17 دیدگاه برای فیلم سینمایی pk
0 مشتری این آیتم را پیشنهاد میکنند
برای این آیتم یک نظر بنویسید
You must be logged in to post a review.
-
به نام خداوند مهربان
سلام و درود خدمت استاد بزرگوار
این فیلم روشاید برای بار دهم است که می بینم وهر دفعه نکات جدیدی رو متوجه می شوم .
چند نکته که این بار فهمیدم وبرای خودم جالب بود ، یک عشق واقعی مرز و محدودیت نمی شناسد وبرای رسیدن به آن هیچ چیز مانع نیست .
پدر دختر این قدر به تاباسابی اعتقاد داشت ، که تمام کارها وبرنامه های زندگی اش رو با اوهماهنگ می کرد وبه نظرات خودش اهمیتی نمی داد ،چون این نظر عموم جامعه بود وپیروی اکثریت .
درمورد ازدواج تاباسابی پیش گویی کرد برای آینده ، وچون ذهن دختر از قبل ویا اول تولد این گونه بود که مسلمانان کارشان فریب دادن است توجه دیگری نکرد وبراساس ذهنیت قبل تصمیم به باورکردن جرفهای مدیر خودکرد این همان شستشوی مغزی است ، وچون به ناخواسته اش برای لحظاتی فکر کرد این اتفاق افتاد.
درجایی جاگو به نزد مدیر خود رفت وخواستار این خبر شد وبه او گفت اگر میخواهی دراینجابمانی نباید ازدین ومذهب سوال کنی واین یک باور غلط است که فقط کورکورانه قبول کردن بدون هیچ تحقیق وپرسشی ، کاری که اکثریت انجام می دهند.
درمورد انواع خداها صحبت شد .اینکه این خداهای متفاوت درهند رو خودشان درست کردندبرای سوء استفاده ازمردم ، درحالیکه خدایکی ست و هیچ رقیب شریکی ندارد همان نکته همیشگی خدا یکی ست وفقط راههای ارتباط باخدا متفاوت است .
ممنون بابت فیلم عالی۱۴۰۱-۰۵-۰۹ -
بنام خدای مهربون .امروز دوباره فیلم زیبای پی کی دیدم …واقعا متحیر شدم با آنکه از چند ماه پیش ندیده بودم .برام تازگی داشت ..چقدر اون دختر افکارش اول شبیح زندگی ما ها بود با افکارش وانچه قبول کرده بود ..اتفاقات جوری براش ردیف شد که قبلا تو ذهنش قبول کرده بود و چندین سال از اون کسی که دوستش داشت دور افتاد وقبول کرد که اون پسر ولش کرده ..ولی چون از جان ودل عشق شو میخواست خداوند از طریق پی کی باعث شد که دوباره عشق بدست بیاره وخدای واقعی از طریق پی کی شناخت ..وکلی از مردم اون کشور آیمان آوردند که دیگر خدای دروغین را نپذیرند خدای واقعی را بشناسند ..فیلم پی کی به یاد می دهد. چقدر ذهنیت گذشته وانچه قبول کردیم میتواند بر ما ضربه بزند .. وچقدر تخریب کننده اس ..فقط آیمان به خدای یکتا می تواند ما را به هدف ومسیر درست هدایت کند …
۱۴۰۱-۰۵-۰۱ -
سلام استاد امشب برای بار اول دیدم چقدر فیلم خوشکل وبا احساس اولش خندیدم ولی آخرش تبدیل به گریه شد که حتی فرزندم با اشتیاق نگاه کرد و گفت مامان چقدر قشنگ بود میشه هر وقت نگاه میکنی من ببینم ..استاد واقعا پی کی چشمان منو باز کرد چقدر قشنگ جامعه الان ما وکسانی که ادای درست بودن در میارن وادعاشون میشه خدای واقعی. رو میشناسن ولی از درون خالی هستند وسیاه پچ پوچ.