ای که علاقه دارم و یا شغلم هست سعی کنم اطلاعات جمع آوری کنم ومهارتم رو افزایش بدم تا بتونم احساس خوبی رو درونم به وجود بیارم و به دنبال اون احساس ارزشمندی درون من به وجود اومد،سعی کردم همه اون استرس ها و نگرانی از خراب کردن کارها رو دور بریزم و پا روی ترسم بزارم و اون کارها انجام بدم.و الان که برای بار دوم گوش دادم فهمیدم که چه تغییراتی در این یکسال گذشته در وجود من رخ داده که قابل بیان نیست،درسته در ظاهر و بین عموم هم تغییراتم قابل مشاهده هست اما فقط خودم هستم که متوجه تغییر روح و درونم میشوم.
    خدارو سپاس میگم بابت این حجم از پیشرفت

    ۱۴۰۲-۰۵-۰۴

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • ناهید ناصحی

    بنام خداوند مهربانی ها ..سلام ودرود به مهربان استادم ,،🌷واقعا من خودم شخصا اصلا اعتماد به نفس نداشتم الان بخاطر اینکه روی خودم کار کردم خیلی بهتر شدم ..ولی همه ی این بی اعتماد به نفس داشتن برمیگردد به گذشته وبچگی ..جوری حتی تو جمع استرس داشتم حرف بزنم که مورد تمسخر قرار نگیرم ..همیشه از جمع وحرف زدن فراری بودم ..همیشه از خودم وقیافه ام متنفر بودم وکلی عیب روی صورتم می دیدم ..وهمیشه آرزو میکردم که کلی صورت مو عمل کنم ..و همیشه حالت آفسرده داشتم ..وحتی در ازدواج هم خودم نمی تونستم تصمیم بگیرم ..چرا تو در بچگی ضربه های شدید خوردم ..چون خانواده ام درک نکردند و همیشه من را تحقیر کردند ..ومتاسفانه داشتم همین روش روی فرزندم به کار میبردم که خدا رو شاکرم با ورودبه این سایت توانستم حداقل خودم را کمی اصلاح کنم تا فرزندم لطمه بیشتری نبیند ..واقعا این فایل خیلی تکان دهنده ی برای من مادر بود ..سپاس استاد

    ۱۴۰۱-۱۰-۰۷

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • مهتاب سلیمانی

    درود و سپاس فراوان استاد ضیا عزیز🌹🌹🌹

    و باز هم باورها : باور عدم شایستگی و ارزشمندی که تمااااام اینا برمیگرده به کودکی ما و آموزشها و رفتارهایی که با ما شده و تمام اینا نقش-بسته در ذهن ما
    نکته ای که خیلی منو بفکر فرو برد مقایسه کردن…مقایسه کردن فرزندان با بقیه ..اون بچه تحقیر میشه خرد میشه از درون میشکنه و این باور این بذر در اون کاشته میشه که من بی ارزشم لیاقت ندارم فلانم بهمانم و و و و ….
    توی این فایل در مورد دو بعد انسان صحبت شد.بعد معنوی ما:که همه ما از نظر معنوی ارزشمند هستیم چون تکه ای از خدا هستیم چون خودمون هم خالقیم…و بعد مادی ما که توسط تواناییهایی که داریم ارزشهایی که برای خودمون خلق میکنیم ایده هایی برامون میاد و در نهایت اقدام میکنیم و به دیگران خدمت میکنیم و حالمون خوب میشه احساسمون خوب میشه و میفهمیم ارزشمندیم و در نهایت دنیا هم بهمون پاداش میده…
    سپاس استاد سپاس🌹🌹🌹