امشب فهمیدم اگه اون خانم سرافراز از دست داد اون موقع فقط بخاطر ذهنی که از عابد شهرشون قبول کرده بود وباورش کرد ودقیقا داستان جوری چیده شد تا به باوری که داره حقیقت پیدا کنه از نظر اون واز سرفراز دور بمونه وله جدایی ختم بشه ولی چون در قلبش ندای بهش میگفتم عابد دروغ میگه وقبول نداشت خداوند پی کی سر راهش قرار داد تا به وسیله ی پی کی همه چیز رو بفهمه که حقیقت چیه ..استاد مثل ما که الان به وسیله دوستی شما رو پیدا کردم وبا شما وسایت ارزشمند شما آشنا شدم و دارم میفهمم قانون چیه وحقیقت آنقدر علاقه پیدا کردم تصمیم دارم روز یه با فیلم ببینم مطمعنم هر دفعه نکته ی جدیدی میفهمم..خدا رو سپاسگزارم اگه بخاد هدایت کنه زمین و زمان در کار میکنه تا به تو بفهمونن چیکار باید بکنی .من مطمعنم هستم خداوند پی کی های در مسیر ما قرار میده تا حقیقت قانون برامون روشن شه وخانم وقتی ذهنش عوض شد تونست به سرفراز دست پیدا کنه وپیداش کنه ..خیلی لذت بردم استاد خیلی ..اشک ریختم واحساس سبکی میکنم .استاد واقعا عاشق شده ام عاشق خدایی که آنقدر مهربون دوست منو تو دست شما گذاشت
۱۴۰۰-۰۴-۲۵ -
باسلام ودرود .فیلم بسیار زیبا وجالب توجه وسرشار ازنکات فراوان بود .اینکه شباهت ورود انسان به زمین باسرشتی پاک وبدون شناخت وارد جهان هستی شدن رو به ورود یک موجود فضایی به کره زمین تشبیه کرده بود برام جالب بود .دقیقا سوالاتی که همیشه تو ذهن ما از خداوند هست واینکه هرکس خداوند رو به گونه ای تعبیر میکرد وهمانطور از اوم یاد میکرد که اطدافیان اورا نمایش میدادند واینکه چقدر روح انسان رو در گیر مسائل حاشیه ای کردند باعث میشه ما از ذات یگانه هستی دور بشیم .وجایی که فکرشو نمیکرد پروردگار درنهایت استیصال ووقتی ازهمه جا تقریبا دست شد خودشو به اون نشون هم برای شخصیت آدم فضایی وهم اون دختر که وقتی ذهنش رو از غیر خدا خارج کرد وزمانیکه با درون خودش یکی شد و از خدایی که توی ذهنش ساخته بود دور شد .واینکه انسانها متاسفانه تحت تاثیر محیط اطراف شخصیتشون شکل میگیره وبدون تحقیق به دنبال وتابع جمع محیط قرار میگرند برام جالب بود .ودر انتهای داستان که ماهمه زمین رو ترک میکنیم درحالیکه خدای واقعی رو میشناسیم وآگاهانه به سمتش برمیگردیم درحالیکه اینبار با کوله باری از آموخته ها زمین رک ترک میکنم که این کوله بار میتونه پر باشه ا ز چیزهایی که از اطرافمون یاد گرفتیم وخیلی نکات دیگه که مارو ازهم دور کرده خواه رنگ پوست.خواه نوع دینی که پذیرفتیم وخواه کشور .همه وهمه انسان هستیم واگر بخشنده ومهربان باشیم وبدون قضاوت وبغض رفتار کنیم اون زمان هست که خدای واقعی خودمون رو پیدا میکنیم زمانیکه به اصل انسان بودن برگردیم
۱۴۰۰-۰۴-۲۴ -
باسلام
بارچندم بود که این فیلم رو تماشاکردم واقعا جذاب وآموزنده بود
پوشش آدم ها براساس جایگاهشون فرق می کنه مثال پلیس چون لباس خاصی هست جایگاه خاصی داره بدون اینکه دنبال غذا باشه برای اون تهیه می شد
ودرجایی دیگه درمورد خداوندگفته شد که هرکدوم ازماممکنه خدایی جداداشته باشیم براساس باورهاوفکرهایی که داریم واین همون راه اشتباه ست همه ی ما از یک خالق هستیم و آفریننده همه ی مایکی ست فقط راههای وصل به خدا متفاوته
نکاتی که برایم جالب بود بازی بازی ترسه میخوان ازترس هامون استفاده کنند برای رسیدن به خواسته هاشون
اسم وشخصیت آدم ها باید به هم بیان
مذهب همیشه باظاهر آدم کارداره همه این تغییرات رومابوجود آوردیم
تمامی لحظه های فیلم برایم جذاب وپراز نکته بود
ممنون بابت فیلم زیبا چشمانم رو بازکرد ونگرانی هایم کمتر۱۴۰۰-۰۴-۲۱ -
باسلام
شروع فیلم با تفاوت فرهنگی وعقیدتی دونفرمردوزن بود اینکه چون آداب ورسوم مون متفاوته وخداهامون یکی نیست یعنی حق ازدواج نداری وبه خاطر تفکراتی که درذهن دختر ا زقبل بود که ازدواج بافرد مسلمان خوب نیست و مسلمان ها قصد سوءاستفاده وکلاه برداری دارند طبق باوری که درذهنش ا زقبل نقش بسته بود بدون اینکه هیچگونه تحقیقی انجام بدهد ا زازدواجش منصرف شد ونامید به کشورش برگشت
مطلب دیگه ای که دیدم درمورد اخبار بود چون خبر خاصی پیدانمی کردند بعضی روزها خبررو می ساختند این همون چیزی هست که شمابارها اشاره کردین اخبار منفی روگوش نکنین چون زاییده خلاقیت بشرهست وهیچ داده ای رو به ماارائه نمی کند
مطلب بعدی درمورد پوشش مجری درسرکاربود با اینکه دوست داشت شلوارک وراحتی بپوشه بخاطر کاروشرایط کاری خودش نبود چون مورد انتقاد رییس معبد قرار نگیره خودش نبود
مورد بعدی مردم از خدا برای محافظت خودشون استفاده می کردند مثال چسباندن عکس روی صورت پی کی وقتی ازصندوق پول برداشت
تمامی مطالبی که دیده وشنیده شد نشان ازیک علت ست ترس ازخدا چیزی ست که دردل ایجادکردند تاهرمدلی که دوست دارند بامردم برخورد کنند۱۴۰۰-۰۴-۲۱ -
درودبر استاد ضیاء گرامی ،
قسمت دوم pk , من با زبان ساده برداشتهایی داشتم :
تمرکز روی صداقت محض یعنی اون شماره و آدرس درست که هم اکنون خیلیامون با تفکر به اون دستیابی پیدا کردیم یعنی وصل به قانون طبیعت صداقت و پذیرفتن آنچه که حقیقتا هست.. مثلا اونجایی که پرنده رو مثل زده میخواد بگه حتی آدما و همه موجودات و حیوانات در اصل بدون هیچ پوششی خلق شدن وهمانگونه بر میگردندپیش معبود خویش و از منشاء خلقت این پوششهای زشت یا زیبا نبودن و ساخته دست آدما هستند
اونجایی که اون پاکت بظاهر سیگار رو پیدا میکنه همه ازش می گریزند و شرم دارند بگن آره مال منه و ابزار جلوگیری از بچه دارشدن هست ، همه انکار میکنند!! این یعنی دور شدن از آدرس یا شماره درست در حالیکه شماره درست بما میگه دقیقا همینو بگو چون واقعیته چه زشت چه خوب زیرا اصولا چیزی بنام زشتی وجود نداره
در آیه دوم سوره توحید میگیم ” الله الصمد” یعنی خدا بی نیاز است ولی در این فیلم چرا باید روی سر خدا شیر ریخت اونم در یک کشور گرسنه و جایی که مردمش به یه قطره شیرمحتاجند؟!