    ۱۴۰۱-۰۹-۱۲

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • سحر توکلی

    با درود فراوان بر آفریینده و بخشایینده عشق ❤❤❤

    باور خودکم بینی و بی لیاقتی و کم شایستگی باوری است که کاملا مخالف و مقابل اصل آفرینش ما به عنوان اشرف مخلوقات و منحصر به فرد بودنمان است.
    و طبق آموزشهای قبلی ، ما زمانی متولد میشویم همواره ضمیر وجودمان پاک است و به واسطه ی اموزشهای بزرگترها و جامعه مان ، در وجودمان ارزش و یا عدم ارزش نهادینه میشود .
    ===)))) در نتیجه نکته مهمی که وجود دارد ، من به عنوان یک مادری که یک تکه از وجود پروردگارم به عنوان یک فرزند به من هدیه داده میشود را باید با دقت و توجه کامل پرورش و رشد دهم و آن لوحه ی پاک و ضمیر الهی فرزندم را به واسطه گفتار و کردارم سیاه و کثیف نکنم .
    و در این مسیله مهم و اجرای این نکته مهم ، مهمترین نکته ای که وجود دارد ، من به عنوان مادر دست از مقایسه کردن خودم با بقیه بردارم . چون زمانی در میدان مقایسه کردن خودم با دیگران بلند میشوم. کانال رنجش را به روی خودم باز میکنم و از همه مهمتر نه تنها درون خودم را به واسطه ی مقایسه کردنم نا آرام میکنم در ردیف بعدی شروع به مقایسه کردن فرزندم با فرزندان دیگران میشوم و ریشه و اساس بی لیاقتی و کم ارزشی را در درون فرزندم از اینجا شروع میکنم.

    نکته مهم دیگری که در فایل بود ، توجه به توانایی ها و علایقمان است که با شناسایی آنها همواره درصدد ارایه داون آنها به جهان هستی بلند میشویم .
    و طبق قانون با توجه به ارایه دادن تواناییهایمان و خدمت رساندن به جامعه در مقابلش پاداش دریافت میکنیم .

    سوال : برای اینکه بتوانیم از بین علاقه مندیها و تواناییهایمان یکی را انتخاب کنیم و به رسالت زندگیمان هدایت شویم از چه طریقی میتوانیم؟

    ۱۴۰۱-۰۹-۱۱

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • زهره رضایی

    سلام و درود خدمت استاد مهربان ، دلسوز و راهنما
    این فایل مانند بقیه فایلها به دلم نشست و کلی برایم اگاهی داشت ،❤️
    موضوع: عدم لیاقت و ارزشمندی
    ما در زمان کودکی به خاطر شیطنتها و کارهای اشتباه مورد تحقیر و ندامت و مقایسه با دیگران توسط پدر و مادر قرار گرفتیم واحساس حقارت ولیاقت کردیم و اکنون که بزرگ شدیم باز هم از سمت دیگران ،یا حتی خودمان که زمانی خودمان را با دیگران مقایسه کردیم و گفتیم من لیاقت ندارم ،من نمیتوانم ،من کجا و اون کجا من اصلا بلد نیستم حرف بزنم ،چه برسه که وویس بدم یا سخنرانی کنم همش خود تخریبی کردیم و این حس را تقویت کردیم ،اما اکنون که زمان تغییر باور ها رسیده و اگاه شدیم نباید بزاریم کسی ما رو تحقیر کنه یا بی احترامی کنه .
    ما در این دنیا دو تا زندگی داریم زندگی معنوی و زندگی مادی،
    در زندگی معنوی همه چون از روح خداوند در ما دمیده شده و همه از او هستیم با هم برابریم و ارزشمندیم .
    در زندگی مادی بنا به استعداد و طرح الهی که داریم با هم متفاوتیم و هر کسی باید روی استعداد خود کار کند و خود را پرورش دهد و باعث پیشرفت خود شود و به خلق خدا خدمت کند و انسان مفیدی باشد،در این صورت ، جهان به او پاداش میدهد و از زندگی لذت میبرد ،و ثروتمند میشود واحساس ارزشمندی میکند ، ولی کسی که به استعداد خود اهمیت ندهد و طرح الهی خود را نادیده بگیرد ناکام میماند و موفقیتهای دیگران برایش رنج میشود و میخواهد دنباله راه انان شود و این میشود که رنجش او بیشتر میشود ،ونمیتواند زندگی لذت بخشی داشته باشد و دچار حسادت ، خود کم بینی و بیماری میشود و احساس بی ارزشی میکنند ،جمله های تاکیدی به او کمک نمیکنند ، بلکه زمانی به ما کمک میکنند که ما از خودمان فعالیتی هم نشان بدهیم ! ، از استعداد هایمان برای کمک به خلق استفاده کنیم تا ارزشمند شویم .
    ما چهار پایه ی اصلی داریم :معنویت ،سلامتی جسم ،سلامتی ذهن و ثروت ،که اگر حتی در یکی از اینها ضعیف باشیم نمیتوانیم از زندگی لذت ببریم واحساس ارزشمندی کنیم ولی اگر این چهار اصل کامل باشند و اگاه باشیم میتوانیم احساس خوشبختی و ارزشمندی کنیم و از حضور خداوند لذت ببریم ،و از مسیر رسالتمان لذت ببریم و ان را به نحو احسنت به پایان برسانیم و به اصل مان یعنی خداوند برگردیم .✳️
    ممنونم استاد که مانند چراغی راه را برایمان روشن و نورانی میکنید سپاس سپاس سپاس ❤️❤️❤️