آدرس درست بما میگه برای هر درآمدی هزینه و وقت گذاشتن و زحمت لازمه ولی آدرس یا شماره غلط ، با یه مجسمه که سرش رو رنگ کردن ، طوری خرافات رو به یه عده افراد عقب مانده که گوسفندوار تقلید میکنند ، قبولاندن ، که اونا برای رسیدن به خواسته هاشون برن بپای این مجسمه پول بریزند اونم با اصرار !!! و بدون هیچ زحمتی برای اون افراد خرافه سازکه از سادگی مردم سوءاستفاده میکنند ، درآمدهای انچنانی بدون زحمت کسب شود !!! همونکاری که متاسفانه شاهدش هستیم و چسبیدیم به خدای دروغی با یه آدرس کاملا اشتباه که مارو سالیان سال به بیراهه کشوندن … التماس تفکر 🤔 و به امید روزی که همه آدما فقط با مراجعه به عقل و شعوری که خداوند بهشون داده راه و شماره درست را پیدا کنند و از خرافات فاصله بگیرند سپاس از این فیلم آموزنده 🙏🙏🙏۱۴۰۰-۰۲-۲۰ -
درود به استاد ضیاء
نکات بسیار زیادى در مورد این فیلم وجود داره که فکر میکنم خالى از لطف نباشه که در یک لایو حتى بهش بپردازید. زمانى که پی کی پا به سیاره ى زمین گذاشت لخت و عریان بود و خالى از هر نوع دیتایى، و زمانى که این سیاره رو ترک میکرد با کوله بارى سنگین ، جامه اى بر تن که به تعبیرى میتونه بار سنگینى باشه که از زمینى شدنش در اون مقطع زمانى براش ایجاد شد، ضمیرش پاک بود اما دروغ گفتن رو اموخت اما فطرتش پاک بود، و اما در مورد مقوله ى مذهب و پذیرفتن اجبارى دینى بسته به مکانى که در اون بدنیا امدى، و داشتن خدایى خاص بر طبق اون مذهب همه نشانه ى خروخ از وحدت وجودى داشت، همه ى ما مخلوق یک خداى واحد هستیم اما بنا به اقلیم و خانه و خانواده خدایى خاص بر ما تحمیل شده، که هر کدام ساز خاصى هم میزدند! و چیزى که بشر رو از اصل دور کرده در واقع خودِ بشر هست ، دور شدن از خود ، یعنى گم کردن خود و در نتیجه یعنى ناشناخته ماندن خداى حقیقى! خداى درون که الهام گرفته از خداى واحد هست. ممنون براى معرفى این فیلم.۱۴۰۰-۰۲-۲۰ -
سلام مجدد خدمت استادگرامی و عوامل سایت
من خیلی برام سخته که بخوام احساسمو درمورد ایم فیلم بگم واینکه کلا نظردادن درموردهرچیزی سختمه
ولی تنها چیزی که میتونم بگم این بهتربن فیلمی بود که دیدم ازش عشق و ازخودگذشتگی و خداشناسی رو یاد گرفتم البته نه خدایی که مابوجودش اوردین خداییکه مارو بوجود اورده
وقتی فیلم رو کامل دیدم خیلی حس خوبی داشتم که نمیتونم وصفش کنم شاید کنارش’اشک هم ریختم ولی حالم خوب بود
بازم از خداییکه مارو بوجود اورده خدای احساسات خدای عاشقا خدای سلامتی خدای ثروت خدای من
سپاسگزارم سپاسگزارم سپاسگزارم
😍😍😍😍😍😍😍۱۴۰۰-۰۲-۱۹ -
سلام خدمت استاد گرامی و عوامل سایت
من بعد از چند روز سعی کردن این فیلم رو دیدم و اینکه خیلی عالی بود و مطالب زیادی بهمون یاد میداد یکی و مهمترین آن این بود که هرکسی به یجوری خدا برا خودشون درست کرده بودند و اینکه هر قبیله و قومی خدای جداگانهای برای خودشون درست کرده بودند و همگی از خدا بت ساخته بودند.