    ۱۴۰۱-۰۹-۱۱

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • زهرا حسینی

    سلام و درود به استادی از جنس نور
    می توانم بگویم این فایل یک دوره کامل و جامع از خودشناسی است که هر انسان دل آگاهی میتواند با گوش دادن به این فایل به سعادت درونی برسد.
    زمانی که ناسلامتی درون جسم من آلارام داد و من به دنبال درمان در جسم بودم متوجه این شدم که ناسلامتی من جسمی نیست از روح من است که نشانه های ان در جسم ظاهر شده.
    کم کم که به جستجو در درون خودم پرداختم با کمک فایل ها و صحبت های استاد عزیزم متوجه موضوعاتی شدم از قبیل کینه.حسادت ….اما داستان به اینجا ختم نمیشود با گذراندن دوره سلامتی متوجه شدم که همه آن اخلاقات بد همه و همه از خود کم بینی و احساس بی ارزشی نشأت گرفته است و این فایل پاسخ تمام سوالات من است که چگونه خودم را بشناسم و چگونه احساس ارزشمندی داشته باشم و چگونه بتوانم استعداد هایم را شکوفا کنم و در جهت خدمت به دنیا از آن استفاده کنم.
    ممنونم ممنوم از شما استاد عزیزم که مانند اسمتان نور هستید راه را برایمان مشخص می کنید.

    ۱۴۰۱-۰۹-۱۰

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • عصمت مرتضوی

    بنام خداوند بخشنده و مهربان
    درود بر استاد ضیاء گرامی
    پارت دوم از فایل ۱۷ دوره سلامتی ادامه بحث باورها و احساس عدم لیاقت و شایستگی هست
    در این فایل نکات بسیار مهمی را برامون توضیح داده‌اند اینکه باید در خودمون یه سری کاراییهای عملی را داشته باشیم که بتونیم اون رو ابراز کنیم مثلا اگر جملات تاکیدی مثبت را مرتب شبانه روز تکرار کنیم ولی در درون خودمون بدونیم که اون شایستگی و اون تبحر و عملا اون هنر را نداریم ، تکرار این کلمات انگیزشی هیچ فایده ای برامون ندارد
    نکته دیگری که استاد اشاره کردند اینکه هیچ وقت ظاهر زندگی مردم را با باطن زندگی خودمون مقایسه نکنیم و اصولاً زندگی خودمون رو با هیچکس مقایسه نکنیم زیرا هر کس طرح الهی مخصوص خودش را دارد و هر کس یه سری توانایی های مخصوص خودش را دارد که دیگران از آنها محرومند لذا همیشه نقاط قوت شخصیتی خود را در نظر بگیریم و از داشته هامون لذت ببریم همانند همون درس های روز اول که موهبت ها را می شمردیم و سپاسگزاری می کردیم 🙏
    نکته بعد اینکه تمامیت خواه نباشیم همه مُحسنات را توقع نداشته باشیم که درونِ زندگی ما باشه و با آنچه که داریم شکرگزار باشیم و این خود موجب آرامش و احساس لیاقت و شایستگی در ما می‌شود سپاس از این فایل آموزنده🙏🙏🙏🌺🌺🌺