خدا خدای همهاست و هرکسی یجور برداشتی داره از خدا
در صورتیکه من که تا الان با گفتههای شما و دورهای که شرکت کردم خدا فراتراز اینهاست و همونجور که گفته شده خدا از رگ گردن به ما نزدیکتر است پس خدا احساس ماست که بهمون ازهمهچی نزدیکتر است
خدایی که الان بهش پی بردم رو میپرستم و عاشقش شدم
سپاس سپاس سپاس۱۴۰۰-۰۲-۱۹ -
درود بر استاد ضیاء گرامی ، دیدگاههای بسیار کامل و خوبی که دوستان عزیزم گذاشته اند و من نیز در جهت تایید تمامی آن برداشتها ، خلاصه وار اشاره کنم ، از اینکه سالهای بسیار طولانی و در طول زندگی که خداوند بما داده ، متاسفانه و با تقلید کور کورانه از یه عده خدا نشناس واقعی این زندگی به کاممون زهر شد و من از خیلی وقت قبل به این شیوه خداشناسی که در جامعه حاکم بود و هست شک داشتم و حرکات و اعمال مختلف مذهبی همواره برایم جای سوال بود .. اما چون همراهی نداشتم عقاید درونی ام را آشکار نمیکردم اما روزبروز بر شک و تردید و سوالاتم اضافه میشد زیرا میدیدم حرفهایی که به زبان گفته میشه هیچ شباهتی به اعمال نداره یعنی آدما شبیه حرفاشون نیستند و الان یکمرتبه یاد شخصی افتادم که بسبار چهره موجه اجتماعی مذهبی و سیاسی و صاحب یک پست بالا بود به عینه دیدم که در همین ماه رمضان برای روزه نگرفتن و توجیه اینکار از شهر رفت بیرون و پس از طی مسافتی که حد شرعی نامیده میشه ، برگشت و روزه شو خورد اینکار یعنی کلاه گذاشتن سر خدا البته همون خدای دروغی اونا یعنی همون کد اشتباه بود !! اکنون که مدتی هست مطالب وآموزشهای این کانال را میخونم ، شناخت واقعی ام کامل شده و به این اطمینان رسیده ام که درست فکر میکردم و تنها نیستم چون می بینم کاملا مطالب و اموزشها با افکارم تطبیق داره و دیگه مجبور نیستم عقاید درونی ام را مثل گذشته درون خودم نگهدارم و جواب بسیاری از سوالاتم را گرفته ام و اکنون با دلیل و برهان و خیلی قاطعانه عقایدم را ابراز میکنم و مخاطبینم جوابی ندارند بمن بدن بابت این آگاهی هر چند دیر ولی خوشحالم و بابت این فیلم تاثیرگزار سپاسگزارم 🙏🙏🙏
۱۴۰۰-۰۲-۱۷ -
درود بر استاد عزیز
تشکر ویژه برای معرفی این فیلم بسیار زیبا و متفاوت
ماها همیشه برای بودن با خدا و درخواستامون سخت ترین و پیچیده ترین راه رو بهمون گفتن و ما رو شستشو مغزی دادن در صورتی خداوند رو در راحت ترین روش ممکن میشه باهاش ارتباط برقرار کرد در رقص در شادی در سکوت در آواز و هر کسی به ی طریقی با خداوند میتونه حال کنه و زیبا زندگی کنه…
نکاتی بسیاری تو این فیلم بود من یکبار دیدم چیزایی که برام بازش این بود که در لحظه حال باشیم و فقط عشق بدیم غم گذشته نخوریم
خدا خدای همه نژادها هست هیچ تفاوتی ندارد
برا خودمون چیزی رو بت نکنین
وقتی یک چیزی تو زندگیت تکرار میشه این نشونه هست برات دنبالش کن …مثل دیدن pk برای خانم خبرنگار که اوایل در جاهای مختلف میدیدش
هر آنچه را دوست داریم انجام بدیم مثل pk
هیچ کاری نشدنی نیست حتی محال ترین کار
دیوانه باشیم در مسیر زندگی 😅
پی ببریم به قدرت درونمون واقعن خالقیم .هیچ چیزی محال نیست و هیچ کاری نشدنی نیست
ما همه میتونیم با خوب بودنمون حضور خدا رو تجربه کنیم و بقیه هم این حضور رو در وجود ما ببین و عاشق خدا بشن
دنیا رو متفاوت دیدن خیلی جالبه بیایم زاویه دیدمون رو تغییر بدیم و ی زندگی دیگه ای رو تجربه کنیم
و ترس موضوع اصلی زندگی ماهاست که همیشه ما رو ترسوندن واقعن رو ترسامون کار کنیم و با ایمان بریم جلو
باورهای غلط رو پیدا کنیم و با باورهای درست جایگزین کنیم
قضاوت نکنیم آدمها رو
چیزایی که برداشت من بود با ی بار دیدن فیلم
سپاسگذارم🙏۱۴۰۰-۰۲-۱۷ -
سپاس از استاد گرامی🙏
من قبلاً این فیلم را یکبار دیده بودم ولی این بار به عنوان تکلیف با دقت نگاه کردم. اولین نکته ایی که برایم خیلی جالب بود این بود که وقتی اسم تکلیف و وظیفه به روی کاری گذاشته میشود، ناخودآگاه با دقت بیشتری آن کار را انجام میدهیم. بار اول که فیلم را دیدم فقط به عنوان تفریح و سرگرمی بود ولی این بار نکات جالبی توجه من را جلب کرد و تصمیم گرفتم بعد از این حتی در هنگام تفریح هم بیشتر دقت کنم و به دنبال نکات و نشانه ها باشم. نکته بعد این بود که تمام انسان ها در هر شرایطی که باشند به یک نیروی برتر اعتقاد دارند و در زندگی از او کمک میگیرند، حال این خدا برای افراد مختلف به شکل های گوناگونی است. جالب است که در این فیلم عقاید و مذاهب مختلف را نشان می دهد و چه جالب که کارها و چیزهایی که برای یک خدا واجب است برای خدای دیگر حرام است! نکته بعدی این که در هر دین و آیینی بزرگان یا به اصطلاح رهبران آنها چطور از جهل مردم سود میبرند و خود در رفاه و آسایش زندگی میکنند، احترام دارند، پول دارند و خود را مجاز می دانند که برای دیگران حکم صادر کنند و به اصطلاح خیر و شر آنها را میدانند و مردم عادی باید زحمت بکشند، التماس کنند تا شاید آن خدای مورد نظر کاری را که میخواهند، انجام دهد. نکته بعد اینکه در سراسر دنیا رسم و رسومات هر دین هزینه های زیادی برای پیروانش دارد و مردم برای ادا شدن خواسته شان، به اصطلاح خودمان نذر میدهند و چقدر مواد غذایی و پول از بین میرود و اسراف میشود یا به کسانی داده میشود که اصلا به آن نیاز ندارند در حالیکه در جهان چقدر افراد گرسنه وجود دارد که محتاج غذا هستند. زمانی که PK مجسمه بدست، از آن خدا چیزی خواست و همان لحظه غذایی دریافت کرد، البته به صورت اتفاقی، و بار دوم چیز مهم تری خواست و نشد و به دنبال خدایان دیگر رفت، یاد دخیل بستن در امام زاده ها افتادم که چطور حتی در دینی هم که تاکید بر یکتا پرستی دارد، مردم خواسته شان را از کس دیگری میخواهند و از این مکان به مکان دیگر میروند و همه جا نذر می کنند تا شاید برآورده شود. همیشه برایم سوال بوده است که بوسیدن در و دیوار و خواستن حاجت از غیر خدا چه فرقی با بت پرستی دارد؟ وقتی به شخصیت اصلی داستان نگاه میکنم که بدون دین و شناختن خدا، چه پاک و معصومانه وارد این دنیا شد و از افراد معتقد چطور دزدی و دروغ و حیله را یاد گرفت، یاد نوزادی افتادم که چه پاک وارد این دنیا میشود و چطور کم کم با آموزش های درست و غلط جامعه و خانواده روحش آلوده میشود. به امید آگاهی🙏. بسیار سپاسگزارم بابت این تکلیف عالی🙏🙏🌺۱۴۰۰-۰۲-۱۵ -
درود بر استاد عزیز
تشکر بابت فیلم بسیار زیبای PK
به جرات می تونم بگم، هیچ فیلمی این قدر برای من آموزنده نبود.
تمام فیلم پر از نکته بود.
واقعا خدای واقعی و آن خدایی که ساخته دست یا ذهن آدم های دنیاست، چقدر با هم تفاوت دارند. آدم هایی که خدا را بنا به مصلحت خود، به ما شناسانده اند!
چقدر زیبا بود که PK برای یافتن مقصود خود، از روش های مختلف و دین های متفاوت، وارد عمل شد که هر کدام از آن دین ها، راه و روش خاص خود را برای نزدیکی به خدا در پیش گرفته بودند و هریک در مکانی خاص، خدا را عبادت می کردند. غافل از اینکه خداوند، یکتاست و لازمان و لامکان. خدایی که خدای همه مذاهب است. خدای تک تک انسانهای روی زمین، جدای از دین و مذهب و آئین.
خدایی که نمی گوید شیر بر سرم بریزید تا حاجت شما را بدهم و نمی گوید برای شفای بیمارت، باید مسیر طولانی را بیایی تا من را ملاقات کنی و سپس من به تو راهکار بدهم.
خدایی که همین جاست، در درون ما و بسیار ساده با ما حرف می زند. خدایی که با دیدن حال خوب ما، خوشحال می شود.
آری این خدا، خدای واقعی ست و بقیه خداها، به قول PK، شماره های اشتباهی هستند.