    ۱۴۰۱-۰۹-۰۷

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • عصمت مرتضوی

    بنام خداوند بخشنده و مهربان
    درود بر استاد ضیاء بزرگوار
    این فایل در مورد احساس عدم لیاقت یا باور عدم لیاقت هست که در حقیقت ادامه بحث باورها هست ما در زندگی خود تحت تاثیر افراد دیگر مخصوصا والدین ، گاهی احساس بی لیاقتی کردیم و این در سرنوشت ما خیلی تاثیر داشته غافل از اینکه ما یک روح آگاه بودیم که طرح الهی زندگی خودمون رو به وجود آورده ایم و درون طرح در حال حرکتیم و زمانی که از آن طرح خارج میشیم باید طوری عمل کرده باشیم که مجدداً با یک روح آگاه خارج بشیم 👍
    در ما نقاط بالقوه وجود دارد که در طی دوران زندگی می توانیم آنها را عملی کرده و به فعل تبدیل کنیم یادمون باشه که هرگز رفتار اشتباهی که دیگران و بزرگترها و قدیمی ها در مورد ما گاهی انجام میدادند و نوعی احساس عدم لیاقت در ما بوجود می‌آوردند ، هرگز در مورد فرزندانمان آنها را تکرار نکنیم و سرنوشت های بسیار قشنگ را براشون رقم بزنیم و من در این مورد تجربه دارم و دقیقاً نا آگاهانه این کار را انجام دادم زیرا در مقطعی از زندگی با دادن روحیه و ایجاد احساس لیاقت در فرزندانم ، نتایج عالی گرفته ام سپاسگزارم🙏🙏🙏🌹🌹🌹

    ۱۴۰۱-۰۹-۰۷

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • مریم ایرانمنش

    به نام خالق عشق و زیبایی
    آن زمان که فقط یک روح آگاه بودیم، برای خود نقشه ای انتخاب کردیم و سپس در جسم خود قرار گرفتیم و به این جهان مادی پا گذاشتیم که رسالت خود را در این مکان انجام دهیم و در نهایت به صورت یک روح آگاه به مبدا خود باز گردیم.
    یادآوری این پروسه، به خودی خود می تواند احساس لیاقت را در ما ایجاد کند. چرا که روح آگاه بودن، یعنی بخشی از وجود خدا بودن، به ما احساس ارزشمندی زیادی می دهد.
    و بخش دیگر، قسمت مادی زندگی ماست که به نظر من ، باز هم به طرح الهی انتخابی ما مربوط می شود. یعنی وقتی ما در جهت رسالت خود و طبق نقشه انتخابی خود حرکت می کنیم، استعدادها و علایق بالقوه ما (که به همین منظور در وجود ما قرار داد شده اند) بالفعل می شوند و ما را به رشد تدریجی می رسانند و سپس به دنبال این پیشرفت، احساس لیاقت بیشتری به ما دست می دهد.
    سپاسگزارم بابت این فایل زیبا💚

    ۱۴۰۱-۰۹-۰۷

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • ناهید ناصحی

    بنام خداوند مهربان .درود به استاد خوبی ها ,،🌷🌷من اگر خودم دوست داشته باشم وبرای خودم ارزش قاعل شدم مطمعن هستم به خودی خود بقیه هم این ارزش را در من پیدا می کنند ..و همیشه مورد تحسین بقیه خواهم شد ..مثالی که استاد زدین برای کسانی که دوست دارند همه چیز برایشان آماده بشه بدون اینکه تلاشی بکنند ..وضرالمثال معروف اینجا گفته میشود باد آورده را همان باد میبرد …من اگر کار کنم واون پولی که با کار وتلاش خودم به دست من میاد خیلی بیشتر به لذت میدهد تا پولی که بدون تلاش به دست من برسد نه قدر اون می‌دونم نه برام لذت دارد وبرایش اصلا ارزشی قاعل نمی شوم …وهمیشه هیچ وقت تو هیچ کار اعتماد به نفس نخواهم داشت و همیشه استرس همراه من خواهد بود ..من تنها دختر خانواده ام هستم ولی همیشه سعی کردم تا جایی که میتوانم مشکلی بدون حل نزارم وهمیشه وقتی پدرم به همه گفته که دخترم نباشد ما تو زندگی لنگ می مونیم …وقتی میتونم کاری براشون انجام بدم وخوشحالشون کنم خیلی احساس ارزشمندی میکنم .میدانم نباید درگیر کنم خودم فکرمو مشغول گرفتاری بقیه کنم ولی وقتی لبخند روی لب کسی بیاری خیلی احساس قشنگی ..چون وقتی آینده به عقب برگرددم از کلمه ی کاش یا کاشکی استفاده نکنم …خداوند را سپاسگزارم که تو سایت با راهنمایی استاد گرانقدر دیگر مثل گذشته تفکرات منفی ندارم ودیگر احساس پوچی ندارم …زندگی زمانی لذت پخش است که خودمان را با کسی مقایسه نکنیم ..وهمیشه اون خلاقیتی که در وجود من است آن را پیدا کنم وبه خودم افتخار کنم ..سپاس استاد ،❤️❤️❤️

    ۱۴۰۱-۰۸-۲۴

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • عصمت مرتضوی

    بنام خالق هستی
    درود بر استاد ضیاء گرامی
    باز هم باورها در این فایل در مورد باور ارزشمندی صحبت شده و استاد به دوران بچگی اشاره کردند که متاسفانه این نوع برخورد در بسیاری از خانواده ها موجب تخریب روحی و روانی فرزندان از همون زمان گودکی شده اند
    من نیز از این فاعده مستثنی نبودم و در خانواده ام نوعی تفکر پسر سالاری حاکم بود و این باعث شد اعتماد بنفس لازم را در زندگی نداشته باشم و همیشه احساس کم ارزشی میکردم و این تفکر غلط تا زمان ازدواج دامنگیر من بود کما اینکه در اثر همین احساس به اولین خواستگار ، اونم خانواده ام جواب مثبت دادند و زندگیمو خراب کردند که البته از جایی ببعد خودمو جمع و جور کردم و متوجه شدم که بزرگترین اشتباهم باور تفکرات غلط اطرافیانم بوده لذا بدنبال شناخت خودم و ارزشهای درونی خودم بودم که همچنان سالیان زیادی گذشت….. تا اینکه با استاد ضیاء بزرگوار آشنا شدم و منکه دنبال چنین آموزشهایی بودم انگار خداوند بزرگترین موهبت زندگیمو بمن نشون داد و وارد این مسیر قشگ شدم 👍
    من امروز بعنوان مخلوقی از خداوند خودمو ارزشمند میدونم زیرا روح خدایم در من جاریست🙏💚
    در بخش مادی ثابت کردم با وجود اینکه در اثر تصمیم اشتباه دیگران زیر صفر رفتم ولی تونستم خودمو به جایی فراتر از بفیه افراد دور و برم ببرم الهی شکر 🙏
    در این فایل مرتبه بالای شکر گزاری رو یاد گرفتم اینکه تحت هر شرایطی راهی برای تشکر از خالق وجود دارد ولو اینگه فلج و کر و لال باشیم👏
    یاد گرفتم بعضی کلمات بظاهر دروغ زندگی و سرنوشت یک انسان را تغییر میدهد اگر مثل قدیما بود حرف مدیر مدرسه عامل سرکوفت و توسری خوردن اون فرزند میشد و نتیجه ای جز نابودی نداشت 👍
    چون کامنتم طولانی شد مابقی این فایل ارزشمند را بعدا خواهم نوشت سپاسگزارم 🙏🙏🙏🌺🌺🌺