راستی ما چقدر شماره ها را اشتباه می گیریم، چقدر برای برآورده شدن درخواست هایمان به افراد اشتباهی، رجوع می کنیم؟!
چقدر از افراد اشتباهی می ترسیم و چقدر اجازه می دهیم، دیگران به خاطر این نقطه ضعف، از ما سوء استفاده کنند.
کاش همه قدری بیشتر بیندیشیم و برای شناخت خدای واقعی، از خودِ خدا مدد جوئیم تا خودش، آنچه را که لازم است به ما بگوید🙏🙏.۱۴۰۰-۰۲-۱۵ -
درود بر استاد ضیاء گرامی ، این فیلم برای من باز نشد و ندیدم لطفا راهنمایی بفرمائید 🤔🌷
۱۴۰۰-۰۲-۱۵ -
سلام استاد گرامی من باردوم هست که فیلم رو می بینم مطالب جدیدی که متوجه شدم اینه ۱- آدم ها رو براساس پوشش قضاوت می کنیم واینکه یه جایی گفته شد مذهب همیشه باظاهر آدم ها متفاوته یعنی ممکنه خیلی ها براساس شرایطی که دارن مجبورباشن به خاطرمکانی که دراون جاقرار دارن پوششی داشته باشن که خلاف خواسته های خودشون باشه ویه جایی گفته شد که ترس ها هستن که مانع میشن ماکاری رو که دوست داریم انجام بدیم واین ترس ها باعث میشه که ازمون سوء استفاده بشه خدا به ما قدرت تحلیل واستدلال روداده و ما حق این رو داریم که سوال کنیم واینکه این سوالات رو از کجا بپرسیم مهمه وچطوری مسیرهدایت رو پیدا کنیم
۱۴۰۰-۰۲-۱۵ -
سلام استاد سپاس بابت معرفی فیلم خوبی که گذاشتین محتوای فیلم خیلی جالب بود راستش برام سوال پیش اومد من این فیلم روبراساس باورهایی که درذهنم بود تماشا کردم ولی چیزی که متوجه شدم خدایکی هست ولی راههای ارتباطی باخدا فراوان وطبق موضوع فیلم راههای وصل به خدا اشتباه بود واینکه خدا از دیدگاه همه ی انسانها یکی بود ولی باوربه وجود خدا وراههای مرتبط به اون سخت و مساله ساز درفیلم نشان داد که دیدگاه مذاهب به خدا متفاوته وهرکس ازیک دید به خدا نگاه می کنه سوالی که برام پیش اومد اینه درمذهب ماهم شیعه وسنی که به اسلام توجه واشاره داره ممکنه همین راه ارتباطی اشتباه رو داشته باشه یا درمورد کتاب ها ی آسمانی مثل قرآن و انجیل وتورات این ها چی ؟؟یکم گیج وسردرگم شد ممنون از راهنمایی هاتون
۱۴۰۰-۰۲-۱۴




درود فراوان خدمت استاد عزیزم که با معرفی این فیلم من رو نسبت به تفاوت در باور و اعتقادات مردم جهان در مورد خدا آگاه کردند
همینطور که استاد فرمودند سکانس به سکانس این فیلم آگاهی و نکته است اما برداشت کلی من از قسمت اول این فیلم این است که مردم باورهای غلط پیشینیان خودشون رو قبول و تقلید میکنند تقلید کورکورانه عواقب و مشکلات فراوانی را در پی خواد داشت .
در این فیلم واقعیت های زیادی به نمایش کشیده شده مهمترین آن سو استفاده های بزرگ مردان دینی و سیاسی که به اسم دین مردم را مجبور به انجام کارهایی میکنند که به نفع خودشان و در مقابل به ضرر مردم جامعه میباشد .
نکنه جالب این است که در تمامی ادیان خدا رو خدای التماسی معرفی کردند و این فرهنگ اشتباه رو در اذهان مردم جا انداختند که در مقابل خدا باید عاجز و ملتمس باشیم تا خدا به نیاز های ما توجه کند.
خدا در تمام ادیان مقدس و مورد احترام است ولی همیشه افرادی سو استفاده گر زیر سایه ی دین مردم را مجبور به پرداخت نذر میکنند بر این باورند که خدا اینگونه سریع تر به نیاز آنها پاسخ میدهد.