    ۱۴۰۱-۰۸-۰۹

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • سحر توکلی

    با درود فراوان بر آفریننده عشق ❤❤❤

    استاد شما خدای دوم من شده اید .
    خدایی که من را آفرید بدون هیچ عیب و نقصی و به دست من نابود شد و توسط دستان خداگونه ی شما دوباره آن سحر بازسازی شد .
    من تا امروز دلیل درجا زدنهایم را در مسیر زندگی ام نمی‌دانستم این فایل فایلی عجیب و شگفت انگیز بود .
    و تلنگری بزرگ به من وارد کرد .
    مرسی استاد سپاس گزار ایجاد ارزشی هستم که در وجود من ایجاد کردید .🙏🙏🙏❤❤❤
    💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥
    پارت دوم این فایل در مورد ارزش گزاری به وجود خودمان است همان ارزشی که با ایجاد کردنش از طریق دنبال کردن علاقه مندیهایمان رسالت و هدف زندگیمان پیدا می‌شود.
    به نظر من زن و مرد هر دو برابرند . و این‌ باور که در زندگی کارهای مردانه مربوط به مرد است کارهای زنانه مرد به زن است باوری غلط است .
    مرد باید زنانگی را بلد باشد و احساسات و عواطف و لطافت یک زن را داشته باشد و یک زن هم باید جدیت و توانایی‌های یک مرد را بلد باشد .
    اینکه در زندگی مشترک مینشینیم و می‌گوییم این یه کار مردانه است یا یه کار زنانه است و خودمان را از میدان انجام دادن کار عقب میکشیم کاری اشتباه است.
    چون در خلقت ما همه ی انسانها برابرند . این نکته زمانی که در اون قسمت از فایل استاد گفتند زمانی شریک زندگی آدم در حال انجام دادن خلاقیتهای خویش و گذراندن زندگی است و طرف مقابل به واسطه کم ارزش بینی در وجود خودش هیچ کاری نمی‌کند و این می‌شود اهرم رنجش طرف مقابل و فاصله ها بین دو نفر روز به روز بیشتر و بیشتر می‌شود.
    یا نمونه ای که من از نزدیک دیدم در زندگی ، اینکه شخص مقابل فقط مسئولیت خرید خونه را انجام دهد و این را وسیله ای در جهت از زیر کار در رفتن برای انجام دادن بقیه کارهای اشتراکی بداند و حکم کند .
    شاید در روزهای اولیه آن شخص احساس زرنگی و قدرت بکند ولی به مرور از درون دچار ضعف و همچنین ایجاد فاصله بین خودش و همسرش می‌شود.
    و یکی از نکات مهم زندگی و روابط بین انسانها همواره داشتن حس برابری و حس انسانیت و همکاری و اتحاد است .
    و این نیز خود باعث تداوم یک رابطه و ایجاد یک نوع ارزشی که حاصل آن آرامش است می‌شود.
    از امروز افتادم دنبال علاقه مندیم و آرامشم و پیدا کردن هدف و رسالتم از خلقت و آفرینشم به امید موفقیتم 💪💪💪💪

    ۱۴۰۱-۰۸-۰۳

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • سحر توکلی

    با درود فراوان بر آفریننده عشق ❤❤❤

    من انسان ارزشمندی هستم، به این دلیل که من بخشی از وجود خداوند هستم و من منحصر به فرد هستم و من انسان ارزشمندی هستم و مثل من در دنیا وجود ندارد.
    و توانایی‌های خودمو جدی بگیرم .
    واقعا چه قدر توانایی دارم و از اونا بی‌خبرم.
    چه قدر این ارزش‌ها رو فقط در گنجینه وجودم نگه داشته ام .
    ارزش در واقع خریدنی نیست ارزش در واقع تولید کردنی است به واسطه ی پیدا کردن توانایی‌هایمان است .
    زمانی به درون خودت سفر میکنی و خودت را همان خود برتر وجودیت را میشناسی و کشف میکنی و با ناز و نوازش با او برخورد میکنی و اجازه نمی‌دهی هر کس و ناکسی تو را آزار و اذیت کند و پا در جاهایی که حال دلت را بد می‌کند نمیگذاری و انسان‌هایی که حال دلت را خراب می‌کنند جایگاهی در کنار تو ندارند بلکه همه روابط و مکان‌هایی که درون آنها قرار میگیری در واقع هدفشان فقط ایجاد آرامش و ناز و نوازش تو است و بس.
    من یکی یه دونه خدا هستم .
    💗💗💗این همان هدف خلقت توست یعنی پیوند دوستی بین بعد معنوی و بعد مادی زندگیمان 💗💗💗
    نکته مهمی که در این فایل وجود دارد به صورت کاملا پیچیده ولی آسان به ما آموزش می‌دهد که رسالتمان را چگونه پیدا کنیم ؟
    اینکه هر کدام از ما به دست خداوند و دست ساز درست شده ایم و خلق شده ایم و هر کدام رسالت و هدف خاص خودمان را داریم.
    و این رسالت طبق فایل ۹ سلامتی همواره به انتخاب خودمان طراحی شده است و طرح الهی مان د دوران آگاهیمان به انتخاب خودمان طراحی شده است ، خوب انسانی که اینگونه مختار و صاحب اختیار است در زمینه انتخاب زندگی اش پس هیچ اجباری در زندگی مادی با این انسان آزاد هم خونی ندارد. و هر اجباری در قبول شرایط دینی و اعتقادی وضع شده است ساخته دست بشر است و بس.
    در فایل سوم سلامتی استاد فرمودند خواسته های خود را با دلیل اینکه چرا این خواسته میخواهید بنویسید و در واقع دلیل نوشتن خواسته و هدف از رسیدن به آن خواسته همان رساله و هدف ما در زندگی مادی است .
    و هر چه توانایی های خودمان را در رسیدن به هدف و رسالتمان کشف میکنیم احساس اشرف مخلوقات بودن و احساس ارزشمندی در وجود ما بیشتر و بیشتر می‌شود. .

    ۱۴۰۱-۰۸-۰۲

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • مریم ایرانمنش

    به نام خالق عشق و زیبایی
    پارت دوم از این فایل هم درباره احساس ارزشمندی ست
    واقعا چقدر خوب است که توانایی و آن استعداد خاص خود را پیدا کنیم و در آن زمینه به دنبال ایده های جدید و خلاقیت باشیم. این گونه احساس ارزشمندی می کنیم زیرا می توانیم کار مثبتی برای جهان هستی انجام دهیم و جهان هستی هم در قبال ارزشی که ایجاد کردیم، پاداشی را به ما خواهد داد.
    موضوع منحصر به فرد بودن ما انسانها و همچنین تمایز طرح الهی زندگی مان از یکدیگر، موضوع بسیار مهمی ست که نباید فراموش شود.
    مساله مهم دیگری که در فایل بیان شد، مساله طبیعت انسان و زندگی اوست که باید جاری و ساری باشد. در واقع جهان، جهان تغییر است و اگر ما خود را با تغییرات جهان همسو نکنیم و راکد باشیم، فاسد می شویم. دقیقا مثل آب که باید به صورت روان در حرکت باشد، ما نیز دائما باید در حرکت باشیم و سکون و یکجا نشستن با طبیعت جهان هستی در تضاد است.
    سپاس بابت این فایل سراسر قدرت و اگاهی🙏🌺

    ۱۴۰۱-۰۷-۳۰

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • ناهید ناصحی

    بنام خالق هستی بخش ..درود فراوان به استاد. عزیزم .🌷🌷🌷من لایق بهترین ها هستم .من لایق سرنوشتی فوق العاده هستم ..این فایل ارزشمند مثل بقیه فایل بسیار نکته ودوباره کلیدی رو به داد تا در های بسته ی زندگیم را باز کند ..دقیقا حرف تون باید با طلا نوشت چون من شخصا این اشتباه ها رو در گذشته برای فرزندم انجام میدادم ..دقیقا همین رفتار را در کودکی به من روا داشتند. ..وتو ذهن ناخدا گاه من مانده بود ..من الان میفهمم چقدر در حق ما ظلم شده …وچرا من همین اشتباه رو داشتم در حق فرزندم میکردم ..من داشتم باعث میشدم فرزندم استعداد هایش رو نشناسد چرا بقیه رو بهتر از فرزندم میدونستم …واقعا آشنایی با استاد ضیا موهبتی بود از طرف خداوند تا کم‌کم این تفکرات اشتباه رو از ذهنم پاک کنم ..وپرونده های گذشته وکه در مورد عدم شایستگی خودم بود رو پاک کنم واحساس کنم که من هم می توانم مفید باشم وقدرت درونی خودم را بشناسم ..چقدر کلمات وجمله های مثبت به هر کسی میتواند انرژی فارق العاده ی بده ..وانسان را به عرش برسونه ..وچقدر کلمات منفی میتواند انسان را سرکوب کند ..بله استاد درست می فرماین ..من انسان بسیار ارزشمندی هستم .من فوق العاده مهربون هستم وکلی انرژی به خانواده ام می دهم در من روح خداوند. دمیده شده ..من را پروردگار عالمیان ساخته پس بسیار ارزشمند هستم ..سپاس استاد. عزیز

    ۱۴۰۱-۰۷-۲۸

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • مریم ایرانمنش

    به نام خالق عشق و زیبایی
    من لایق بهترین ها هستم
    من ارزشمند هستم، زیرا من انسان هستم، انسانی که خداوند از روح خودش در او دمیده، انسانی که خداوند او را اشرف مخلوقات نام نهاده.
    اینچنین مخلوقی، باید به خود ببالد. باید خود را ارزشمند بداند. زیرا توسط خداوند طراحی و آفریده شده است. و خداوند آن قدر این مخلوقش را دوست داشته که قسمتی از وجود خودش را در او نهاده!
    و این انسان ارزشمند معنوی، در زندگی مادی خود هم می تواند ارزشمند باشد. می تواند خود را کشف کند، می تواند استعداد های بالقوه خود را پیدا کرده و آنها را به فعلیت برساند و این گونه هم خودش احساس ارزشمندی بیشتری می کند و هم اینکه به جهان و جهانیان خدمتی ارائه داده است و جهان نیز در پاسخ خدمت او، پاداش مادی و معنوی به او باز می گرداند .
    چقدر این آگاهی ها و این حس ارزشمندی زیباست
    خدا رو شکر که از زمانی که با سایت استاد ضیاء عزیز و آموزش های بی نظیر ایشان آشنا شدم، روز بروز احساس ارزشمندی در من تقویت شد و اکنون که می توانم این آموزش های زندگی ساز را در کلاسهای مدیریت ذهن کودکان و نوجوانان ارائه دهم، و به جهان هستی آگاه هایم را ببخشم، بسیار خوشحال و سپاسگزارم
    خدایا شکرت

    ۱۴۰۱-۰۷-۲۵

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

توجه کنید: این جلسه فقط برای دانشجویان این دوره مجاز و در دسترس است.

اشتراک گذاری